wie heeft er een kraamfeest gegeven? en wat vond je de voor en nadelen? ben straks in juni uitgerekend,dus mooi weer waarschijnlijk,we hebben een hele grote tuin,dus ik dacht ideaal! niet iedereen in huis,en je bent er voor de grootste gedeelte in 1 keer af. of lijkt het allemaal mooier als dat het is? wie heeft er advies?
Ik kan alleen de nadelen van gewone kraamvisite geven en dat is dat we daar nu nog mee bezig zijn......Gisteravond en morgen mogen we weer. Pfff, ik heb het helemaal gehad ermee en vooral dat er veel zondagen mee gevuld zijn. Als er een volgende keer mag komen wordt het voor ons een kraamfeest!
Wij hebben een kraamfeest gegeven. Van half tot 4. Het enige nadeel dat ik vond was dat iedereen gelijk binnen kwam waardoor het heel druk werd. Je kunt dan niet met iedereen een lang gesprek voeren. Maar een kraamfeest geven zou ik zo weer doen. Je bent er wel in 1x vanaf
ja normaal kraam visite heeft hier wel 4 maanden geduurd! en mensen bleven vaak zo lang (omdat ze van ver moesten komen) en verwachten zelfs eten en beschuit met muisjes (na 4 maanden!) en kwamen dan met maatje 50-56 aan... pfff nee vond het in het begin leuk maar op den duur wil je je weekenden weer voor jezelf hebben. Dus alhoewel ik het minder vriendelijk vind overkomen geven we toch een kraamfeest. dan maar 1 keer heel erg druk, degene die ik echt aardig vind mogen nog wel erlangs komen maar die tantes, ooms, e.d. waar je niet op zit te wachten ben je dan lekker vanaf en iedereen is tevree..
Wij geven een kraamfeest, toevallig is het a.s. zondag, ik ben benieuwd. Maar ik heb ook nog redelijk veel bezoek gehad, ondanks dat er een feest is gepland. Mensen die je goed kent (en dat zijn er véél bij ons...) die willen toch langskomen en niet tot het kraamfeest wachten. Maar voor tantes, ooms, kennissen enz. die je weinig ziet is een feest een uitkomst. Ik zou het ook het liefst thuis hebben gehouden maar durfde de gok op mooi weer niet te nemen, dus we hebben een klein zaaltje gehuurd.
Wij hebben het kraamfeest van Rilène gecombineerd met de 1e verjaardag van Maricha en wij vonden het ideaal! Als ik dit van te voren had geweten had ik bij onze oudste dochter ook een kraamfeest gehouden! Wel een tip: Leg de kleine in de box te slapen, zodat iedereen wel de uk mag bekijken maar niet dat je kindje dadelijk van hand tot hand gaat.
Ik heb het gedaan bij me oudste dochter en doe het echt niet meer...Te druk, vond ik. 1e x mama mischien daardoor. Ik weet het niet, maar vond het heel erg zwaar! Veel mensen tegelijk. Iedereen wil MIJN baby vasthouden, waardoor k ging huilend naar bed ging..Enne de troep die achterblijf? Nadeel van grote familie die ver weg wonen...Sorry hoor! Hier mogen ze deze x bellen om langs te komen 1 maand na de bevalling..Ik heb speciaal een agenda gekocht om het bij te houden, want het gaat om mij en me kindje...
Wij hebben tijdens het kraamfeest de kleine niet van hand tot hand laten gaan, maar bij een van de oma's op de arm gezet. Niemand durft een trotse oma van haar kleinkind te beroven, terwijl ze dat bij een kersverse moeder wel doen... Jammer dat niemand van je bezoek de troep deed opruimen. Het is niet meer dan normaal dat de laatsten even meehelpen toch? en zeker bij een kraamvrouw steek je de handen uit de mouwen. Hoe heb je de mensen duidelijk gemaakt dat ze 1 maand de tijd hebben om op kraamvisite te komen? Dat lijkt me namelijk ook een heel goed idee!
dit is dus precies waarom ik geen kraamfeest wil. wij laten ook iedereen bellen voordat ze langskomen en zetten rusttijden op het kaartje, ook doen we na 8 weken geen kraamvisite meer, dan moet ik namelijk 2 weken later weer aan het werk en ik wil dan eerst bijkomen en uitrusten zonder steeds visite, degene die dan alsnog wil komen moet dan maar in een weekend komen en niet meer rekenen op beschuit met muisjes, da's bij ons ook na 8 weken afgelopen, streng he? hihi...maar ik ken mezelf, als ik niet aan mijn rust kom dan wordt ik chaga en met een kraamfeest verlies ik het overzicht, no thank you
Ik vond het geweldig! Eigenlijk riep ik altijd; 'Dat nooit!', maar door omstandigheden hebben we het toch gedaan en het was fantastisch. We hebben het niet thuis gedaan, maar in een zaaltje. De jongens in de wipstoeltjes en wij stonden er naast, dus zeker niet van hand tot hand. Je hebt geen tijd om mensen echt te spreken en het is druk, maar je hebt wel alles in 1 keer gehad. En mensen die je nog eens langer wilt spreken kun je na zo'n feest altijd nog eens apart uitnodigen om langs te komen. Maar dan is het aan jou en kan het op een moment dat jij daar aan toe bent.
Ik vrees dat het niet helemaal zo werkt... 8 weken lijken lang, maar met een kleine vliegen die zo voorbij. Zo kom je dan volgens mij nog niet aan je rust...
Maar WAAROM vraag ik me af. WAAROM liet je iedereen haar vasthouden? Op Tobes kraamfeest heeft niemand hem vastgehouden! Zelfs mijn ouders niet, ik heb ze dat van tevoren gezegd. Juist omdat anderen hem dan ook vast zouden willen houden en daar hadden ze alle begrip voor. Twee mensen hebben het toen aan me gevraagd en beiden heb ik uitgelegd dat ik dat niet wilde omdat ik bang was dat het dan van kwaad tot erger zou gaan, en dat begrepen ze! Wat betreft de troep, wij hebben het in een restaurant gedaan bij een speeltuin. Ideaal. Ik vond de kosten erg meevallen en we hadden geen troep thuis. Van 2 tot 5 en daarna zijn we naar huis gegaan. Ik heb niets aan Tobe gemerkt. In ieder geval, ik doe het de volgende keer weer! Heerlijk!
Wij hebben ook een kraamfeest gegeven, wij hadden het over 2 dagen verdeeld aangezien het er op leek dat het weer niet zou meewerken. En zoveel mensen kon ik niet in huis hebben. Maar wij vonden het echt ideaal. In 2x overal van af. Wij hadden gelukkig mijn moeder die de hapjes etc regelde en verder was het zelfbediening, dus we konden lekker zelf met iedereen praten zonder verdere zorgen. Ons zoontje lag gewoon in zijn wiegje boven te slapen en als hij wakker was liep ik met hem rond. Dus ging hij ook niet van hand tot hand maar kon iedereen hem toch bewonderen. Zeker aan te raden hoor!
1x moeder? Je weet op dat moment niet beter..Enne volgens familie was het beter om een kraamfeest te geven Dus hebben we zo gedaan, alleen hebben we het niet als positief ervaren. Enne ik ga zeker geen kraamfeest geven bij een restaurant of wat dan ook. Geld leg ik liever op een spaarrekening voor me kleine! Zo zie je maar weer dat iedereeen anders erover denkt. kleine tinus schreef; Jammer dat niemand van je bezoek de troep deed opruimen. Het is niet meer dan normaal dat de laatsten even meehelpen toch? en zeker bij een kraamvrouw steek je de handen uit de mouwen. Ja dat dacht k ook! We hebben wat hulp gekregen, maar tja das was niet genoeg! Hoe heb je de mensen duidelijk gemaakt dat ze 1 maand de tijd hebben om op kraamvisite te komen? Dat lijkt me namelijk ook een heel goed idee! Gewoon duidelijk op geboortekaartje zetten. En anders pech voor ze...Manlief is nu echt heel streng als het gaat om ons rust en opvoeding van de kids...En als mensen anders erover denken, dan is het pech voor hun! Want er zijn altijd mensen die denken van; we gaan gewoon langs, ze durven ons toch niet weg te sturen of wat dan ook! Nu ook, ben ik vaak moe enzo, maar krijg ik constant bezoek van vrienden/familie...Ze zien me op bank liggen (ziek, misselijk, moe) maar ze durven toch om koffie of wat dan ook te vragen En dan blijf ik achter met afwas etc, terwijl ik op dagen zelfs geen brood voor me kids kan smeren... Dus daarom hebben we eigenlijk op kaartje gezet, dat ze 1 maand de tijd hebben...Want sommige houden geen rekening met je en dat vind ik heel erg jammer...
Wij geven ook een kraamfeest. Ik moet nog ervaren of het prettig is. Ik vond in ieder geval de gewone kraamvisite bij mijn 1e kindje een ramp. In het begin vond ik het nog wel leuk, maar niet meer na 4 maanden! Er zijn inderdaad (de mensen van ver) veel mensen lang blijven zitten, terwijl ik net bevallen was. Ik had zelfs de rusttijden op het geboortekaartje gezet, maar daar werd niet naar gekeken. Mijn man en ik zijn allebei geen held om nee te zeggen dus....Nee dank je voor mij dus niet meer. Dus hoop dat kraamfeest beter bevalt. We hebben een tent gekocht voor in de tuin en verder is het zelfbediening en de kleine zet ik in de reiswieg.
aso! ik zou er niet eens voor opstaan, als iemand koffie vraagt als duidelijk is dat ik me niet goed voel dan zeg ik dat het apparaat in de keuken staat en dat iedereen nu wel weet hoe een senseo werkt!
Dat zei me man ook al! Niet normaal hoe aso sommige mensen kunnen zijn...Me man zegt het nu wel keihard in hun gezicht..Of ze wel of niet leuk vinden....
Sorry dat ik het zeg, maar ik ben ook voor de eerste keer moeder. Ik noem dat gewoon nadenken... Je kunt verwachten dat je kind daar overprikkeld door raakt, dus stel je van tevoren grenzen.
Me kindje vond het prima hoor! Ik vond het alleen heel erg...Dat kan en dat mag..Ik bedoel hallo...Het heeft niks te maken met nadenken...Je bent op gegeven moment je hormonen niet de baas..Als jij dat kan na de bevalling, vind ik knap van je..Maar hier kon ik dat niet..Kan me niet schelen ook! En omdat jij dat kan, moet ik dat ook kunnen.. Laat me niet lachen We zijn verschillend schatje..