Wanneer kom ik aan slapen toe?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Divarg, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Mijn dochter is 3 dagen oud en wil de hele dag bij ons liggen, doet het verder fantastisch. Ik vind het geen probleem, doe het met heel veel liefde maar zelf slapen wij niet en dat breekt best op, al zou het maar een paar uurtjes zijn die we kunnen slapen, dat zit er nauwelijks in. Ze wordt ontroostbaar binnen een minuut als ze zelf in bedje ligt of in de box. Tussen ons in op zo'n kussen helpt ook niet, een geborgen nestje maken met een voedingskussen helpt niet, sussen, hand op der buikje, praten, arm erom heen (terwijl ze zelf ligt) werkt niet :(
    We doen het nu in shifts, ik baby 3 uur op schoot en tv aan, man slapen en andersom..

Het is vast en zeker normaal maar hoe doen anderen dan?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat met jullie dochter!

Dat is dan zo geen doen als ik dat zo lees:(
    Wij hebben een ledikantje naast ons bed gezet en daar is hij vanaf nacht 1 in gaan slapen, sommige nachten was hij meer wakker dan andere nachten.
    Ik denk dat jullie toch moeten proberen haar in een bedje naast jullie bed te zetten, ik weet niet of ze rustig wordt van een speen of pink in haar mond?
    Anders je hand tussen de spijlen van het bedje steken (zelf gewoon in bed gaan liggen) zodat ze je hand voelt, misschien helpt dat wel?

Steeds in shiften gaan slapen dat hou je echt geen weken vol en neem aan dat je man op een gegeven moment ook weer moet gaan werken? Die kan dan niet maar zo weinig slapen denk ik zo.

En anders misschien op de bank gaan slapen met haar op je buik? Natuurlijk iets ernaast zetten zodat ze niet op de grond kan vallen als ze in jullie slaap verschuift.
    Het is niet ideaal maar toch heb ik dat ook af en toe wel eens gedaan als hij echt niet alleen wilde slapen, voornamelijk overdag omdat ik ook een beetje moest bijslapen van de gebroken nachten met de nachtvoeding.
    Gewoon zelf onder een deken of plaid gaan liggen, dochter in een slaapzakje zodat ze het niet koud krijgt en haar bovenop je pakken en gewoon je armen om haar heen doen.
    Is natuurlijk niet de beste oplossing maar dat zou je in tijd van nood nog eens kunnen doen.

Eventueel kan je nog gaan inbakeren als je merkt dat ze zonder geborgenheid totaal niet wilt slapen, dat wilt bij sommige baby's ook erg goed helpen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Baby op mn buik en slapen. Of tegen me aan, half op mn arm.

Het mag allemaal niet volgens 'de regeltjes', maar nood breekt wet hoor.

Sterkte! Het wordt vanzelf beter/normaler.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Gefeliciteerd.

Het is even wennen met zo'n kleine ;)
    Gun jezelf en je kindje even om een fijne methode te vinden.
    Bovendien... jij bent net bevallen en dus nog aan 't herstellen. Logisch dat je heel erg moe bent.
    Je baby heeft enorme huidhonger en fijn dat je daarin tegemoet wilt komen.

Hier ook zo een mamaplakker (kan nog steeds alleen maar in slaap vallen aan de borst en tegen mij aan).
    Het eerste half jaar sliep ze in de draagdoek overdag. Dan had ik mijn handen vrij. 's Nachts op mijn buik, dan kon ik een beetje soezen en op een gegeven moment leer je ook "slapen" op die manier.

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelfde meegemaakt. Ze is morgen 12 weken.

Het werd veeeeel beter toen ml op de bank is gaan slapen en ik in t midden van het bed met haar op mijn buik.
    Overdag wou ze tot 8 weken alleen in mijn arm.

Vorige week merkte ik dat we beiden nuet meer lkr sliepen omdat ze groot en bewegelijk is geworden. In eigen bed gelegd en ze viel gelijk zelf in slaap en sliep 11 uren met maar 2 voedingen. Huhhh?
    Overdag is ze ook zo nieuwsgierig en slaapt niet meer in myn arm .. Ze slaapt nu un bed. Niet lang en inslapen duurt lang, maar ze vind t totaal geen probleem meer.

Het komt goed (écht)

6. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Op mijn borst met haar hoofdje, dekens onder mijn oksels zodat ze er niet onder kan komen. Zo slaap jik vanzelf wel vrij licht.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Zo idd en ook in shifts bij ons.

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Baby in de draagdoek en gewoon half zittend slapen.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Dit is ook mijn tip!

En natuurlijk gefeliciteerd!!

11. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Gefeliciteerd! Lastig he? Heel herkenbaar. Mijn zoontje wilde 3 maanden lang ook bijna alleen maar op mijn buik slapen (of de buik van mijn man...)
    Inbakeren heeft hier wel 2 weken gewerkt maar daarna niet meer.

Wij hebben ook een hele tijd shifts gedaan. We verdeelden de nacht door de helft, eerste helft ging ik beneden liggen/zitten met baby op schoot, 2e helft deed mijn man dat. Ook sliepen wij overdag nog wel eens bij terwijl de ander beneden bleef met de kleine man. Heel ongezellig maar met 4 uur slaap per nacht moest dat soms wel. Slapen met baby op buik lukte mij nooit.

Hopelijk gaat het snel beter!

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.243
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo deed ik het ook. Heb weken op de bank gelegen met haar op mn borst. Altijd goed gegaan. En ter geruststelling: ze slaapt inmiddels altijd in dr ledikant op eigen kamer, en 's nachts in de wieg naast me.

13. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Heel erg bedankt voor jullie adviezen. We zijn kapot. Ze ligt heel even zelf en begint dan gefrustreerd te gillen en met de armpjes te zwaaien dus inbakeren gaan we zeker proberen, op buik laten slapen en zelf ook slapen heb ik laatst ook gedaan, heb zo 4,5 uur gesluimerd, ik slaap van mezelf ook heel licht, voelde me wel beter daarna wel beter maar vind alle wiegendood verhalen zo eng :( Mama zijn is heerlijk maar ook heel pittig vind ik!

14. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ohja als jullie baby's op jullie buik slapen, liggen ze dan ook buik tegen buik met hoofdje naar een zijkant gedraaid?

15. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Hier hetzelfde 'probleem' Divarg..Erg vermoeiend. Overdag wil ze wel in haar wieg slapen. Maar in de avond is ze klaarwakker en kan moeilijk na de fles in slaap komen (gisteravond was ze vanaf 22.30 tm 05.00 in de ochtend wakker. Af en toe dommelt ze heel even weg.
    Een aantal avonden heb ik haar op de arm in bed genomen, maar ik vind het doodeng.

Ik lees dus mee!

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.243
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yep. En 4 uur slaap achter elkaar is al heel wat hoor! ;) Dat had ik de eerste weken niet.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja. Hoe zouden ze anders moeten liggen? ;)

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit! ;)

19. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ja en op de zijn ging ook goed. Of tussen/op je borsten. Op die manier konden we in het begin 2 uur achter elkaar slapen.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Overigens lig ik op dit moment op ons bed met de kleine tegen me aan. Hij clustert veel eind van de dag/begin van de avond. En ik kan wel proberen om mijn eigen dingen te doen, maar erin meegaan is echt veel en veel makkelijker. En dus liggen we samen op bed. :D:cool:

Deel Deze Pagina