Kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Shaana, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dag lieve dames,

Ik heb een vraagje mbt kraamzorg. Ik ben 9,5 week zwanger en heb me eerste gesprek bij de verloskundige vorige week gehad.
    Ze adviseerde mij dat ik ongeveer vanaf week 16 al kraamzorg zou kunnen regelen. Maar nou vraag ik me af..
    Maakt het uit welke kraamzorg? Waar moet ik juist wel of hoef ik juist niet op letten?
    Of zijn ze allemaal hetzelfde.
    Dit wordt ons eerste kleintje, dus vandaar mijn vraag..:)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou eerst kijken welke er bij jou in de buurt werken. Bekijk dan de sites en je kunt ook altijd vragen om je heen wie welke ervaring heeft.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik wist vooraf al dat ik graag een grotere organisatie wilde ipv een eenmansbedrijfje. Dit omdat ik er bij een groter bedrijf vanuit ga dat er altijd iemand beschikbaar is (al zal een eenmansbedrijfje dat misschien ruim plannen oid...maar wat als je dan veel eerder of veel later bevalt?) en omdat als iemand echt niet bevalt, je om een vervanger kunt vragen.

Wij hebben inderdaad eerst alle sites vergeleken. Eén organisatie viel sowieso af, omdat ik de site daarvan veel te formeel en op alles wat ze níet deden gericht vond. Uiteindelijk de organisatie gekozen die voor mijn gevoel het beste paste.

Bij de tweede wilden we eigenlijk weer kraamzorg via die organisatie, maar dat werd door de verloskundige afgeraden. We woonden inmiddels aan de andere kant van de stad en de meeste kraamverzorgsters van die organisatie kwamen 'van de andere kant van de brug', waardoor ze heel vaak te laat kwamen ivm afstand, file, brug die open stond, enz. Toen heb ik dus opnieuw de sites vergeleken en een andere organisatie uitgekozen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Check in ieder geval bij je verzekeraar met welke organisatie zij contracten hebben.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Dit idd en dan googeken naar ervaring

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dankjewel voor de reacties! Ik ga meteen even contact opnemen met mijn zorgverzekeraar.
    Ondertussen ook al wat ervaringen gelezen van de Kraamvogel en Aller Zorg

Deel Deze Pagina