Wij doen losse visites. Eerst alleen de naasten en later na een par weken andere familie en vrienden. En alleen mensen die hier anders ook komen. Dus geen last van vage ooms en tantes
Ik moet er niet aan denken om mijn woonkamer vol te hebben in de kraamperiode. Bij ons 1e kindje hebben we losse visites gedaan, maar pas na een aantal weken omdat ik er niet aan toe was. Volgende keer zou ik het precies zo doen weer, op mijn eigen tempo, 1 voor 1.
Losse visites, maar zon kraamfeest is misschien wel n idee voor de tweede idd Ik plan de visites gewoon rustig in. 1 per dag en in begin alleen goede vrienden en naaste familie.
Hier bij de eerste losse visites gedaan en toen zaten we na 3 maanden nog met kraamvisite en dat gaan we nu ook oplossen met een kraamfeest. De mensen waar je veel mee hebt komen toch wel tussendoor nog langs en zo zit je tenminste niet met mensen op visite waar je eigenlijk niet zoveel mee hebt. Iemand had het over dat het zoveel kost zo'n feest, maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik zie het niet meer als een grote verjaardag en eerlijk gezegd ben ik daar meestal nog meer geld aan kwijt denk ik zo. Verjaardag doen wij meestal ook met eten erbij en dit is maar een paar uurtjes.
Hier heel lang over getwijfeld, maar we gaan toch maar voor de losse visites. Eigenlijk vind ik kraamfeesten niet zo leuk en heb met mams en schoonmams erover gehad en zij zullen ervoor zorgen dat ooms en tantes een beetje in groepjes zullen komen (dus niet elke dag een ander stel, maar een paar stellen tegelijk). Zo zijn we daar met een paar, hopelijk gezellige visites, meteen van af! Zelfde geldt voor collega's: niet allemaal tegelijk, maar in groepjes van 4/5 personen. Een collega van mij zal dat coördineren met de collega's Overigens zijn deze groepen ook echt pas na een week of 3/4 op z'n vroegst welkom, tijd daarvoor is voor directe familie en onze vrienden.
Ik twijfel nog, zo een kraamfeest vind ik heel leuk, maar weet er eigenlijk weinig vanaf. En in het begin heb ik nog kraamhulp dus lijkt me handig als het bezoek dan komt dus heb ik voor losse visite gekozen
Bij de eerste hadden we losse visites. Alleen niet erg handig gepland, beetje te veel in één week. Bij de tweede kwamen er sowieso minder mensen en hebben we ook beter gepland. Vier keer visite in 1 weekend... Nee dank u! Alleen de collega's hebben we wel allemaal in 1 keer uitgenodigd. Nou ja, om twee keer dan: ene keer van mijn school, andere keer van mijn man. Dus dat waren wel een soort kraamborrels. Als we die in porties van 3 of 4 hadden laten komen, waren we erg lang bezig geweest! Ik vind een kraamfeest nogal onpersoonlijk overkomen. Wat ik vaak hoor is dat mensen dan toch hun naasten al eerder op bezoek laten komen. Als je dus uitgenodigd wordt voor een kraamfeest, weet je precies hoe het zit. Dan hoeft het van mij niet zo nodig. Dan wacht ik liever wat langer en dan komt het vanzelf wel weer tot een 'gewone' afspraak, neem ik dan wel een cadeautje mee.
Wij kiezen voor losse visite. omdat ikzelf uit België kom en in Nederland woon, moet mijn familie een flink stuk rijden om op bezoek te komen, dan wil ik ook dat ze echt bezoek komen, dat ze de baby een keer vast kunnen houden, dat we gezellig kunnen praten. mijn ervaring op kraamfeesten is dat dit daar toch een stuk minder gaat.
Wij doen losse visites, vind dat zelf erg gezellig en zo kunnen ze goed kennis maken met onze baby. Wij sturen wel echt alleen naar de mensen die we leuk vinden een kaartje.
Wij wilden eigenlijk een kraamfeest doen, maar uiteindelijk toch losse visite gedaan (ivm prematuur en teveel prikkels als er zoveel mensen tegelijk zijn), krijgen nu soms nog kraamvisite en ze zijn al een half jaar bijna....
Superfijn! Ik had de eerste week helemaal geen zin in visite (mijn beste vriendinnen en familie nagelaten) waar ik vooral tegen op zag was tante bla bla een uur op de koffie. Ik voelde me namelijk met visite opgelaten, ze bleven lang hangen , opgejaagd omdat ik moest voeden... Dat is prima met naasten maar kennissen en tantes waar ik niks mee heb. Nee. Vriendlief heeft een grote familie, ik een grote, vrienden groepen, collega's , voetbalteam, we kwamen er zo op 60-70 nou dan kon ik ruim een jaar visite ontvangen. Kraamfeest gegeven en het was ontzettend leuk! Niks onpersoonlijks ik heb met iedereen staan kletsen, zoontje laten zien. Vasthouden mochten ze thuis ook niet en daar ook niet. Uiteraard wel nog iets visite gehad maar alleen de mensen die ik relaxed vond. Ik zou het zo weer doen en het iedereen aanraden als je een grote familie hebt!
Even off topic(uit nieuwsgierigheid) maar waarom mocht niemand het kind vasthouden vrolijkheid? Was er iets met de baby aan de hand?
@Vrolijkheid: mijn ervaring is dat het voeden van je baby een prima manier is om Tante Blabla en ome Piet met een rotgang naar huis te krijgen.
Wij geven een kraamfeest. Als de kleine rond de uitgerekende datum komt is hij zeven weken als het feest is. Dat vond ik wat laat maar qua voorbereidingen komt het wel goed uit omdat dan het lange Hemelvaartweekend is. Van tevoren mogen directe familie (ouders, broer, zus en grootouders) en beste vrienden wel al komen maar de rest komt op het feest. Ik hou best van bezoek normaal gesproken maar wij willen de eerste weken na de bevalling juist heel rustig houden. Daarnaast heb ik geen zin om drie keer per week mijn huis op orde de MOETEN maken, er zelf netjes bij te zitten en weer hetzelfde verhaal te vertellen. We nodigen zo'n 60-70 mensen uit op het kraamfeest. Kun je nagaan hoeveel kraamvisite dat is! 😳 Verder vind ik het wel prima dat op een kraamfeest de baby niet alle aandacht krijgt. Wel zo rustig voor hem. Ik zie bij vrienden ooit op foto's van de kraamweek dat zo'n pasgeboren kindje van hand tot hand gaat, bij kinderen op schoot en hop, weer naar de volgende. Nee, dat gaan we echt niet doen!
Ja klopt S. was een huilbaby! Erg prikkelbaar, verborgen reflux, obstipatie... Rust reinheid regelmaat was zeker die eerste 6 weken erg belangrijk! Nu gaat het sinds kort beter en kunnen we daar wat losser in zijn. Overigens wordt hij wel al een poos door mensen vast gehouden hoor ik werk ook 4 dagen haha maar die eerste 14 weken ging het niet goed!en na visite was hij altijd compleet van slag wat zorgde voor helse nachten.. Nou dan heb jij mensen in je omgeving die het beter snappen! Ik heb tot 5 keer toe gehad dat ik zat te hinten en zelfs letterlijk zei ik moet hem voeden en mensen alsnog bleven waardoor ik uiteindelijk toch echt moest voeden wat ik ontzettend ongemakkelijk vond 😳
Bij de oudste losse visites gedaan, maar toen hij 8 mnd was had ik nog 3x per week kraamvisite....Gek werd ik ervan, dus bij de 2e en 3e voor een kraamfeest georganiseerd, héérlijk, alles in een keer en klaar!
een kraamfeest lijkt mij wel erg druk voor zo'n pasgeboren hummeltje! dan liever gewoon losse visite, beetje de drukte verspreiden.
Wij hebben om meerdere redenen een kraamfeest gehouden. Vanwege onze hond die al erg moest wennen aan de nieuwe situatie, en dan zouden er ook constant mensen over de vloer komen. We hebben een grote vriendengroep en ook nog losse vrienden. Deze mochten dan ook niet eerder op visite komen. Verder heeft mijn vriend aan alle twee de kanten een grote familie en mijn familie woont in Limburg. Daarom hebben we voor 2 uurtjes het café afgehuurd in onze stamkroeg. We hebben alles in een keer gehad. Geen rommel en troep in huid. Ideaal. Alleen naaste familie leden zijn voor het kraamfeest op kraamvisite geweest. Maar je moet doen wat voor jou het beste lijkt en waar jullie het beste gevoel bij hebben.