wat zijn de voor en tegens van een kraamfeest of gewoon kraambezoek ontvangen aan je 'bed'? ben ook wel benieuwd naar de kosten hoe je het dan viert of bezoek thuis ontvangt etc
Wij hebben toen marin 4 weken oud was een kraamfeest georganiseerd. Ik vind het een aanrader want het is zeker na een pittige bevalling een hele kluif om iedereen aan je bed te krijgen. De belangrijkste mensen komen toch vaak al even om het hoekje kijken, maar de kennissen die vaak na een maandje een afspraak willen maken hadden we nu in één keer. Wij hebben het als volgt gedaan: - bij een aantal geboortekaartjes een uitnodiging in de envelop meegestuurd. - duidelijk de tijden aangeven - houd je kindje heerlkijk bij je, het is te vermoeiend voor ze als er telkens aan ze geplukt wordt. - laat je kindje of naast je in de wagen slapen of leg het boven neer zodat het goed tot rust komt tussen de voedingen door. - ga niet zelf rondlopen drankjes schenken ofzo maar vraag dit aan een ander. Jullie moeten hiervan genieten! - laat mensen hun cadeau op een centrale tafel neerzetten, ik had op een bepaald moment een rij gasten voor me staan waardoor ik me erg opgejaagd voelde. - na het feest maak je een leuke foto van je kind tussen alle cadeautjes en die stuur je op als bedankje. De kosten zijn net zoals een uitgebreid verjaardagsfeest. We hebben hetz elf met behulp van mijn mams georganiseerd. he is onzin om dit via zo'n bureau te doen. Veel te duur.
ik wilde het ook graag om zo in 1x van de visite af te zijn. echter zijn er veel mensen die de kleine toch graag vast willen houden aangezien ik niet zou willen dat de kleine in een paar uur door +/- 150 man word vastgehouden en de mensen die perse de kleine willen vasthouden een week later alsnog thuis op bezoek komen hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen. We gaan nu een agenda maken en daarin kruizen we avonden weg om lekker met z'n 3tjes te zijn en verder kunnen we inplannen met visite. Succes ermee!
roshi: zo heb ik het vorige keer ook gedaan. mijn ervaring is dat de mensen vrolijk tot een half jaar na de geboorte op kraamvisite komen nou dat hoeft van mij echt niet meer. ook reageerde de kleine erg slecht op het van hand tot hand gaan! veel spugen en huilen etc!
Dat gaat ze bij ons echt niet lukken. Op het kaartje staat sowieso EERST BELLEN en als mensen onaangekondigd langskomen zeggen we dat dat echt niet gaat.... gelukkig weten mensen ook wel dat ik (we) zo zijn en zullen ze ter alle tijden eerst bellen. succes ermee!
@roshi: en toch staan ze er zonder te bellen! Echt waar, het gaat je overkomen. Ik dacht ook, dat doen ze niet, ze weten wel dat ik dat niet pik, maar nee hoor, sommige mensen denken dan dat zij bijvoorbeeld niet hoeven te bellen.
Marin is dus ook niet van hand tot hand gegaan. mensen begrijpen dat je daar op een kraamfeest niet aan kan beginnen. En kraamfeest doe je na een week of vier. De eerste vier weken heb je dan al vrijwel helemaal voor je kindje. Dat mensen daarna nog een keer komen om de uk vast te kunne n houden valt wel mee. We vergeten nog wel eens dat een baby voor hun gewoon een baby is maar voor ons ons alles. Ze slapen er niet minder om als ze niet even hebben kunnen "tutten". Wat je ook kan doen is dat je op het kaartje zet daat kraambezoek graag beprekt blijft tot de kraamtijd. Dat is de eerste twee maanden.
mischien handig om een versje te maken met dat je de bezoek in de eerste 10 weken(kraamtijd wil ontvangen) om niet te lang in de visites te blijven hangen. zouden wij u graag in de kraamtijd ontvangen.
Ik ga het dus nooit meer zo doen zoals we nu gedaan hebben, en weken lang 4 dagen vd 7 vol geboekt zaten met visite...Ik kon ze de deur wel uitkijken! Als er een 2e komt dan doen we het zeker middels ene kraamfeest!
Wij hebben een kraamfeest gegeven in een zaaltje toen Jade ongeveer 4 weken was. Ik was er ontzettend blij mee. Er waren best veel mensen en als ik die allemaal thuis moest laten komen Wij hadden daar helemaal geen zin in. Op het feest hebben we haar gewoon in de kinderwagen laten slapen, iedereen mocht kijken maar niet aanraken ( klinkt dat lullig?) Bij de geboortekaartjes zat een klein kaartje met de tijden en die hebben we niet aan iedereen verstuurd. Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt met hapjes, drankjes ed Succes met de keuze!
Ik denk dat wij bij een eventuele 2e ook voor een kraamfeest gaan. Nu nog hebben we kraamvisite en krijgen telefoontjes van vage ooms en tantes die het toch wel leuk vinden om een keer langs te komen En dat zijn vaak net de mensen waar je niet op zit te wachten (bij ons dan ). Volgende kraamfeest, zijn we er in 1x vanaf. Klinkt best negatief maar heb kraamvisite ook niet altijd als positief ervaren haha!
ik wilde Sven aan iedereen showen, zo snel als maar mogelijk! helaas had iedereen bij ons het 'fatsoen' niet meteen de eerste dagen te komen, terwijl ik me toen juist in een enorm gat vond vallen. de afleiding van de visite vind ik heerlijk! na 4 weken was ik echt nog niet in staat een feest te geven en te houden, maar elke dag, of eens in de zoveel dagen een keertje visite dat na een korte tijd ook weer weg ging kon ik prima aan. ik kreeg inderdaad ook na ongeveer 3 maanden nog telefoontjes van mensen die op kraamvisite wilden komen. ik vond het heerlijk!zo duurde mijn kraam periode heeeeerlijk lang! voor mij geen kraamfeest, ik lust de eerste dag al beschuit met muisjes
wat is een goede plek voor een kraamfeest? Wij hebben maar een piepklein huisje en willen niet teveel geld uitgeven
Kan natuurlijk niets aanbevelen, want weet niet waar je woont, maar wij hebben het in een lunchzaak gehouden, Dan heb je 1 ruimte en was lekker knus ingericht. Ook qua hapjes en versiering was het goed geregeld. Je kan even offertes opvragen bij zaakjes in de buurt
Dat kan ik wel eens doen, maar is het niet duur dan? Wil namelijk liefst zelf voor drankjes en hapjes zorgen
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel gasten je wilt uitnodigen enz. Als je het feest op een locatie wilt houden, ben je vaak verplicht om daar ook de drankjes en hapjes bij af te nemen. Maar dan heb je er wel voor terug dat je zelf helemaal niets hoeft te doen. Als je overal zelf voor wilt zorgen, kan je het beste het feest thuis houden. Volgens mij waren wij ongeveer 700 euro kwijt ( best veel voor een kraamfeest, maar hebben hier bewust voor gekozen) Succes