geboortetraktatie kinderdagverblijf

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat gaven of geven jullie de oudste mee als traktatie naar het kinderdagverblijf?
    Ik heb weleens een nijntje gezien dat ze op de een of andere manier met muisjes bedekken. Maar hoe geef je dat dan mee? Worden die koekjes toch zacht van? Is het wel geschikt op een kinderdagverblijf om te geven?

Hebben jullie andere ideeën?

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Dit probleem hebben wij ook op t werk van mijn man. Werken veel mensen en om 120 beschuitjes te smeren zie ik nie zitten. Mijn vriendin kwam met geboortekoekjes. Kan je via website bestellen of bij de hema hebben ze het ook geen smeerwerk en netjes verpakt dus als er een kindje later krijgt is t niet helemaal uitgedroogd.

3. littleway

littleway Actief lid

16 okt 2014
    120
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben mariakoekjes gekocht,beetje boter erop en dan deed ik de muisjes los in een bakje en kon ik zo alle koekjes klaar maken.

4. Dievertje1

23 mrt 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de top van lange vingers gedoopt in de muisjes...eerst besmeren met wat botercreme of evt glszuur....makkelijk en kinderen vonden het heerlijk...

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Sorry maar vind het onzin om op kinderdagverblijf te trakteren omdat de oudste broer/zus geworden is. Zelfde geldt voor 1e verjaardag van je kind. De kids in de groep (bij ons 0 tot 1.5) hebben nog geen flauw benul van een verjaardag. Sommige ouders maken er en waar kunstwerk van en als ik dat soms zie loopt dat behoorlijk in de papieren. Soms wordt er ook vanalles getrakteerd wat ik mijn kind niet zou geven. Veel zoetigheid, danoontjes etc.

Maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag.
    Tja wat kan je trakteren. Ik zou iets gezonds doen en geen suikers ofzo. Je kan ook een boterham met muisjes besmeren. Maar dat is natuurlijk net zo leuk.
    Het komt naar mijn idee vaak aan op ongezonde dingen.

6. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Onze jongens waren apetrots dat ze roze nijntjes mochten trakteren! Had glazuur gemaakt met poedersuiker en limonade en dat op de buikjes van de nijntjes koekjes gesmeerd lekker leuk en simpel.

7. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    O en ik had ze in de ochtend gemaakt samen met de kraamhulp is met 5 minuutjes klaar.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    En wat trakteer jij dan als er iemand op kraamvisite komt omdat jij (opnieuw) ouder geworden bent... slaat echt nergens op deze opmerking!

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    OT hier liggen de cupcake hoesjes klaar. Zoontje gaat met kraamhulp op papa cupcake bakken stokje erin met hoera mijn zusje is geboren en klaar. Ze hebben hier liever geen muisjes ivm verslikking/verstikking

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb (mini) cup cakes gebakken.

In mijn verlofperiode cupcakes gebakken, wat glazuur erop en toen de blauwe muisjes. Erna in een diepvrieszakje en in de vriezer.
    Was erg geslaagd. Een klein hapje voor kleine kindjes ;)

Cupcakes zijn 3 maanden houdbaar in de vriezer. Ook de muisjes en glazuur bleven goed.

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had Jip Janneke doosje van de hema aan één kant beplakt met een afbeelding van internet waarop je roze en witte muisjes zag en het woord zusje.
    Hiervoor de roze/rode aarbeiendoosjes van de hema gebruikt, maar ze zijn er ook in het blauw met andere inhoud.

Dit had ik voor de bevalling al gemaakt. Kon ze dus gewoon meegeven en uitdelen maar, ideaal!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb bij de jongste ook die geboortekoekjes besteld. Heel handig, per stuk verpakt en snel geleverd. En je hebt er verder geen werk aan.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mij thuis op kraamvisite vind ik ook iets heel anders dan op kinderdagverblijf van mijn oudste kind. Er komen dan meestal alleen volwassenen en als er kinderen komen mogen de ouders zelf bepalen of ze hun kind beschuit met muisjes oid willen laten eten of niet. Ik ben er heel erg op tegen dat er op kinderdagverblijf veel wordt uitgedeeld met verjaardagen en andere feestdagen. Het is altijd iets zoets of ongezonds en daarvoor wil ik mijn kind behoeden. Geef dan niks zou ik zeggen (of iets te spelen). En wat zegt het een kind van 2 jaar nou dat een kindje in zijn of haar groep broer of zus geworden is. Het gaat dus puur om het trakteren en dat vind ik onzin.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ligt aan je kinderdagverblijf. Hier geven ze het niet of mee aan de ouders. Ik heb rijstwafel schapen genaakt voor z'n eerste verjaardag. Vet schattig en gezond!

Is toch leuk als het oudste kindje mag trakteren. Dat leventje staat ook op z'n kop en kan trots toch ook even in het middelpunt staan op het kinderdagverblijf. En je kunt ook leuk een banaan met muisjes bekleden als je het gezond wil hebben. Of rupsbeestjes van druiven in een muisjes tuin.

On topic: nijntje koekjes in boter met muisjes. Rijstwafel babietjes. Lange vingers met muisjes. Geboorte koekjes. Fruitbabypoppetjes van allerlei fruit. Google maar eens, genoeg inspiratie voor elk wat wils.

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    misschien wat simpel, maar ik wilde gewoon een mandje met mandarijnen doen met daaraan een kaartje van : hoera ik ben grote broer geworden" (kaartje aan t mandje, niet aan de mandarijnen..)

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat leuk! Ik ga dit idee misschien wel van je pikken ;)

17. Es85

Es85 Niet meer actief

Wij laten straks onze kinderen ook lekker trakteren. Persoonlijk snap ik alle heisa om een keer iets minder gezonds niet goed. Volgens mij slaan wij daarin in Nederland een beetje door. Ik ben ook voor gezond eten hoor, maar bij een traktatie vind ik een koekje of cakeje echt niet erg. Maar goed, ik begrijp dat dat iets persoonlijk is. Denk dat wij iets van een lange vinger met muisjesndoen of zo.

18. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik had een ooievaar uitgeknipt en die een blauw lintje om gedaan. De ooeievaar op een doosje rozijntjes geplakt.

Onze oudste hield toen niet van koek, cake enzo, maar wel van rozijntjes :)

19. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Mijn kinderen hebben dit uitgedeeld op school,
    kleine koekjes besmeerd met witte chocolade en daarop muisjes .

de sterretjes waren eigenlijk voor het geboortekaartje maar heb ze er niet voor gebruikt , zat ik met 60 sterretjes met zijn naam erop :)
    dus dan maar zo ,

Bijgevoegde bestanden:

20. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Ik heb uitdeel zakjes gemaakt met kleinigheid heide erin. 1 liga koekje. Velletje stickers. Een ballon en een speel goedje. Kaartje eraan met de naam en hoera een broertje.
    M n twee dochtertjes mochten het uitdelen.

Bij ons is het veelal zakjes en die gaan dan in het bakje van het kind. Ouder neemt het zelf mee e n bepaald dus uiteindelijk zelf of het gegeten wordt. Als het snoep is ..

Deel Deze Pagina