kraamfeest versus gewoon kraambezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door tweeling, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik denk dat wij maximaal een 300 euro kwijt waren.
    Hapjes werden door mama en schoonmama en mezlef gemaakt. Salade zou je door de slager kunnen laten maken. stokbrood voor laten snijden bij de bakker.
    De eerste drankjes werden voor de gasten verzorgd, de rest was selfservice. En de hapjes stonden op een grote tafel bijelkaar. Regelt zich vanzelf. Wij hebben hetvaangepakt als een uitgebreide verjaardag en na de tijd iedereen die geweest is een leuk bedanktkaartje gestuurd.

In het rolgordijn hadden we met roze geschreven: Bedankt voor de verwennerij!
    We hebben de fotoservice en bewerking van de Hema gebruikt.

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik vond de 10 weken vrij na de geboorte van Sofie eigenlijk wel erg lang duren en was blij dat er af en toe weer eens mensen kwamen! Eerste weken vond ik het wel pittig hoor.. Deze keer begin ik denk ik pas na een week (na ouders, broertjes en 2 beste vrienden, die komen gewoon de 1e dag). Sofie moet deze keer ook kunnen wennen.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij gaan ook een kraamfeest geven. Eerst vond ik het ook wat onpersoonlijk maar goed we gaan 135 kaartje versturen. Stel dat er daarvan 100 op bezoek komen. Pffffff.......... dan zitten we tot aan sintjuttemus met visite. Voor onszelf is dit dus de beste oplossing. Gelukkig hebben we een groot huis en grote tuin dus er komt een tent in de tuin. Vrienden van ons willen die dag de "catering" wel opzich nemen dus dan hebben wij onze hande n vrij voor de visite. Hapjes ga ik deels zelf doen, deels van de traiteur. Helemaal geweldig!
    O ja, en de mensen die echt dichtbij je staan zijn voor die tijd toch al geweest en komen in je 10 weken verlof ook nog vaak genoieg langs.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja als ik een grote tuin had gehad dan had ik het ook op die manier aangepakt! Is toch ook nog eens super gezellig voor de visite? En wel gewoon lekker bij je thuis... Helaas is ons balkon/woonkamer hier echt niet groot genoeg voor ;)

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    denk dat het hier ook weer een gewone kraamtijd word maar wel met de melding ''binnen de kraamperiode'' ;)
    misschien helpt het iets ;)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hee tweeling, ik zie net je banner! gefeliciteerd!

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben op het kaartje gezet: "Bezoek graag in de kraamtijd." Wij waren in een week of 8 door alle visite heen. En dan hebben we nog best eens bewust wat avonden voor ons zelf gehouden.

Pim

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik twijfel nog heel erg waar ik verstandig aan doe, als er daadwerkelijk zoveel mensen komen als nu beweerd word, zit ik een halfjaar na de geboorte nog in de kraambezoeken... Anderzijds heb ik het idee dat veel mensen voor het gemak zeggen 'Wij komen ook wel even buurten' om vervolgens niet op te komen dagen. Maargoed 350 man kraamvisite is echt niet aan mij besteed... :( :oops:

Naaste familie en beste vrienden willen wij het kleintje natuurlijk zo snel mogelijk laten zien, maar alle vage kennissen en minder goede vrienden hoeven van mij eigenlijk geen uren te blijven hangen op kraambezoek. Waar ik vooral heel erg tegenop zie: Al die mensen die de kleine vast willen houden, en zelfs verontwaardigd zijn als je zegt dat je het liever niet hebt.... :(

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Juist om het te kunnen 'regelen' hadden wij dus bij een aantal kaartjes een inlegvel met de uitnodiging gedaan. En mensen moesten van te voren even aangeven als ze niet op het feest zelf kwamen.
    Juist als je een kraamfeest hebt, snappen mensen heel goed als je de kleine niet uit handen geeft.

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Daar zie ik ook echt VRESELIJK tegenop... :cry:

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mijn meis was erg van slag op de avond dat ze geboren werd...
    alle opa's en oma's oom en tante wouden haar vast houden na een bevalling na dat was ze met een paar dagen zo beu dat de verpleegsters in het iekenhuis hadden gezegt dat ik ze beter niet meer van hand tot hand kon laten gaan!

ik dacht net zoals jullie maar was na de bevalling zo van de kaart door geluk en wat er allemaal was gebeurd dat ik niet eens in de gaten had wat er om me heen allemaal gebeurde!

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ook bij familie heb ik mijn poot stijf gehouden hoor. OOk als we zelf op visite waren. En het voeden deden we tot een paar maanden terug ook beslist zelf als we de hort op waren. Om zoveel mogelijk bekend voor haar te maken.
    Echt, je hoeft je niet te erontschuldigen als je je kind lekker bij je houdt. Ze plukken het echt niet uit de kar of uit je handen is mijn ervaring.
    Viel mij dus erg mee.

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik lag twee uren na de bevalling op de ok en zag mijn meisje pas tegen zeven uur 's avonds weer. Weet dat mijn vriend haar vast heeft gehad en mijn mams tijdens mijn afwezigheid. Maar heb het moment dat ze hara kleindochter zag wel moeten missen omdat ik in shock dreigde te raken :(

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    schrik niet
    er zijn erg gekke mensen op deze planeet hahaha

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    da's waar, maar die nodig je dan toch lekker niet uit! :)

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij doen zeker weten een kraamfeest in rond de kerst in Nederland. Ik ben dan al wat uitgerust, de baby is dan al wat ouder (ik denk een week of 6/7)
    Binnenkort ga ik de uitnodigingen schrijven.
    Een deel tussen 14.00 en 17.00 en een ander deel komt tussen 20.00 en tot in de nacht.

@Mamamarin, super bedankt voor je tips!

17. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben een kraamweekend gehouden voor ons zoontje. In een keer was een te groot aantal qua mensen dus we hadden het opgesplitst.
    Is wel erg goed bevallen moet ik zeggen hoor. In een weekend van alles af (op 4 visites na, maar dat is goed te doen). Wel een georganiseer vooraf qua alles in huis halen enzo.
    Maar oh zo heerlijk achteraf.
    En... misschien een beetje gemeen... mensen waar je niet zo veel mee hebt maar er toch niet onderuit kon om ze niet te vragen... die hoef je dan op zo'n feest ook niet zo lang te spreken.
    Wij hadden ook alles op tafel gezet en moest iedereen zichzelf voorzien van drank en lekkers. En voor de kinderen pakjes drinken en zakjes chips en een belleblaas. Waren ze helemaal zoet mee.

18. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ga als er een volgende komt zeker een kraamfeest doen! Nu heb ik dat niet gedaan en begon het bezoek echt zat te worden. De kraamtijd is 6 weken en ik had/heb geen zin meer in mensen die na die tijd komen. Nu is de tijd gekomen dat ik lekker van mijn meisje moet genieten!
    Dus ik ben zeker voor een kraamfeest, lekker alles in 1 keer en dan klaar!

19. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik denk ook aan een kraamfeest bij een eventuele tweede.
    We zaten bij de eerste al te tobben wel of niet. toen hebben we het niet gedaan.
    Ik vond het reuze leuk om die kleine te showen hoor maar ik was er snel zat van die visite.
    En de één zei je moet de visite allemaal in de kraamweek doen dan heb je de kraamhulp nog en dan heb je dat in ieder geval gehad en de ander zegt je moet de visite na de kraamweek laten komen zo heb je lekker rust in de eerste week. ja, en dan die drukte dan allemaal.

Nou ik vond het allebei niets, in de kraamweek ben je moe (ik dan), ik kon ze wel weg kijken op een gegeven moment en na de kraamweek had ik echt geen zin meer in beschuit met muisjes. Ha, Ha. wat een zeikerd ben ik toch eigenlijk.

Maar goed. Waar ik wel een beetje mee zit is dat een kraamfeest natuurlijk een paar weken/maanden later is en ik vind toch dat m'n beste vriendinnen/vrienden die kleine snel mogen zien. ik vind het raar om te zeggen ja, wacht maar een maand of wat tot het feest.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij ons komen er geen mensen op bezoek. De meesten moeten helemaal uit Nederland komen en ik kan ze hier niet herbergen. Dus, lekker in Nederland. De uitnodigingen zijn al geschreven en ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehad als ik het idee ter sprake bracht.

Deel Deze Pagina