vochtverlies (36 weken)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sammetje, Sep 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Eind van de middag moest ik plassen, toen heb ik me afgeveegd. Toen was mijn hand helemaal nat. Ik schrok en ging met mijn hand over mijn vagina heen, en t was weer nat. Ik had ook wat druppeltjes op mijn benen. Zou dit vruchtwater zijn? Ik heb het geroken, maar rook naar niets.
    Ik heb verder nergens echt last van. Af en toe een harde buik ofzo.
    Had even wat op google gekeken, volgens mij hoef ik me geen zorgen te maken. Maar mag ik dan nu nog wel seks hebben? Ik verlies op dit moment geen vocht meer. Anders zal ik later nog wel naar mijn gyneacoloog bellen..

2. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    WAt gebeurt er als je op je hand blaas of kucht komt er dan ook nieuw vocht ?

Het kan ook goed afscheiding zijn hoor dat kan ook erg vloeibaar zijn.

Anders toch de Gyn even bellen.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Je kan helaas niet altijd uitgaan van op je hand blazen met vruchtwater. Want ik verloor ook vruchtwater maar niet als ik op me hand blaasde....En zo zijn er hier ook nog een aantal die vruchtwater verloren behalve tijdens het op de hand blazen. Anders moet je de verloskundige even bellen en vragen. Zij is toen bij mij geweest om te zien hoe en wat.

Succes!

4. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het voor de zekerheid even laten controleren. Dat kan de verloskundige heel simpel met een soort wattenstaaf dat verkleurt als het vruchtwater is. Ik verloor ook vocht, kleine beetjes, maar niet als ik op mijn hand blies ofzo. Ik dacht echt niet dat het vruchtwater was, dacht eerder aan urine wat ik niet meer kon ophouden. Omdat mijn man het niet vertrouwde belde hij 's avonds laat de verloskundige die toch per se even wilde langskomen. Ze deed het testje en ik kon meteen vertrekken naar het ziekenhuis imv langdurig gebroken vliezen.... (had dat vochtverlies al 3 dagen ofzo). Bij mij was dat met 38 weken. Ik ben de ochtend erna bevallen. (Spontaan, bleek ook al ontsluiting te hebben en de weeën kwamen na toucheren meteen op gang).

Share This Page