wie doet de controles na de bevalling??? gynaecoloog of verloskundige

Discussion in 'Kraamtijd' started by m038, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    hallo,

ik ben nu ongeveer 30 weken zwanger en onder behandeling bij de gyn. eerste bevalling was een keizersnede en dochter heeft toen nog lang in het ziekenhuis gelegen vandaar dat ik het niet weet. maar ik vraag me af wie doet de controles thuis?? ik heb geen verloskundige, als ik thuis ben uit het ziekenhuis wie kijkt er dan naar de baby... kraamzorg natuurlijk maar normaal komt toch de verloskundige steeds langs weet iemand hoe dat nu zou gaan?????

alvast bedankt

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Bij mij kwam toch een verloskundige langs. Volgens mij worden je gegevens doorgestuurd naar een praktijk bij jou in de buurt. En zij komen dus de controles doen.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Liep ook bij de gynaecoloog, maar moest me voor na de bevalling wel aanmelden bij een verloskundige, dit moest ik dan doorgeven in het ziekenhuis, zodat zij dan na de bevalling/ ontslag de verloskundige kunnen berichten.

Hier kwam dus na de bevalling de verloskundige thuis langs en 6 weken na de bevalling dan nog een controle bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik loop bij deze zwangerschap net zoals bij mijn vorige zwangeschap bij de gyn. Ik moest van te voren (zo rond de 30 weken) bellen naar de verloskundigepraktijk bij ons in de buurt om aan te geven dat ik zwanger ben en wanneer ik ongeveer ga bevallen. Zij komen dan na de bevalling de eerste dagen aan huis om de standaard controles te doen en 6 weken later controle bij gyn in ziekenhuis. Ik moest bij een van de controles bij de gyn dan ff aangeven waar ik mij had aangemeld en dan na de bevalling stuurde hun automatisch de gegevens door aan de verloskundige.

Ik moest me dus zelf aanmelden bij een verloskundige in de buurt. Misschien wijsheid om dit even bij je gyn na te vragen wat bij jullie in het ziekenhuis gebruikelijk is...

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een thuis verloskundige. Je wordt dan voor hun een ''los' kraambed. ;)

Kwebbel

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier komt de huisarts... vind het wel fijn. Die zien we toch wel vaker en heb ik meer mee dan een verloskundige die je verder nooit ziet.

7. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    ik ben blij om te lezen dat de huisarts het misschien ook kan doen. door schuld van de verloskundige is mijn dochter bijna overleden dus die heb ik liever niet meer in mijn buurt. ik ga het snel even navragen...

bedankt allemaal

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik mocht kiezen of het een verloskundige of een huisarts zou worden, mits mijn huisarts dat ook zag zitten. Ik zou als ik jou was even je huisarts bellen om te vragen of deze de nacontroles wil doen.

Mijn huisarts was uiteraard net op vakantie, maar anders had deze het hier gedaan. Nu is het toch een verloskundige geworden, waar ik echt nul komma nul iets mee had.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Liep ook bij de gyn, maar mijn gegevens werden naar een verloskundige in mijn buurt gestuurd die de controles kwamen doen!

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Liep de hele zwangerschap bij de gyn, maar de bevalling is in 't ziekenhuis gedaan door een verloskundige van de praktijk die in 't ziekenhuis zit, en de nacontroles zijn ook door 2 verloskundigen gedaan (eentje die ik 's nachts tijdens de bevalling al had, en eentje die ik nog nooit eerder had gezien deed de laatste controle). Maandag eindcontrole bij de gyn.

11. fafje

fafje Niet meer actief

mijn kraamverzorgster deed de checkes en verloskundige kwam idd langs...en na 6 weken de normale nacontrole...maar wie weet mag jij al eerder naar je gyn...? Of komt er ene wijkverpleegkundige...
    Consultatiebureau komt natuurlijk ook in 1 van de eerste 2 weken

12. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik heb ook mijn hele zwangerschap bij de gyn gelopen, en deze heeft ook de controles thuis gedaan! Tja, ik had een hele bijzondere gyn, is nu met pensioen helaas...

Share This Page