Kraamcadeautjes opruimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    hallo mede-Mama’s!

Ik ben zomaar benieuwd hoe andere mensen dit aanpakken, dus ik dacht: ik open een topic!

De kraamcadeautjes van onze baby stonden nog altijd uitgestald op de kast. Vandaag wilde ik het opruimen maar we hebben ook best wat speelgoed gekregen wat voor de baby (nog) niet interessant is zoals boekjes en Duplo. Onze zoon van 3,5 weet er wel raad mee! Daarom vroeg ik me af: hebben jullie dat speelgoed gewoon op de ‘grote hoop gegooid’ of apart bewaard totdat de baby groot genoeg is om ermee te spelen?

Ik heb de boekjes nu, voorzien van haar naam, in de boekenkast gezet. Maar de Duplo en bestekset/servies heb ik op haar kamertje gezet.

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Apart bewaard in de kelder, toen hij oud genoeg was, hebben we het gepakt. De boekjes gewoon in de boekenkast :)

Koekie1 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bepaalde cadeautjes die onze dochter heeft gekregen en waar ze nu nog te klein voor is heb ik echt apart ergens weggelegd voor haar zelf. Natuurlijk komen sommige dingen uiteindelijk op de grote hoop, maar ik vind het leuk om er dan elke keer iets bij te pakken waar ze op dat moment oud genoeg voor is en mee kan spelen.
    Zo heeft ze bijv. ook een houten poppenwagen gekregen, die staat nu gewoon voor de sier op haar slaapkamertje en onze zoon al heel snel duidelijk gemaakt dat dat van zijn zusje was en niet van hem. Weet precies hoe dat gaat, hij raast ermee door de woonkamer en tegen de tijd dat onze dochter erachter kan lopen is dat ding kaal en versleten.
    Bestekset en servies is ook pas weer tevoorschijn gekomen toen ze daadwerkelijk mee ging eten, had ik ook in een la op haar kamer opgeborgen. Boekjes zijn hier inderdaad ook voorzien van naam en staan allemaal in de boekenkast.

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb de cadeautjes voor mijn zoontje apart gelegd in zijn kast, totdat hij er oud genoeg voor was om mee te spelen. Ondertussen ligt het op ‘de grote hoop’, maar ik vond dat hij toch de eerste moest zijn die er op mocht kauwen of er mee ging gooien ;)

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde :thumup:

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312