Kraamzorg betalen

Discussion in 'Kraamtijd' started by saartje27, Dec 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Ik ben verzekerd bij CZ, heb daar de basis verzekering met een aanvullende top polis verzekering.
    Nu krijg ik een acceptgirokaart van de thuiszorg of ik even € 118,80 wil betalen. Is het normaal dat je zelf je kraamzorg betaald?
    Ik ben toch goed verzekerd zou je zeggen.

Heeft iemand anders ook een acceptgiro gekregen dat ze de kraamhulp zelf moeten betalen?

Gr. Vanessa

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In principe moet je altijd zelf een eigen bijdrage van 3.60 (of 3.70 dat ben ik even kwijt) per uur aan de kraamzorginstelling betalen.

Het kan zijn dat je dit nog terugkrijgt via je aanvullende verzekering, maar dan zou je even moeten bellen.

3. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi als je de papieren van de kraamzorg opstuurd naar je verzekering dan krijg je een deel terug want wij hebben ook cz en toevallig ook deel terug gekregen.

gr

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik kreeg ook van de week een rekning binnen en heb hem opgestuurt naar me verzekering

van de 222.- euro die ik moest betalen worden het er nu 69,- :)

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik zal hem maandag toch ook maar eens op gaan sturen. Alles wat ik terug krijg is weer mooi meegenomen. Maar wist niet dat je een eigen bijdrage hebt als je goed aanvullend verzekerd bent.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Vanessa

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    wij kregen een rekening na van 118 euro, deze heb ik volledig vergoed gekregen van het vgz.

joyce

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

vaak moet je het eerst voorschieten en daarna de kosten declareren

8. Niet meer actief

Wij hebben ook de rekening gekregen, zo'n 150 euro meen ik, voor de eigen bijdrage. We zijn aanvullend verzekerend dus krijgen het wel vergoed, maar moeten het toch eerst voorschieten. Betalingstermijn van 15dagen vond ik wel een beetje kort, maarja..so be it.

Overigens zelfde dag ook rekening van de vk gehad, dat was een stuk meer, ruim 800 euro. Uiteraard wordt ook dat vergoed, maar toch, eerst zelf zien op te hoesten...autsj.

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik had CZ gebeld en volgens hun is het de eigen bijdrage. Vind het alsnog belachelijk hoor. Ben goed aanvullend verzekerd en betaal me scheel aan de premie's en dan nog moet je het zelf betalen.
    Stuur de factuur gewoon alsnog op naar CZ, wie weet betalen ze hem alsnog, maar zal wel niet vrees ik.

10. Niet meer actief

Saartje, ik heb op de website van CZ even in de polisvoorwaarden zitten neuzen, en daar wordt de eigen bijdrage kraamzorg inderdaad níet vermeld bij de aanvullende verzekering. Wel evt extra kraamzorg en de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling, maar niet de kraamzorg..helaas. Het is per verzekeraar verschillend wat ze wel of niet vergoeden.

Ik zou inderdaad de factuur evengoed opsturen hoor, voor t zelfde geld zitten ze te slapen en betalen ze alsnog...je weet maar nooit ;)

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik hebvandaag ook mijn eigenbijdragen opgestuurd naar de verzekering, Kan het altijd proberen toch
    Ik zit bij menzis.

12. ProudMum

ikke1981, welk pakket heb jij van menzis?

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    aanvullend 2 geloof ik

14. ProudMum

en dan moet je bijbetalen? vreemd!

15. ProudMum

op internet staat dat ze 160 euro vergoeden en dat je de rest moet betalen.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ja dat had ik ook gezien, maar dat is al voor 2008
    Ach ik zie het wel wat ze doen.
    Vergoeden ze het os het mooi mee genomen, dan is het toch 80 euries, en ook nog even voor de feestdagen sorten :D

17. ProudMum

ja daar heb je gelijk in

18. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik kreeg ook een rekening heb hem betaald en later terug gekregen van de verzekering zit bij izz.

19. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Als je collectief verzekerd bent bij CZ krijg je 75% van de eigen bijdrage terug.

20. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben collectief verzekerd bij CZ (aanvullend Plus) en kreeg de gehele eigen bijdrage terug... Was toch ruim € 140,00, erg blij dus!

Share This Page