Eerste keer in bad na bevalling...en nu flinke buikpijn

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mamatoB, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo dames

Ik heb een vraagje. Ik ben net voor het eerst sinds mijn bevalling weer eens in bad gegaan. Tien minuutjes, met badedas, ivm mijn hechtingen mag ik niet te lang er in.
    Nu kreeg ik in bad een flinke buikpijn, onderin rechts. Het leek echt op een wee. Het is ook niet over gegaan en ik voel het nu (kwartier later) nog behoorlijk pijn doen, ook links inmiddels. Net een flinke kramp van de baarmoeder. Kan dit nog een na wee zijn??? Zo laat? Ben twee en een halve week geleden bevallen... vind het maar raar...

liefs
    mamatoB

2. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    joh maar als je nog vloeit dan mag je toch helemaal niet in bad??? ivm ontsteking.
    Mss even je vk bellen...

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik mag ook nog steeds niet in bad, inderdaad omdat ik nog vloei i.v.m. infecties! Ik zou ook niet weten wat het is, het kan idd door de warmte misschien een nawee o.i.d. zijn.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    ik zou toch de vlos eventjes bellen hoor... (ik mocht ook niet in bad, maar moest wel weken met mn hechtingen, dus alleen een billenbadje op de wc;))

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik mocht wel in bad zei mijn VK, maar alleen tien minuutjes en niet met iets anders dan badedas. Andere dingen mocht ik nog niet in het badwater doen ivm ontstekingen / hechtingen...

Maar ik ga dus voorlopig echt niet meer in bad, zo'n buikpijn wil ik nooit meer! :(

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Meid, ik ben natuurlijk geen arts, maar er lijkt mij niks aan de hand te zijn hoor! Door het warme water word je lichaam gestimuleerd om te ontspannen, waardoor juist de baarmoeder vervelend kan gaan doen...De boel daar binnen moet natuurlijk weer een nieuwe plekje vinden waardoor je wellicht wel vaker van it soort pijn gaat krijgen ook als je niet in bad bent geweest ;)

In belgie in de meeste ziekenhuis bv moeten kraamvrouwen juist meteen in bad (echt waar) zodat de boel juist hygeinisch schoon blijft en dat zjuist infectie gevaar zou tegen houden..Tis dus maar net hoe je het bekijkt :)

7. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    ook ik mocht een dag of 2 dagen later weer in bad,
    geen zeep ofzo erin, en de kleine mocht er ook niet bij in,
    ik had doordat het zo snel na de bevalling was, ook flinke krampen weeen gekregen in en na het bad,
    maar dat kwam en dat merkte ik ook wel, door het warme water,
    ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor!

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik mocht ook pas in bad als t vloeien was gestopt.. eerder wilde ik toch niet maar goed..als je het niet vertrouwd dan even vk bellen.. die weet vast meer..

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik mocht ook gewoon kort in bad hoor (en alles heel schoon houden, het bad en geen ander spul inderdaad in doen)

De pijn kan denk ik komen van het warme water mijn gyn zei niet te warm eerder beetje lauwig, van warm water ga je even meer bloeden en daar kan je last van hebben gehad? Heb je ook wat meer gevloeid?

Als de pijn aanhoud zou ik ook even bellen met je VK..better safe zeg maar...

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

was het geen bandenpijn? ik heb ook 2 weken na de bevalling snachts een keer liggen janken van bandenpijn aan 1 kant... vond ik veel erger dan de weeen die ik had tijdens de bevalling!

Deel Deze Pagina