Wij gaan een kraamfeest geven. We hebben allebei een grote familie en veel collega's en het lijkt ons leuk om een feestje voor iedereen te geven om onze baby te showen. We zorgen dat catering enz geregeld wordt en doen ook een BBQ. Ik denk dat we makkelijk aan een man of 100 komen. Nu zitten we met een dilemma. Op school heb ik al 2 grote kraammanden vol cadeautjes gekregen van collega's (rompertjes, kleding ,speelgoed, enz...). Ik heb dus al een heleboel spullen gekregen. Is het gek om voor het kraamfeest geld te vragen? Staat misschien een beetje gek en niet netjes? Maar om nou van al die mensen spullen te krijgen die je eigenlijk misschien niet nodig hebt of niet zo leuk vindt... dat is ook zonde, toch? Ik zat zelf te denken, misschien moeten we een grote, roze spaarpot neerzetten zodat mensen er zelf in kunnen doen wat ze willen? Of dat we iets erbij schrijven "we sparen voor ..." Maar dan wil ik wel iets leuks erbij kunnen noemen waar we voor sparen... iemand ideeën hierover? Wat is jullie mening? Wij zijn er nog niet helemaal uit.
Je kunt ook zoiets in de uitnodiging zetten; 'Mocht je nou niet wat leuks kunnen verzinnen, wij sparen nog voor een.. En dan een plaatje ofzo van die spaarpot erbij..' (Ik ben helemaal niet creatief, dus die zin zal iemand aan moeten passen) Maar als je dat in de uitnodiging zet dan is het voor mensen wel duidelijk wat je het liefst wil, maar hebben ze zelf de keuze. Dan verplicht je ook niemand tot geld geven, maar is het meer een idee. Je kunt altijd zeggen voor de kinderkamer, of iets anders groots.. Gr. Carlien
jou zou ook cadeau bonnen van kinder winkels kunnen vragen, altijd handig en als de kleine wat groter is kan je weer kleertjes kopen. Succes
Je kan ook geld vragen voor de bankrekening van de kleine. Die spaart alvast voor zijn/haar rijbewijs ofzo
Ik zelf zou nooit iets op de uitnodiging zetten over cadeaus of geld. Alleen als mensen vragen: heb je nog iets nodig, of wat zijn je wensen, dan kun je zeggen dat je liever geen cadeaus wilt maar een bijdrage voor .... Maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je niet zit te wachten op allerlei goedbedoelde spullen die je niet nodig hebt, maar persoonlijk vind ik het niet netjes om zelf over cadeaus of geld te beginnen.
Het is voor de visite wel duidelijk als je het op de uitnodiging zet! Als je het er niet opzet en mensen komen daar en zien een enorme spaarpot voelen ze zich misschien lullig dat ze toch kleertjes gekocht hebben? Als je het er niet bij zet krijg je waarschijnlijk van 50 mensen slabbetjes en van de andere 50 kleertjes en zoveel kleertjes heb je echt niet nodig
In eerste instantie dacht ik nou ja zeg, kun je toch niet maken? Maar nu ik erover nadenk is het zo slecht nog niet! Tja, wij verwachten de 4e en ik heb helemáál geen zin om wéér heel veel kleding te krijgen wat mijn smaak niet is. En natuurlijk héb ik alles als. Wij sparen voor een grotere auto zodat we dr met z'n 6en inpassen. Dus wie weet verzinnen wij ook wel een leuke slogan...
Volgens mij geven heel veel mensen op een kraamfeest kadobonnen. Dan kan je ze later nog besteden. Ik zou zelf nooit iets op de uitnodiging zetten over geld oid, ik hou er zelf niet zo van als mensen dat doen. Bij mij werkt het juist andersom, dan ga ik een leuk kado zoeken of een kadobon (kronkel in mijn hoofd hoor )