Baby-borrel: waarom (vaak) negatieve associatie?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Roxyroxx, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ik lees heel vaak dat er hier meiden zijn die een baby-borrel zien als een kado in ontvangst nemen maar niks ervoor willen doen-event.

Ik vraag me echt af waarom dat is?

Zelf heb ik bij de geboorte van mijn zoon het kraambezoek pas na 2 weken mondjesmaat ontvangen omdat ik was aan het bijkomen van een spoedsectio. De volgende bevalling zal wederom een sectio worden en vandaar is onze keuze gevallen op een baby-borrel. Gewoon, klein bij ons thuis met lekkere hapjes, drankjes en cupcakes. Ik doe dit echt omdat ik na de vorige bevalling gewoon helemaal niet lekker in mijn vel zat en soms geen eens de moeite kon nemen om me van mijn huispak in normale kleren te stoppen (vooral bij mijn goede vriendinnen vond ik dat geen must :p). De baby-borrel willen we nu zo'n 4-6 weken na de bevalling doen. Veel van onze vrienden kennen elkaar natuurlijk en de familie kent elkaar natuurlijk ook, dus het lijkt mij ook gewoon gezellig!

Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat sommige mensen zeggen ja kind ligt te slapen zie je niet enzo... Nouja soms had het kraambezoek hier ook pech hoor. Als mijn zoon net lag te slapen ging ik hem echt niet eruit halen. Daarnaast heb ik ook gemerkt dat toch wel wat bezoek wat lang blijft zitten... Niks mis mee normaal maar toen vond ik het gewoon erg vermoeiend. Mijn oud-tante heeft het zelfs gepresteerd om om 8 uur te komen en na veeeeel hints te gaan om 12 uur 's avonds... Moet wel zeggen dat die dag mijn moeder er was en manlief en ik gewoon naar bed zijn gegaan, MAAR toch!

Hoe denken jullie over een baby-borrel? Hebben jullie er een negatieve associatie bij? Of vinden jullie het wel een leuk feestje?!

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Voor de wat verdere familieleden/vrienden vind ik het juist de uitkomst. Ik zou ook liever naar een babyborrel gaan dan dat ik bij kennissen/familie zit waar het niet lekker mee klikt.
    Ik wou het ook doen maar mijn man liever niet. We kennen niet super veel mensen dus de visite viel eigenlijk wel mee.
    Maar ik heb altijd een instelling van dat je bij dit soort dingen moet doen wat je zelf prettig vind. Het zijn tenslotte jouw kraamweken.

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb er helemaal geen associatie bij, mag dat ook? ;) Niks van aantrekken wat een een ander er van vindt. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik had na mijn sectio's heel eerlijk gezegd ook geen zin in al dat kraambezoek, dus ik geef je groot gelijk :D

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Leuk! Zelf ook twee keer gegeven en iedereen was erg enthousiast :) Gewoon gezellig, ongedwongen sfeer, iedereen kan ook met elkaar kletsen etc en je zit niet zo 'vast' aan het op de bank zitten met een baby'tje en alleen maar baby-praat. Natuurlijk gaat het daar ook wel om en over, maar doordat er meer mensen tegelijkertijd zijn is er ook wat andere praat en dat vond ik wel erg leuk.

Maar bovenal wij deden het gewoon voor onszelf. Voor onze kinderen veel beter te behappen 1x een groter feestje van 3 uurtjes in plaats van vele avonden/middagen visite. Ook voor ons rustiger.. Eerste weken alleen hele naaste familie op bezoek gehad en zo echt tijd voor elkaar en de nieuwe baby gehad. Maakte ons dan ook echt niet uit wat een ander er van vond, want dit was het beste voor ons viertjes en vijfjes ;)

Hier was het overigens ook voor veel wat jongere vrienden en familieleden makkelijker naar zoiets te komen in plaats van een afspraak te maken voor kraambezoek 1 op 1 zeg maar. Dus niet alleen voor ons een voordeel :p

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Wij hebben het ook gedaan.. Vooral voor onze oudste drie kinderen. Elke avond diverse sporten, school, dus huiswerk, ik zag het niet zitten om dan ook nog avond aan avond allerlei visite te hebben.

Nu 1 middag groot feest gehad, mensen hebben in clubjes staan praten, was heel gezellig, en goed te behappen voor ons gezin.

6. Roxyroxx

Wat fijn jullie reacties! Wij gaan het sowieso doen hoor, ik zie het gewoon niet zitten om na sectio veel bezoek een-op-een te krijgen. Daarnaast heb ik straks mijn zoontje van 1 en de baby, dus ik gok dat ik het daar al retedruk mee heb haha, dat bezoek ernaast trek ik echt niet in het begin :p

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb een negatieve associatie bij alle feestjes, hou niet van veel mensen om me heen.. :p Maar niet specifiek extra negatief bij een babyborrel ofzo.

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wij hebben ook een babyborrel gegeven, maar in een brasserie alles volledig verzorgd voor zo'n 70 man familie en vrienden. Op zondagmiddag van 15.00-18.00 uur. Was een supergezellige middag. Ons mannetje was toen 6 weken en ook met een ks gehaald.

9. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Wij gaan het ook doen.
    Gewoon 2 feestjes. Dus wel wat intiemer dan dat je 120 man ontvangt.
    Wij doen dit, omdat we bij onze 1ste maanden bezig waren.
    Verder heeft mijn man een bedrijf dus die is druk.
    Ik zie het als iets gezelligs.
    We maken er een ongedwongen sfeer van.
    Met een lekkere borrel en hapjes.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Bij de oudste een babyborrel gegeven voor 200 man :). Wij woonden toen nog klein en wisten dat echt al die mensen op kraambezoek wilden komen terwijl vriend nog studeerde. Aan de ene kant was het handig dat je er in 1x vanaf bent maar bepaalde mensen komen dan toch nog apart op kraambezoek. Ik zelf vond het niet fijn dat ik binnen moest bijven staan met de kleine en eigenlijk met niemand echt heb kunnen praten. Heb toen ook niets meegekregen wat er allemaal om ons heen gebeurde. Was ook nog eens over de 30 graden die dag. Bij de 2e heb ik gezegd ik doe het niet en de mensen kwamen pas later op kraamvisite en echt wanneer het ons ook uit kwam. Vond het veel fijner en relaxer gaan. Je hebt echt tijd om met de mensen te praten en de baby te bekijken etc..

Ik persoonlijk ben niet tegen een babyborrel maar zou het ook niet meer willen doen. Is natuurlijk ieder voor zichzelf :)

11. Roxyroxx

Haha, Veronique een babyborrel voor 200 man is ook wel ERG veel haha... 30 graden zal het hier niet zijn in maart + wil de kleine waarschijnlijk in draagdoek.

Nouja, waar ik misschien wel nog over twijfel om het in twee etappes te doen? Alhoewel iedereen natuurlijk binnenwaait om verschillende tijden....

12. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit er zelf ook steeds meer aan te denken om straks te doen.
    Ben in feb uitgerekend en hebben een niet al te groot huis, even kijken hoe we dat dan gaan doen haha.
    Maar je bent in 1x klaar en niet elke avond of weekend die visites.
    Lijkt me voor de oudere broers/zussen ook niet fijn.

Wij denken er ook nog even over na... Kans is wel groot haha! :)

13. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    ik heb na de bevalling van de 2e geeist dat we een kraamborrel deden ipv elke avond visite die niet weg te branden was.(mijn man heeft een zeer grote familie)
    we hielden de kraamborrel toen ze 4 weken was en vond dit echt zo fijn in tegenstelling tot elke avond visite.
    En zo kon ons zoontje ook eerst rustig wennen aan zijn zusje voordat t druk werd.
    dus ik vind het echt een aanrader

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja schei maar uit :) haha. Alleen ik al heb een hele grote familie en dan nog niet eens over familie vriend en vrienden/kennissenkring genoemd. Het is dat wij zeker wisten dat ze allemaal zouden komen anders was het iets anders geweest. Maart is fijner en 5 jaar geleden was dat nog niet zo groot met draagdoeken. Dat was toen wel veel beter geweest als ik mij daar meer in verdiept had. Goede oplossing! Maar kon met dat weer toch niet de hele tijd buiten zijn was echt te warm. Veel plezier als jullie dat gaan doen en geniet er van :)

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Op zich leuk toch! En degene die je heel graag eerder wil zien zijn neem ik aan welkom, toch?

16. Roxyroxx

Haha, zeker, maar niet iedereen natuurlijk (lees oud-tante waar ik in OP over schreef ;))

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Voor dat soort mensen is het echt een prima oplossing! Gezellig, je bent zelf niet de enige die ze moet 'vermaken' en het is een leuk feestje. En omdat je nog niet zo lang daarvoor bevallen bent is het wel een goed idee om andere te laten lopen en zelf van je feestje te genieten ;)

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben een doopfeest gehouden , geen babyborrel. Maar zou het toch niet meer doen... Heb de hele tijd moeten staan praten met iedereen, niet kunnen eten (was in restaurant en er was 50 man uitgenodigd), iedereen wou altijd wat van me, etc. De kleine ging van arm tot arm en op een bepaald moment wist ik zelfs niet waar of bij wie hij nu was.
    Al die mensen zijn ook op bezoek gekomen, de familie in het ziekenhuis en de vrienden bij ons thuis.
    Alleen verre familie hebben we enkel op het doopfeest gezien. Dus uiteindelijk gewoon eten betaald voor mensen die anders ook niet gekomen waren en die we nooit spreken.
    Neen, dan heb ik persoonlijk liever wat bezoek in het weekend, gezellig (vrienden kwamen in groepjes, niet apart). SO kwamen door de week 's avonds, SZ ook. Vrienden (3 groepen van elk 7 man ongeveer) kwamen in het weekend, 2 a 3 weken erna.

19. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt het best een oplossing, zeker als je veel kraamvisite verwacht.

Zelf heb ik bij mijn man aangegeven dat ik in de eerste weken geen mensen op kraamvisite hoef die normaal ook niet bij ons op bezoek komen.
    Niet omdat ze helemaal niet mogen komen, maar omdat ik me dan niet voldoende hersteld voel om leuk te gaan op zitten en pootjes geven.

dus ik kan me goed voorstellen dat mensen dit zo oplossen

20. adi

adi Niet meer actief

Het hangt erg af van het publiek dat je uitnodigt op de borrel. Voor mijn familie en vrienden zou het niks zijn, die zouden toch ook thuis op bezoek komen (EN op de borrel). We zagen het bij onze vrienden.

Wij hebben er niet voor gekozen omdat we
    A. Alleen mensen met wie we een band hebben op kraamvisite uitnodigen
    B. We de meeste van deze mensen toch vaak op bezoek hebben, en anders zouden ze de eerste 3 maanden niet 'mogen' komen of zo
    En om de borrel alleen voor collega's en vage kennissen te houden vonden we overbodig.

Deel Deze Pagina