Ik ben benieuwd hoe mensen die een kraamfeest hebben gegeven dit ervaren hebben? Zelf twijfel ik over losse visite of een kraamfeest. Vorige keer zaten we nog tot 6 weken erna met een vage oom en tante op visite, daar heb ik eigenlijk nu niet zo een zin in. Nu twijfel ik over een kraamfeest, ik hou helemaal niet van Amerikaanse hypes maar het lijkt me wel weer praktisch.... Graag jullie ervaringen!!
Wij willen ook een kraamfeest houden, alles meteen in een keer. Ik zou het niet prettig vinden als er elke avond iemand langs zou komen. Nu lekker al het bezoek in een keer meteen klaar! Behalve vriendinnen, die zou ik wel apart laten komen.
Ik hou altijd wel van bezoek, dus wij doen losse visites. Ben alleen benieuwd of ik het straks ook nog zo leuk ga vinden.
Ik zeg losse visites. Mijn ervaring is dat bij de tweede er veel minder mensen komen, daarentegen wel veel meer kaarten! Ik dacht hetzelfde, maar mijn vriendinnen zeiden ook al dat een tweede 'minder populair' is En de mensen die echt dicht bij je staan, komen waarschijnlijk even goed al voor je het feest geeft ...
Bij de eerste hadden we losse visites. Om gek van te worden en ik vind bezoek altijd heel erg gezellig. Dus nu doen we een kraamfeest. Naaste familie en vrienden mogen uiteraard eerder kennismaken met onze kleine!
Wij gaan dit keer ook voor een kraamfeest, wilde dit eigenlijk al bij de jongste doen, maar die heeft 3 maanden in het ziekenhuis gelegen na zijn geboorte. Daarna waren we zo gesloopt en hebben we thuis alleen familie en goede vrienden ontvangen.
Bij mijn tweede voor een kraamfeest gekozen. Ideaal, paar uurtjes top drukte.. Heb ook wel losse visite gehad, maar voor de ooms, tantes etc was dit prima! Heb alleen het idee gehad dat ik niemand had gesproken haha!!
Wij geven geen babyborrel (Kraamfeest) omdat ik vind dat er dan amper aandacht naar de baby gaat.. Kost ook veel voorbereiding & geld natuurlijk Als de mensen gewoon thuis op bezoek komen gaat tenminste alle aandacht naar de baby uit Wij hebben tot nu toe nog niet heel veel bezoek gehad, ze blijven ook telkens maar een uurtje dus vind 't ideaal zo Gewoon zorgen dat ik altijd fris/cava/bier en chips in huis heb..
Liever losse visites, ik heb geen zin in drukte. De eerste twee weken mag alleen directe familie langskomen en kenissen ed pas na een week of 4 of 5. Gelukkig hebben we ook niet zoveel kenissen. Collega's hoef ik sowieso niet over de vloer te hebben.
Wij hebben afgelopen zondag het kraamfeest gehad. Er was meer dan 100 man dus ik was blij dat we het zo hebben gedaan. En dochterlief sliep het hele kraamfeest in haar wagen dus ik was heeeel blij dat niet iedereen aan haar kon zitten ook heb ik door het kraamfeest alleen maar onze gezinnen en een aantal vriendinnen thuis gehad dus ik heb heerlijk kunnen genieten van haar de eerste weken!! Wij hebben overigens wel een restaurant dus wij waren al voorzien in de locatie, personeel en eten/drinken.
Moet er niet aan denken alle drukte tegelijk. Ik heb zelfs bij mijn collega's aangegeven dat ik ze niet allemaal samen wil. In groepjes mag wel. Ons peutertje is erg gevoelig. Het is allemaal al spannend genoeg dat hij een broertje krijgt.
Mij lijkt het zo sneu voor de kleine een kraamfeest. Heb dan het idee dat de kleine aan iedereen Door word gegeven. Liever steeds een beetje visite zodat ik de drukte kan verdelen.
Ik denk dat ik voor een kraamfeest ga.. bij de eerste hadden we de eerste drie weken niet geslapen omdat de borstvoeding niet wou lukken en wij dag en nacht bezig waren met kolven,fingerfeeding, uitspoelen omspoelen, aanleggen etc.. Geen idee wie ik allemaal op bezoek heb gehad.. ik was er in ieder geval niet bij met mijn hoofd. Ik zou graag willen genieten met mij gezinnetje, dochterlief laten wennen, goede vrienden en familie wel uiteraard, maar de rest hop in 1 keer.. De kleine hou ik lekker zelf vast of in een wieg/kinderwagen als ze slaapt.. Zelf ook een keer bij een babyborrel geweest en dat was erg gezellig.
Wij hebben beide een grote familie dus daar doen we een kraamfeest voor. Nou komen familieleden die dichtbij staan toch wel eerder even kijken, maar dan blijven ze maar heel even en op t kraamfeest 'echt' zeg maar. Vrienden laten we gewoon op kraamvisite komen. Anders wordt het echt een heel groot feest. Vorige keer ook zo gedaan en is goed bevallen!
Wij gaan voor losse visites, sinds de geboorte van de eerste is onze vriendenkring behoorlijk uitgedund, verder spreken we ooms en tantes bijna niet en die we wek met regelmaat spreken zijn uiteraard welkom. Kan me er soms nu al druk over maken, hoezo hormonen. Maar ben het wel van plan anders te doen als bij de eerste. Toen was het zoete inval en vaak savonds visite. Gaan we nu niet doen, overdag en in het weekend in de ochtend, zo heb je ook nog tijd met elkaar.
Nog ff een aanvulling; zie wel op tegen alle kinderen die zullen meekomen, ouders zijn soms nogal makkelijk. Ik ook wel, maar die van mij is wel oogevoed ( durf ik best te zeggen ) sommige kinderen zijn net ongelijde projectielen
Wij hebben altijd losse visites gedaan en nu dus ook.. Merk wel dat ik er deze keer sneller genoeg van heb dan de vorige keren haha.. Nu denk ik had ik deze keer het maar anders gedaan.. Maar ja het is niet anders
Zeker kraamfeest. De eerste weken zijn voor ons als gezin om te wennen. Twee x eerder gedaan en echt perfect. 4-6 week na de bevalling. Mijn straks vijf kinderen en wijzelf willen elkaar eerst leren kennen en ritme zoeken. Opa oma oom tante wel welkom hoor.
Ik vind het juist gezellig als er visite komt. We wonen wel ver van beide families dus veel 'vage ooms' komen er hier niet en van die gene die wel komen wardeer ik het juist. Maar eigenlijk dus alleen dichte familie en vrienden