In de kraamweek is mijn vriend niet thuis en mantelzorg is er ook niet. Tenminset wel wat mantelzorg maar wil niet de hele dag mijn moeder of schoonmoeder over de vloer! Neem aan dat de kraamzorg wel ook voor mijn andere kindje zorgt of alleen voor mij en de baby?! En hoe is het voor de rest gegaan, vonden jullie het zwaar met nu twee kindjes?
hahahhaa ben je er nog steeds niet over uit?? meid je kan zo het kraamcentrum opbellen als je nu alvast wat info wil! welk kraamcentrum neem je??
waarom wist ik dat je zou komen reageren!!!! haha Ik neem meander.....en ik ben gewoon opzoek naar ervaringen snappie....
Het verschilt per kraamcentrum. Vaak kan je ook zorg bij "kopen" als je dat zou willen. Onze kraamverpleegster zorgde ook voor ons 1e kindje. Als straks de 3e komt, dan zal ze ook voor de andere kinderen zorgen.
Hier werd er gewoon gezorgd voor ons andere kindje. Ook nu weer. Zelfs naar de opvang brengen (als het lopend kan) is geen probleem.
Als jij tijdens een intake gesprek aangeeft dat je man niet thuis is en dat je geen mantelzorg in de buurt hebt in de kraamweek dan zorgen ze zeker voor je oudste. Maar ik zou het wel even aangeven, dan schrijven ze het alvast op en weet degene die dan bij jou komt er ook gelijk vanaf. Maar wil of kan je man er niet bij zijn in de kraamweek? En nee ik vond het niet zwaar met 2 kindjes... en nu 3 vind ik ook niet zwaar...dar rol je zo in vind ik!