Zo mega onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evelien28, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik moet dit even van me afschrijven. Ik ben deze zwangerschap heel heel erg onzeker. Ben zo bang dat het mis gaat, droom er zelfs van.
    We hebben al een kleine van 1.5 jaar. Over haar hebben we best een tijdje gedaan en nu bleek ik in 1 keer zwanger. Ik had gelijk het gevoel... zoveel geluk kunnen wij niet hebben.
    Toen ik mijn test ging kopen, kwam ik mijn beste vriendinnetje tegen die ook een test aan het kopen was en ja ook zij in 1 keer zwanger helemaal blij natuurlijk tegelijk zwanger... maar ik word maar onzekerder.

Heb wel wat sympromen: misselijk, pijnlijke en donkere tepels verder niks. Bij de eerste had ik voor mijn gevoel veel meer kwalen, zecht natuurlijk niks maar toch.
    Bij de eerste kon ik mijn broeken al niet meer dicht krijgen, was toen ook wel 5 kilo zwaarder toen ik zwanger raakte.

Wat gek word ik van mezelf en ken mezelf ook zo niet. De 19e eerste afspraak bij vl dan moeten we een afspraak maken voor de echo.. Hoop zo in de week erna. Bij de eerste was het pas met 10 weken. Dat is nog 4 weken onzeker zijn. Kan soms echt wel janken. Terwijl ik gewoon moet genieten.

Zijn er mensen die dit herkenen. Bij de eerste had ik dat echt niet...
    Misschien komt het ook wel omdat ik naar de sauna ben geweest toen ik nog niet wist dat ik zwanger was/ 1.5 week later getest.

Nou het is fijn om dit even van me afgeschreven te hebben.

gr Evelien

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    lieve schat!!

het is altijd eng spannend enz...
    en dat je wel kan janken komt ook door de hormonen... je twijfels komen denk ik omdat je het nog zo onwerkelijk vind!!

ik had ook zulke enorme twijfels nare dromen enzo maar uiteindelijk met de echo zagen we dat ons kleintje helemaal goed zit en zelfs het hartje zien kloppen!!!!

dus rustig adem halen en genieten!!

3. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

Ik ben al 35 weken en blijf onzeker vanaf het begin. Voor de 12 weken dacht ik dat ik vast wel een miskraam zou krijgen, daarna dacht ik dat we slecht nieuws zouden krijgen bij de 20 weken echo, vervolgens had ik steeds harde buiken en was ik bang voor een extreme vroeggeboorte, en de laatste paar weken denk ik alleen maar aan wat er fout kan gaan bij de bevalling. Kortom: een enorme angsthaas/ onzeker miepje ben ik! Ik heb deze gevoelens en gedachten nu geaccepteert en ga er gewoon voor! Het zal allemaal wel door de hormonen komen, en mijn bijgelovigheid helpt ook niet echt mee, haha!;)

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken en moet denken: dit hoort er allemaal bij. Je bent gewoon erg blij met je zwangerschap en houdt nu al van dat kleintje; daarom ben je bang voor wat er allemaal mis kan gaan. Je wilt alleen maar het beste voor hem/ haar en dat maakt je ook onzeker. Zo zie ik het dan maar!

Succes en vooral genieten!

Gr. Pinda83

4. jazz

jazz Niet meer actief

misschien is het een ander geslacht waardoor de zwangerschap ook anders voelt...je moet maar zo denken ander kindje dan de 1e dus ander soort zwangerschap.

5. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Lieve meiden,

wat een lieve reacties!! Heel erg dank je wel. Gisteren een mega huilbui gehad en vandaar gaat het al een stuk beter. Probeer te genieten, ondanks de misselijkheid en de wc als beste vriend.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik had het deze zwangerschap ook. Vrij snel na de positieve test had ik een rotgevoel over deze zwangerschap. Bij de eerste echo ging ik er dan ook van uit dat het fout zat. Gelukkig zat ík fout, en het kindje goed :D.
    Bij de 20weken echo had ik inderdaad ook weer die angst, dat rotgevoel bleef maar op de achtergrond. Ook hier kregen we gelukkig weer goed nieuws. Nu ben ik 27 weken zwanger, en langzaam aan verdwijnt het rotgevoel. Ik ben dolblij dat mijn gevoel me deze keer in de steek heeft gelaten.

Als je echt nog 4 weken zou moeten wachten, is het dan geen optie om een pretecho te laten maken volgende week ofzo?

Deel Deze Pagina