zweten na de zwangerschap

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ben vast niet de enige. Maar jeetje wat zweet ik veel. Niet alleen snachts ook overdag. Ik ruik mezelf ook al douche ik 2 x per dag.
    Hoe lang duurt dit eigenlijk? En wie heeft de perfecte tip om de zweetlucht te voorkomen? Mijn normale deodorant helpt dus ook al niet meer..

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Geen tips, ik heb er ook last van!

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Oh erg he? Ik ben 4 weken geleden bevallen en het wordt nu minder... ik wou me de hele dag wel douchen! Volgens de kraamhulp was het heel normaal omdat je kindje jou dan ruikt..

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    En de hormonen!
    Trek vaak een ander shirt aan. Qniet alleen vanwege de vlekken onder mn borsten maar ook die in mn oksel.

5. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Ja ik had deze zwangerschap ook zooo last van! Normaal ben ik helemaal geen zweetkous! Heb van die 5 dagen deo gekocht.. syneo 5 of zoiets?? Dat hielp wel!

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Syneo 5 oke dat ga ik proberen. Fijn dat ik toch niet de enige ben ;)
    Maar wel heeel vervelend. Vooral het ruiken..

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ik red het tot nu toe met mannen deo. Die is sowirso wat sterker dan de vrouwen varianten.

8. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik heb er gelukkig overdag niet zoveel last van.. Wel wat meer als anders hoor. Maar 's nachts....!!! Word ik elke keer badend in het zweet wakker... Ander slaapshirt aan, hele kussen en dekens nat, blegh... :(

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Overdag had ik er ook niet zoveel last van, vooral snachts. Ik zwom gewoon in bed en kon 2 keer iets droogs aantrekken. Hoort er nou eenmaal bij. Je kan er niks tegen doen. Is puur omwenteling van de hormonen. Gaat wel weer over hoor!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    De eerste moest ik echt halverwege de nacht een droog shirt aan.
    Aan de achterkant nat van het zweet en van voor melkacties vaker toeschoot dan mn dochters dronken.

11. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook, wat een ellende was het.

Bij mij werd het wat minder toen ik vanwege andere redenen kunstmatig in de overgang werd gezet. Maar toen kwamen die verschrikkelijke opvliegers en dus ook zweet aanvallen.

Ik kreeg van iemand de tip om salie te gebruiken. Google er maar eens op. Ik heb toen via de tuinen van die salieblad capsules gekocht en sindsdien heb ik nergens last meer van :D

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Salie kan ook je melkproductie verminderen, wanneer je bv geeft moet je er dus even mee oppassen. Ik zweette me ook te pletter. Na tien weken werd het minder gelukkig.

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Het drijfnatte snachts bij mij is al minder.
    Maar ik ruik mezelf nog wel steeds. Ik word gek van het geboen onder mijn oksels ;)

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Zag gisteren een artikel. Dat zweten is normaal na de bevalling. Aangezien kilo's vocht vasthielden tijdens de zwangerschap, miet dan nu op de een of andere manier weg. En sommige hebben de pech dat dat via flink zweten gaat :(

Ik gebruik alleen een nat washandje om te poetsen. Deo maakt het erger voor mijn gevoel, met name de geur.

15. beebj

beebj Niet meer actief

Dochertje is 14 maanden en heb er nog steeds last van. Anti-perspirant en al verschillende middeltjes van de huisarts geprobeerd, helpt niets. Dinsdag maar weer naar de huisarts.. Ook al zit ik maar gewoon, shirt is nat onder m'n oksels van het zweten...

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit is mij ook door de vk verteld:).

Gelukkig zelf weinig last van. Ik transpireer überhaupt zelden, maar houd dus wel lang(er) vocht vast.

17. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Maar heeft 1 van jullie die syneo 5 al eens geprobeerd, bij mij helpt dat dus echt heel goed!!!

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had het ook, ik merk nu dat het na 10 weken minder wordt (geen borstvoeding hier).

Ik heb deodorant van vichy gekocht, dat was in mijn zwangerschap al. Aanbrengen op een schone droge huid. Als je al aan het zweten bent dan verdoezel je eigenlijk alleen de geur.... Dus na het douchen direct opdoen en smorgens als je opstaat eerst oksel droog maken voor het spuiten

19. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook, maar mijn zoontje is nu 10 weken en het is nu wel voorbij. Ik denk dat het na 9 weken voorbij was bij mij... irritant he!!

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Pffff ja vreselijk! Echt van die opvliegers!,, bij mij zijn ze wat minder aan het worden

Deel Deze Pagina