Ik ben nog niet bevallen, maar gister heb ik de intake van de kraamhulp gehad. Bij deze mevrouw aangegeven dat ik borstvoeding wil geven, toen vroeg ze waar het kindje ging slapen, toen heb ik aangegeven dat ik gelijkvloers woon en een goede babyphone heb dus dat ons meisje op haar eigen kamer slaapt. Deze mevrouw gaf aan dat het kindje het beste bij mij op de kamer kan slapen omdat ik dan elk geluidje leer herkennen, of ik dus even een wiegje wil aanschaffen............ Wat is jullie ervaring hiermee, is dit echt nodig? Ik wilde juist mijn meisje op haar eigen kamer, vind het veels te leuk als ze bij ons ligt, dan krijg ik haar nooit terug in haar eigen kamer
Nee hoor, dit is absoluut niet noodzakelijk. Ons meisje heeft ook gewoon vanaf dag 1 in haar eigen kamer, in haar eigen ledikantje gelegen. Als ze ons 's nachts nodig had of een voeding wilde, dan gingen we gewoon naar haar toe.
Dan kan de kraamverzorgende dit toch ook niet eisen......ze gaf nu echt aan dat het nodig was, voor ons is het dus nog een extra kostenpost die eigenlijk niet nodig is.....
Het is volgens mij niet echt nodig, ik denk ook niet dat de kraamverzorgster dit van jullie mag eisen. Voor zover ik weet kan de baby prima vanaf dag 1 op een eigen kamer... Mijn kinderen hebben de eerste maanden wel naast mijn in een wiegje gelegen, was met bv erg makkelijk. Eventueel zou je ook nog het ledikant bij jullie op de kamer kunnen plaatsen. Succes!
Dat ledikantje gaat echt niet passen haha, en daarbij wil ik mijn meisje op haar eigen kamer hebben Ik ga ook borstvoeding geven maar mijn vriend gaat eruit om de baby voor mij te halen.....dus ik hoef verder zelf ook niet te spoken
Beetje raar inderdaad dat ze dit eist... Ik heb ook getwijfeld maar vond het echt zonde om dit te kopen voor zo'n korte tijd. Ik zag natuulijk ook alleen maar leuke (dure) wiegjes. Wilde haar in haar eigen kamer leggen, maar toen we thuiskwamen was ze erg misselijk waardoor ze vaak lag te kokhalzen en vond ik het eng om dr alleen te leggen dus hebben we het ledikantje naast ons bed gezet en daar heeft ze nu 7 weken gelegen en nu slaapt ze in haar eigen kamer. Vond het in het begin wel fijn achteraf om haar naast ons te hebben maar ik denk dat het niet uitmaakt als ze gelijk in haar eigen kamer zou liggen. Gewoon doen wat je zelf wil, en waar je je zelf goed bij voelt!
haha wel goed van je vriend, zie dat de mijne nog niet doen maar ik denk dat 't inderdaad niet echt noodzakelijk is. wel handig, maar verder niet
Lijkt me niet dat een kraamhulp dit kan eisen. Gewoon je eigen gevoel volgen, of je nou je baby een jaar op je kamer wilt hebben of gelijk in zijn/haar eigen kamer, dit is je eigen keuze.
Ik had ook gedacht hem vanaf dag 1 op z'n eigen kamer te laten slapen (woon ook gelijkvloers en met babyfoon, en eigenlijk ook zonder, ging dat prima).. Uiteindelijk kregen we een wiegje van iemand als kraamcadeau (niet om gevraagd, maar wel leuk/handig), maar als ik die niet had gehad, had ik hem denk ik de eerste weken in de kinderwagenbak naast ons gelegd (vond het achteraf toch handiger hem de eerste weken bij ons op de kamer te hebben). Ik zou er zeker geen wiegje voor aanschaffen en als jij liever hebt dat jullie kleintje op de eigen kamer slaapt moet je dat gewoon doen hoor!
Was het niet gewoon een tip? Ze kan je niet verplichten een wiegje aan te schaffen. En anders laat je haar de eerste weken in de reiswieg bij je op de kamer slapen.
Jah een tip......ze gaf echt aan dat het noodzakelijk was dat ze bij ons op de kamer lag, dus of ik dat als tip moet zien....
Ik ben kraamverzorgende Ze kunnen je het idd niet verplichten. Ik denk dat ze het gezegt heeft omdat je dus idd borstvoeding wilde gaan geven. Als je kindje bij je op de kamer slaapt (rooming in) dan leer je sneller de hongersignalen kennen omdat je er dan als het ware bovenop zit. Voorafgaand aan huilen gaat meestal wat smekken, likken, wat onrustig zijn soms wat kreun geluidjes vooraf. Huilen is een verlaat hongersignaal en dat moet je liever voor zijn. Plus als je kindje nog niet huilt kan je meestal ook rustiger aan leggen en in het begin als je alles moet leren is dat wel zo gemakkelijk. Als je je kindje in een ander kamertje slaapt zie je die signalen dus minder makkelijk. Je kan idd de babyfoon heel gevoelig af stellen dan hoor je het misschien ook. Maar zien doe je het dus niet, en je loopt niet tig keer die kamer in. Doen wat jou een fijn gevoel geeft. Misschien kan je wel bij iemand iets lenen? Een kinderwagenbak mogen wij bij onze organisatie niet meer gebruiken liever omdat dit niet ventileert en het matrasje is ook eigenlijk niet geschikt om 24/7 op te liggen.
Ik heb bij de eerste bv gegeven..ik had de bak van de wandelwagen op de kamer staan. Werkte prima en na 3 weken sliep hij op zijn eigen kamer. Vond het uiteindelijk zelf niet prettig. @Mamavanjordy...en kindje ligt toch ook geen 24/7 in een kinderwagenbak? Kleine lag hier overdag in de box en 'savonds als wij op bed gingen dan ging hij in de bak..
Dank je wel mamavanJordy, nu heb ik in ieder geval wat meer informatie. Dat van die kinderwagenbak gaf ze inderdaad ook aan over die ventilatie. Ik ga er gewoon nog even over nadenken, ik heb mij er nu ook gewoon niet op ingesteld. Meiden dank je wel in ieder geval voor het delen van jullie ervaringen.
In het begin ligt een kindje vaak wel bijna 24/7 in de wagenbak. Zeker als hij of zij de temp nog niet goed kan houden en met kruiken in bed ligt liggen ze vaker meer wel dan niet in het bedje. Maar doen waar jij je goed bij voelt. Op marktplaats worden trouwens wiegjes vaak ook voor niet al te veel geld aangeboden.
Lijkt me inderdaad dat ze het niet kunnen verplichten. Wij hebben hier wel een wiegje in de slaapkamer staan, maar die wordt na een aantal maanden omgeruild voor een ledikant. Dit omdat wij geen 3de slaapkamer hebben op het moment. Met de intake, gaven ze mij dit ook als tip, om aan rooming-in te doen. Voor de borstvoeding lijkt het me sowieso makkelijk. Maar ik denk dat je gewoon moet doen, waar je je goed bij voelt. Anders kun je altijd nog op marktplaats neuzen naar een goedkoop wiegje. Bij Prenatal zijn de matrasjes ook niet zo duur, dus het hoeft geen enorme kostenpost te zijn.
nee idd, kan ook wel meevallen met de kosten, ik ga er gewoon nog even goed over nadenken, ben echt bang dat ik de hele dag met mijn hoofd over wieg hang om te kijken en te luisteren hahah
Ik snap dit niet helemaal... Willen ze allemaal zeggen dat je de baby 24/7 bij je hebt moeten liggen, OOK als het 3 uur 's middags is en jij beneden zit...??? Ik neem aan dat een kind de hele dag in de box leggen ook niet goed is, waar laat je ze dan overdag als ze slapen????? (dan doe je toch ook de babyphone aan of kijkt even tussendoor op de kamer of hij smak geluidjes en dergelijke maakt?) Die van mij sliep na week 1 op zijn eigen kamer, nooit problemen mee gehad... Overdag hetzelfde, dan lag hij of in de box eventjes, of in een draagdoek/op mijn buik, of gewoon in zijn bedje. En bij hem hadden we toevallig een wiegje gekregen, tweedehands... dus daar sliep hij de eerste week bij ons op de kamer in. Dit wiegje hebben we alleen vlak voordat ik zwanger werd terug gegeven. Bij deze wordt het niet anders. OF gelijk in d'r eigen bed, OF 's nachts in de kinderwagen bak bij ons. En ze mogen idd niks eisen. Dat het makkelijker is (ook voor hen de eerste week!), dat kan ik me voorstellen. Ook het borstvoedingsverhaal kan ik me voorstellen, maar vind ik dan weer tegenstrijdig met overdag.
Dat had ik dus ja, baby sliep super goed en ik werd elke 5 minuten wakker omdat ik 'iets' hoorde, of juist weer omdat ik niks hoorde Het was voor iedereen rustiger als we apart sliepen
ik heb ook gewoon de kinderwagenbak op de kamer gezet en na een paar weken naar de eigen kamer, werd op een gegeven moment gek van al die geluidjes en deed zelf geen oog meer dicht haha.