kraamfeest in meerdere 'delen'

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door winniethepoeh, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ik wil graag een kraamfeest geven als onze kleine meid er is.
    Alleen nu hebben wij niet het budget om het ergens anders te geven.
    Maar ons huis is ook niet groot genoeg om iedereen in 1 keer uit te nodigen.

Nu heb ik bedacht dat ik 2 weekenden achter elkaar, op zaterdag en op zondag, groepen mensen specifiek uitnodig.

Op zaterdagmiddag 1: Buren en vrienden
    OP zondagmiddag 1: Mijn familie en kennissen van ouders hun kant

Op zaterdagmiddag 2: Collega's
    Op zondagmiddag 3: Man zijn familie en kennissen van hun kant.

En dan van 1500-1700 (altijd mensen die eerder komen en mensen die later gaan dus zeg maar van 1400-1800)

(reden waarom schoonouders het 2e weekend zijn is omdat ze een week eerder nog op vakantie zijn.) Ik heb namelijk de beide data wel al in mijn hoofd, maar de uitnodigingen gaan natuurlijk pas na de bevalling op de bus.

Maar mijn vraag is eigenlijk: is dit wel gepast?

Ik zou dit zelf wel fijn vinden, maar is het niet raar om het zo te doen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.787
    18.952
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben het voor de collega's wel op deze manier opgelost. Dus twee keer een middag; één voor mijn collega's en één middag voor die van mijn man. Het is mij prima bevallen; gezellig en je bent in één keer 'klaar' met een grote groep. Dat klinkt misschien onaardig, maar als wij de colega's steeds in kleine groepjes hadden laten komen, dan waren we nu nog bezig geweest, denk ik.

Familie en vrienden hebben wij wel in kleinere 'porties' laten komen. Evht ouderwetse kraamvisite ;). Ik vond dat zelf wel wat rustiger en dan kun je elkaar ook echt even spreken.

En wat is gepast? Ik zou het ongepast vinden als andere mensen commentaar zouden hebben op de manier waarop jullie de kraamtijd inrichten. Kraamfeesten worden steeds gebruikelijker hoor. En dan vind ik het op zich logisch om dat een beete te splitsen in groepen mensen die elkaar toch al kennen.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb het gedaan!
    We hadden zoveel kraambezoek bij Sander.
    Sander sliep slecht en nog met een baby erbij konden we niet zoveel kraambezoek ontvangen. We wilde dat Sander wende aan de situatie en wilde ook wat rust.

We hebben het in een dag gedaan. Pittig, maar dan staat alles de hele dag klaar en kan het door!

Smorgens hebben we familie en vrienden van mijn ouders gehad. Was erg gezellig! En smiddags de carnavalsploeg.

Het was goed te doen, mam en mijn man deden het meeste werk en ik hielp ook mee. maar wat minder.

We hebben het niet voor iedereen gedaan omdat mijn man zijn vrienden en familie verder weg woonde en die wilde hij alle tijd en aandacht geven.

Ons is het erg goed bevallen. Zet er een eindtijd op en mocht je er 2 op een dag houden, zorg dat je ongeveer 1,5 uur er tussen heb zitten. Ik heb toen op de bank gelegen en mam en mijn man even alles schoongemaakt en klaargemaakt voor de volgende ronde.
    gr brenda

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

we laten de ouders n broers en zussen en oma's echt wel eerder langskomen hoor. Denk dat die zich niet eens zolang inkunnen houden:D

Het gaat zeg maar om de ooms's en tante's en kennissen/vrienden van beide ouders. Die hebben ze nogal veel en het is echt not done om die niet langs te laten komen... Maar ik zie het dus ook niet zitten om die allemaal apart langs te laten komen. Het gaat om ong 40 gezinnen en die werken door de week, dus kunnen dan alleen in weekend...
    vrienden en buren kennen mekaar en zullen het als feessie zien. En mijn man is ook in juli jarig, dus die vieren dan in 1 keer, aangezien dit jaar bijna iedereen dan op vakantie is.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben het kraamfeest ook in tweeën geknipt. Zaterdags voor vrienden, kennissen en buren en zondags voor de familie. Bij elkaar een kleine 180 man, dus in een keer gaat echt niet lukken en dan geven we het nog niet eens thuis, maar in een zaaltje.
    Had echter geen zin om tot de zomer nog ieder weekend kraamvisite te krijgen, dus vandaar toch maar gekozen voor een kraamfeest. Het is even een druk weekend, maar daarna zijn we er ook vanaf.

Deel Deze Pagina