heeft er hier iemand ervaring met een kraamfeest geven.... dit lijkt mij wel leuk om een keer te doen namelijk, is weer eens wat anders..... wat jullie?
Vriendin van mij heeft dat vorig jaar gedaan. Voor hun werkte dit prettig omdat er veel mensen kwamen en ze best een druk leven hebben. Zo zaten ze niet eindeloos lang in de visite. Ze hadden het vrij simpel gehouden: koffie/thee met zelf gemaakte taart (natuurlijk met roze glazuur), fris/wijn/bier en wat warm stokbrood met kruidenboter uit de oven. Ze hadden wel hulp (ik geloof 3 meiden) die zorgden dat iedereen drinken kreeg en dat er steeds genoeg schone glazen waren. Ikzelf zou er niet voor kiezen. Als kersverse vader en moeder spreek je iedereen maar heel even. Ook heb ik als bezoek de baby amper gezien. Maar bij mij komen ook veel minder mensen op kraamvisite (met zo'n feest is de opkomst altijd hoger denk ik) dus ik vind het juist prettig om af en toe tijd kwijt te zijn aan visite.
Wij hebben 2 weken na de geboorte een kraamfeest gegeven. Wij hebben een eigen zaak in de horeca, dus mijn man is elke middag en avond aan het werk. Ik zag het niet zitten om iedereen alleen te ontvangen, dus hebben we het in 1 keer gedaan. We hebben het feest ookal na 2 weken gegeven, omdat ik heb gezien bij mensen die het later doen, veel mensen eerder willen komen kijken. Het voordeel is ook dat mensen niet te lang komen, je zit met visite snel 2 uur. Wij hadden het feest van 12 tot 5 uur, schonken koffie en thee met een cakeje met blauwe muisjes. En we hebben zo'n 80 man/vrouw gehad, ideaal!