Hier gekozen voor losse bezoekjes, soms en stel samen met een ander stel, vond dit veel relaxter, je kunt mensen persoonlijk aandacht geven en steeds weer opnieuw vertellen over de eerste dagen, vond ik persoonlijk ook best wel fijn, zo ervoer ik het meer. Wel komen ooms en tantes vaak tegelijk hier, nu willen ze ook snel graag komen, maar ik heb wel aangegeven in twee groepen (elk zo'n 10 man), want anders wordt het me ook gewoon te druk. Liefs,
Wij hadden 'zelf service' qua drankjes en hapjes hadden wij her en der, tussen door even aanvullen. Dus we hadden gewoon tijd voor een praatje. Baby ging op een gegeven moment van hand tot hand, ze heeft de volle 3 uur geslapen en gelukkig niet overprikkeld. Er waren ongeveer 70 man, maar was prima te doen. Zelf vond ik het nogal heftig 3 weken na bevalling, was gesloopt, maar zou het zo weer doen. Losse visites zijn hier gewoon niet praktisch. Om de week hebben wij de hele week de kids van mijn vriend. Die week ben ik s'ochtends al een uur bezig om 2 verschillende scholen af te gaan. Mijn dochter heeft geen continu rooster dus ben druk met halen en brengen en s'avonds ligt de laatste om half 9 op bed. Als ik dan nog bezoek moet ontvangen ben ik al afgepeigerd. De weekenden wil ik niet verplicht thuis zitten voor bezoek van vage tante of collega, nee dan wil ik leuke dibgen doen, relaxen etc Ik heb nog wel bezoek hier en daar, maar dat kan ik nu goed doseren omdat de meeste op het feest waren! Heerlijk! En doordeweeks komen vriendinnen regelmatig nog langs, dus die hoef ik niet af te houden om vage tante nel te ontvangen!
Wij wouden alles apart hebben. Onze kraamhulp adviseerde ons om dan zoveel mogelijk visite te laten komen tijdens de kraamtijd zodat zei voor alle gasten kon zorgen Dat hebben wij dus ook gedaan en hebben er van genoten! Hoefden nergens naar om te kijken en de visite kwam niks tekort. Konden wij gewoon heerlijk kletsen met de visite.
Ik wilde een kraamfeest, maar mijn man vindt dat erg onpersoonlijk. Daarbij komt ook nog eens dat het dan dubbelop zou zijn, want veel mensen wil je toch ook even persoonlijk langs laten komen. En hij vond het onzin om een feest te geven voor die enkele collega die dan komt. Dus zo heeft hij mij overtuigd haha!
Eerste week mochten alleen mijn ouders,schoonouders zus en broer van man komen. Wilden eerst aan elkaar wennen. Daarna mocht de rest van de familie komen maar niet meer dan 4 in 1keer. Konden dan sochtends of smiddags komen of in het weekend. Avond was lekker voor ons zelf
wij geven na een week of 3-4 een paar kleinere 'kraamfeesten'. Met onze dochter ook gedaan en dat is erg goed bevallen. Alle ooms en tantes en neven en nichten in 1 keer. groep buren groep collega's vriendengroep. mensen die elkaar kennen, en de ooms en tantes die het als een verplicht nummertje zien om langs te komen vinden het dan toch wel leuk om met de broers/zussen te praten. Naaste familie en goede vrienden zijn uiteraard al eerder welkom. de vriendengroep komt ook gespreid, maar het is ook gewoon gezellig om zoiets samen te doen . Bij dochter liep de borstvoeding totaal niet, ik heb uiteindelijk 4 maanden fulltime gekolfd en dat was erg zwaar. Ik had mijn hoofd helemaal niet staan naar bezoekjes en was dan ook erg blij dat we het zo gedaan hebben.
Hier een kraamfeestje 2x. Vond al die losse visite echt niets. Baby tijdens kraamfeestje lekker in de wagenbak, gezellig sfeertje: heerlijk! Niet een x aantal middagen en avonden op zitten, nee gewoon in 1x iedereen en alleen echt naaste familie meer en eerder.