kraamcadeautjes,

Discussion in 'De babyuitzet' started by jewe, Jan 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hoe laat je mensen op een vriendelijke manier weten dat als ze iets willen geven, je het liefst een cadeaubon krijgt?

Staat het raar om dit op het kaartje te zetten bijvoorbeeld als cadeautip?

Het is niet dat ik ondankbaar over wil komen ofzo, maar aan manlief zijn kant zijn ze nogal ouderwets qua smaak. Zo heb ik al een aantal dingen gekregen die ik echt niet ga gebruiken of aan ga doen en dat vind ik echt zonde.

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ik vind het niet gek om op het kaartje te zetten (al hebben wij het zelf niet). Je kan er een verhaaltje van maken dat jullie/de kleine al heel veel heeft, en dat je daarom beter een cadeaubon kan gebruiken zodat jullie dingetjes kunnen uitzoeken die hij/zij nog niet heeft... Of een website maken en die vermelden op het kaartje, en daarop een kopje "cadeautip" maken. En daar gewoon precies opzetten wat jullie graag willen hebben (eventueel met winkel/foto/prijs erbij) en onderaan cadeaubon van prenatal/v&d/babypark, of juist alleen cadeaubon.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb op het kaartje gezet: kadotip! kruitvatkado bonnen

en ik heb toen iets van 750 euro aan kado bonnen gekregen

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Ja dat bedoel ik daar heb je wat aan. Kun je zelf wat uitzoeken voor die bonnen en kun je besteden aan wat grotere artikelen die je echt nodig hebt.

Dus ik denk dat ik maar hetzelfde doe als mamabeer en het ook gewoon op het kaartje zet. Als iemand gaat trouwen of een groot feest geven dan zetten ze ook een envelopje neer, dus tja waarom eigelijk niet op een geboortekaartje? Ik ben gewoon weer zo'n muts die niemand voor het hoofd wil stoten of ondankbaar wil over komen. Maak me waarscheinlijk weer druk om niks.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd not done om er een cadeautip op te zetten. Mensen hoeven geen cadeau te geven toch...

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik zou het zelf idd ook nooit doen. Ik vind het zelf ook altijd zo belachelijk als mensen dat op een kaart zetten. Ik vind het altijd leuk als mensen proberen moeite te doen om een kado voor je te kopen. Nou het kan idd soms voor komen dat je het niet zo heel mooi vind. Bij een kadobon weet je ook gelijk hoeveel geld er aan uitgeven is dat vind ik ook altijd z,n nadeel.

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Nouja, mensen hoeven inderdaad geen cadeau te geven, maar het is toch iets wat erbij hoor? Op een verjaardag geef je toch ook een cadeau. Op een kraambezoek/kraamfeestje zou ik het gek vinden als iemand zonder cadeau kwam.

8. MarielleS

MarielleS Lid

Oct 8, 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een website gemaakt met een verlanglijstje.
    Daar staat ook bij "we sparen voor" en 'we vinden ook heel leuk'.
    Dan kunnen mensen zelf beslissen of ze daar iets van willen kopen.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Je kan er ook iets opzetten als "wil je mij iets schenken, laat mijn papa en mama dan iets bedenken"

10. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Dat vind ik ook wel een goeie. Je verplicht ze tot niks, maar je kunt het toch een beetje sturen.

11. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    ik doe het zelf ook niet
    mensen vinden het meestal leuk om iets te kopen en vind het ook wel leuk om verast te worden
    je zal het altijd wel blijven houden dat je iets krijgt wat je niet wil hebben

12. Wij hadden ook gevraagd om cadeaubonnen, maar er zijn altijd mensen die zelf toch nog wat bedenken. Die dingen liggen nu achterin de kast, want ik vond het vreselijke spullen. Zonde van het geld denk ik dan weer.

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind zulke dingen ook altijd zonde... Maar met een leuke zin staat het niet zo raar vind ik!
    Wij hebben bijvoorbeeld op onze trouwkaart staan 'Mocht u ons met iets leuks willen verrassen, dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen.'
    Nu trouwen we a.s. vrijdag en weet iedereen dat er een kleine op komst is dus de meeste mensen snapte zelf al dat geld erg welkom is, hihi...
    Maar je zou zoiets kunnen verzinnen voor in het babykaartje. Een echte kadotip vind ik idd een beetje alsof je iemand verplicht je geld te geven. Maar met zon soort zin laat je mensen vrij in of ze wat geven of niet, voor mijn gevoel..

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hadden het geluk dat de meeste het al wisten wat we wilde hebben en veel familie werkte bij de kuitvat:D Hier is het eigenlijk vrij normaal om het erop te zetten ik heb eigenlijk nog nooit een geboorte kaartje van iemand gehad zonder kado tip

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik kreeg een kaartje met de wens erop, geen kleertjes te kopen van maat 68 en kleiner..

"Voor shoppen krijgt mijn mama een dikke 10,
    en daarom ben ik in alle kleertjes t/m maat 68 al voorzien"

En daarna nog iets..maar dat ben ik vergeten :p

vond ik leuk verteld, én ik kon iets kopen waar ze wat aan hadden.. dus vind het wel een goed idee. Alleen een cadeautip vind ik altijd hebberig overkomen, ook bij trouwkaarten.

Zelf zetten wij er niets op, hier is het heel gewoon dat wanneer je belt om op visite te komen, je vraagt of de ouders nog iets nodig hebben voor de baby :)

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Wij zetten er ook niets op,
    vind het al leuk dat mensen moeite hebben gedaan om iets te verzinnen...
    Heb ook nooit gevraagd bij het maken van een afspraak wat degene wilde hebben...

probeer zelf altijd iets te kopen voor als de baby wat groter is, een speelgoedje ofzow...

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vind cadeautip ook niks eigenlijk, zo'n grappige zin over d kleertjes ofzo vink wel leuk, maar een verlanglijstje op internet zetten.... vink echt een beetje hebberig overkomen inderdaad.

Aan de ene kant begrijp ik wel dat je nu spullen gaat krijgen waar je niks mee doet en dat zonde vind, maar goed, het blijft een gegeven paard.... en die spullen doneer je dan maar lekker aan een goed doel! :)

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Wij hebben ook niets op het kaartje gezet. Veel mensen vragen wat we willen hebben en dan zeggen we wat we willen. Soms vragen we kleertjes in een bepaalde maat (natuurlijk aan mensen die een goede smaak voor kleertjes hebben ;) ) maar soms vragen we ook cadeaubonnen van een hele leuke winkel hier in de buurt, die we redelijk duur is. Ik heb daar een geweldige schommelstoel gezien die ik graag voor ons meisje zou willen kopen. Zo kun je dat dan goed bij elkaar sparen, want de stoel is veel te duur voor iemand en zelfs voor een groep om te kopen.

Met een leuke zin kan het best op het kaartje, maar ik vind ook dat je er niet vanuit mag gaan dat iedereen iets meeneemt, al doet de grote meerderheid van de bezoekers dat natuurlijk wel !

Groetjes,
    Nikki F

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik had gehoopt dat mensen als ze zouden bellen, voor een afspraak om op kraambezoek te komen, zouden vragen of we iets wilden hebben.
    Maar niemand heeft ons gevraagt wat we wilden hebben.
    Heb best veel kleertjes gekregen in grotere maten wat in het verkeerde seizoen viel.
    En ook sommige dingen wat echt totaal onze smaak niet was.

Dus ik zou het wel verstandig vinden als je het op het kaartje zet.

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    wij zetten de lengte en gewicht van de baby op het kaartje... vorige kindje was zwaar... nu waarschijnlijk ook een groot kindje

als je erop zet... bijv 9 pond.. krijg je vats geen mini kleertjes

Share This Page