wij hadden een kraamfeest omdat onze zoon 6 weken te vroeg werd geboren. Ik vind kraamvisite een stuk gezelliger eerlijk gezegd, maar het kon even niet anders. Het feest was op de uitgerekende datum Er was een man of 20 denk ik. Vrienden van ons hadden aangegeven kraamvisite te willen in de kraamweek (alleen 's middags) en afsluitend een kraamfeest te houden voor wie niet in de kraamweek kon komen. Is dat wellicht een idee? Dan ben je na een of anderhalve week van al je bezoek af. En kan de kraamhulp alles regelen.
De enige ervaring die ik heb met n kraamborrel/feestje is dat ik er een heb bijgewoond van iemand. De baby was geloof ik 6 a 8 weken oud. Hij lag voornamelijk in de kinderwagen te slapen of was bij z'n mama op de arm. Van hand tot hand laten gaan zou ik persoonlijk als moeder ook echt niet accepteren hoor! Lekker bij je houden evt in draagdoek.. Het was in een café, dat feest, erg leuk en goed verzorgd (ik vrees wel duur!!) Maar.... Het ergste vond ik, en daarmee was voor mij meteen duidelijk dat het niks voor mij zou zijn; dat iedereen al zo'n beetje op kraamvisite was geweest!!! :0 Nou ja, daar ben je natuurlijk ook zelf bij..
Mijn schoonzusje had het kraamfeest gecombineerd met de verjaardag van haar oudste zoontje (6 jaar). De baby was toen 6 weken. Ze deden het op een grote boerderij. Ze hadden een springkussen gehuurd voor de kinderen en in een halletje een tafel met speelgoed en kleurplaten en potloden neer gelegd. Ze hadden 2 taarten laten maken, verjaardagstaart en babytaart. Verder was het zelfbediening. De baby lag lekker in de wagen te slapen of mijn schoonzusje had hem vast. Ze wilde absoluut niet dat iedereen hem vast had en dat is ook niet gebeurd. hooguit de oma's even.