Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rietje: wow! Die is goed gegroeid.
    Hier woog ze met 8weken. 5,5kg. Ondanks haar geboortegewicht. ;)

Flowertje: hier kan ze gelukkig goed tegen de warmte
    En bij jou?

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Vanmiddag was het tijdens max zijn middag slaapje 26 graden in de slaapkamer.
    Kan merken dat hij wat jengelig wordt van de warmte.
    De ene x zweet hij het uit en dan doe ik hem wat uit en dan half uur later is alles weer koud. Dus vund het niet heel erg dat het even weer wat afkoelt.

Rietje: heeft de jongeste veel last gehad van de prikjes?? Ben zo benieuwd hoe max het gaat doen.

Nog plannen voor dit oinksterweekend!? Bij mij staat het vol met op visite gaan, verjaardagen en visite krijgen. Druk weekendje.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De jongste heeft heel even gehuild en heeft voor het eerst 9!! uur doorgeslapen. Ik moest extra vroeg op om de boel leeg te kolven want het deed echt zeer. Normaal komt hij ook snachts elke 3 uur. Ik heb geen kind aan hem gehad. Wel de plekjes zo snel mogelijk goed masseren. Dat wist ik bij de oudste niet. Toen kreeg hij harde hele pijnlijke schijfjes.

De jongste heeft een plek op zijn rug die flink gegroeid is. In eerste instantie werd gedacht dat het goedaardig was. Maar hij is dusdanig gegroeid dat ik het advies heb gehad om naar de huisarts te gaan. Ik word er best zenuwachtig van...

4. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Roanchie Mees laat er inderdaad sinds die ene nacht steeds 4 uur tussen twee voedingen in een nacht. Heel fijn!

Pfff wat een warmte was t voor die kleintjes he? Flowertje wéér zo'n bemoeiende opmerking van je schoonmoeder... Aargh!!!

Rietje Mees zal ook zoiets zijn komende dinsdag bij cb. Hij was vorige keer met 4 weken al 5,3 kilo. Maar hij is ook heel lang. Dat scheelt.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: wow wat warm zeg! Echt heel lastig die kleertjes nu.

rietje: zo dat is lekker zeg!
    Begrijpelijk dat je er een zenuwachtig van word. Hopelijk is het niets ergs. Maar het is altijd goed om het even uit te sluiten.

#plannen. Niet echt voor dit weekend.
    2e pinksterdag moet ik weer gaan beginnen met werken. 's avonds bbq-en met vrienden. Hopelijk is het weer goed te doen.

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoi meiden,

mag ik meekletsen?

Gisteren ben ik bevallen van een zoon! Hij was 3726 gram en 53 cm. Dit met 38.2 weken, is het geen kleine jongen :D

Donderdag morgen hebben we ons gemeld in het zh, en ben ik gestart met pillen slikken. Na een half uur kreeg ik er al voorweeen van.
    Na 4 uur weer nieuwe pillen geslikt. Ook steeds aan het ctg om te kijken hoe de baby het maakte. Hij had er soms wel last van, van de weeen.
    Rond 1700 hebben ze weer getoucheerd om te kijken of ik al vorderingen maakte. En idd 2 cm ontsluiting!
    Ik hoefde daarom niet nog een keer pillen te slikken.

De weeen bleven om de minuut komen, en waren al flink pijnlijk.
    's Avonds nog even onder de douche gezeten en daarna geprobeerd te gaan slapen. Ik werd om een uur of 4 wakker en merkte dat de weeen wel minder vaak kwamen, maar wel veel heftiger waren.

Om half 9 kwam de gynecaeloog om te toucheren en de vliezen te breken. Ik bleek al dik 4 cm te hebben...
    Na het vliezen breken kwamen de weeen ook niet vaker, maar voelde ik wel nog veel meer druk. Ik had het idee dat het dus wel opschoot.
    Na een uur dachten, ze gezien de regelmaat van komen, dat het toch wel nodig was om infuus te geven. Ondertussen was ik op een skippybal gaan zitten, die weeen waren al zo heftig!
    En na 10 minuten op die bal, en aan het infuus had ik persdrang.
    Ik kon net op tijd op het bed gaan liggen. Na 3 a 4 persweeen kon ik de baby zo aanpakken!

Wat een snelle bevalling weer.
    Hij doet het goed. Wel wat last van misselijkheid, maar hij heeft al goed bij mij gedronken en ik voel dat de bv op gang komt.

7. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Gefeliciteerd Sammie!!! Lekker gaan genieten van je gezin! Ik zie dat het je derde al is, wauw wat een rijkdom!

8. flowertje36

We brengen vannacht gezellig door in het ziekenhuis met max.

9. Rietje88

Oh wat is er aan de hand Flowertje?? Was dit een afspraak die al stond of is er iets mis gegaan?

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och nee. Hopelijk is het niet al te ernstig!
    Sterkte.

Hier m'n eerste werkdag. We gaan het beleven. :)

11. flowertje36

Hij heeft het gister ontzettend benauwd gehad. Liep helemaal blauw aan tot 2 x toe op 1 avond. En we vonden de laatste dagen al niet dat hij zichzelf was. Dus gister avond spoedeisende hulp ( doorgestuurd vanaf AMC) en toen kregen we advies om een nachtje over te blijven.
    Tot nu toe heeft hij het gelukkig niet nog een keer gehad.

Meisje 93 succes vandaag! Ik moet zeggen dat ik nu wel steeds meer zin krijg aan werken.

Sammie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

12. Rietje88

Dat is even schrikken zeg! Wat gaan ze nu doen?

13. flowertje36

We hebben verdikkingsmiddel meegekregen voor de voeding. Kijken of het een verborgen reflux/ atypische reflux is.
    Wordt het het niet beter en blijft hij deze aanvallen houden dan verder onderzoek.
    Maar zelf heb ik het idee dat het een soort reflux is. Dus denk dat het met de nutriton wel beter wordt.

Gelukkig zet hij het na een toeval wel gelijk op een krijsen dus krijgt hij weer lucht.

14. flowertje36

Millou even vraagje. Jij bent ook bij osteopaat geweest met mees toch?

Ik wil dat namelijk ook gaan proberen. Heb soms het idee dat Max niet goed in zijn vel zit. Eens kijken of er oorzaken zijn.
    Maar kun je hier gewoon een afspraak maken? Of moet dit via doorverwijzing van de huisarts ?

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk helpt de nutriton!
    Hoe gaat het nu?

1e werkdag zit erop. Heel goed gegaan. Alsof ik niet weggeweest ben.
    Nu weer klaar maken voor de volgende werkdag.
    E. Heeft erg slecht geslapen. Veel momenten gehad dat ze klaarwakker was.?? Heel niet gewend van haar.
    Sinds 2 dagen heeft ze meer trek. Ging elke keer huilen na de fles.
    Gisterenavond begonnen met 180/6.
    Tot nu toe helemaal leeggedronken. We gaan het zien.

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goedemorgen lieve mama's!
    Na een hele lange poos weggeweest te zijn ben ik er weer! Ik ga vandaag (proberen) door alle pagina's heen te spitten zodat ik weer een beetje op de hoogte ben.
    Sowieso iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zoons en dochters! Hopelijk is alles vlotjes verlopen en doen de kids het goed!

Ik had jullie mijn bevallingsverhaal beloofd, dus bij deze:
    Ik zou op vrijdag ingeleid worden ivm minder leven en mijn hele voorgeschiedenis (het hele gedoe met zkh in en uit door de bloedingen waar overigens nog steeds geen oorzaak voor is gevonden). Donderdag aan het einde van de middag ben ik gestript in de hoop dat ik vrijdagochtend op 2 of 3 cm ontsluiting zou zitten en ze mij meteen weeënopwekkers konden geven ipv een balonnetje.
    De verloskundige (echt een ontzettend lief mens!) heeft haar werk super gedaan, want om 1:13 's nachts werd ik wakker van, jawel, weeën! En dit keer geen oefenweeën! Ze kwamen meteen heel mooi regelmatig. Na een uur heb ik mijn man wakker gemaakt om te zeggen dat ik niet meer ingeleid hoefde te worden. Nou, je had zijn gezicht moeten zien, echt hilarisch! Hij meteen het zkh gebeld en we moesten meteen komen.
    Eenmaal in het zkh zat ik op 2 cm. Ik vond de weeën echt heel goed te doen :D Het verliep allemaal heel soepel en normaal. Ze hebben (helaas) met drie cm zo'n sensortje op Esmée haar hoofd gedaan. Ik had dit liever niet, maar ze konden haar niet zo goed in de gaten houden omdat de ctg steeds verschoof. De verpleegkundige was nog niet weg of ik moest alweer op het belletje drukken. Komt ze terug en ze vraagt wat er is (wat mijn man ook graag wilde weten). Dus ik zeg: mag dat ding eraf? Ik moet echt ontzettend nodig poepen'. Schaam, schaam. Was gelukkig geen probleem. Dus ik, volop in de weeën, naar de andere kant van de gang gelopen en ik heb drie kwartier op het toilet gezeten hahahah! Flink aan de diarree. Maar het luchtte op joh! Kan er maar uit zijn he ;)
    Toen ik op 5 cm zat hebben ze mijn vliezen gebroken. Er kwam alleen niet zoveel water uit omdat Esmée ervoor zat en fungeerde als een soort stop, haha.
    De volgende paar cm gingen ook best prima, weeën goed te doen. Maar mijn god, toen ik op 7 cm zat werd het pijnlijk! Toen kreeg ik opeens al persdrang! Ja shit he. Probeer die persweeën maar eens weg te puffen! Tot 9 cm is het me gelukt, daarna werd het te pijnlijk en mocht ik een heel klein beetje meepersen om de druk eraf te kunnen puffen. Ze hebben nog een keer getoucheerd omdat het echt amper te doen was en ik mijn lichaam niet meer kon tegenhouden. Toen stond er nog een heel klein randje! En ze kregen het niet weggemasseerd. Dus moest ik op mijn zij gaan liggen. Dit vond ik echt het meest pijnlijke aan de hele bevalling. Mijn god wat een pijn zeg. Ik heb dit ook een halfuurtje volgehouden en heb er daarna de brui aan gegeven haha. Gelukkig konden ze dat stomme randje daarna we weg masseren.
    En toen mocht ik ein-de-lijk gaan persen! Wat een opluchting! Na vijf persweeën (en 21 minuten) was ze daar dan (10:51); Esmée! Een prachtige 3780 gram en 52 cm! Een flinke baby, maar niemand die haar zo 'zwaar' had ingeschat. Ze was een heel slanke baby met ontzettend veel haar! Echt al een volle bos. Als ze 1 grammetje meer had gewogen moesten we blijven en moest zij naar de kinderarts om te testen op suikerziekte.
    Helaas hebben ze nog geen minuut na de bevalling een spuit in mijn been gezet voor het uitdrijven van de placenta (dit wilde ik helemaal niet!). Om vijf over elf was 'ie eruit.

Ik was helemaal wouws daarna. Een combinatie van een superlichaam dat zelf lekker haar pijnstillers had aangemaakt en een slaaptekort haha. Ja, ik heb het zonder pijnstilling gedaan! :D
    Helaas heb ik 12 (!!!) hechtingen gehad, waarvan drie bovenhuids. Niet prettig. Maar, zes uur na de bevalling waren we weer thuis. Echt heerlijk!

Trouwens, om half twaalf heb ik mijn moeder gebeld om haar te feliciteren. Ze wist dat ik aan het bevallen was en is uit frustratie gaan sporten haha. Ik hoorde later van haar sportmaatje dat ze eerst bijna flauwviel en daarna meteen in de auto is gestapt. Om half een was ze bij ons in het zkh :D Met een hele doos vol cadeautjes en een fles cava hahaha. Gekke moeder.

Veel plezier met deze lap tekst! Ik ga door al die 22 pagina's heen spitten!

X

17. flowertje36

Meisje93 je rolt er ook zo weer in hè!
    Hoe vond je het zelf? Het lijkt mij wel weer lekkerk even iets anders dan van fles naar fles leven.
    Oh dan is het nu wel pittig denk ik om uit bed te gaan en niet even te kunnen bij slapen.
    Wat ga jij trouwens vroeg op pad! Begin je zo vroeg?
    Zo een fles van 180! Gaat hartstikke goed !
    Wij gaan hier ook het schema omgooien want mag vanaf aankomend weeken 6 uur er tussen 's nachts. Mits ik overdag weer terug ga naar 3.5
    Ze willen dat ik nog op de 6 voedingen blijf zitten. Had gehoopt dat ik overdag ook waf anders kon plannen en op de 5 voedingen mocht gaan zitten.

Vannacht is het goed gegaan. Weet niet of dit nou van de nutriton komt of gewoon toeval is. Meestal spuugt hij wel wat 's nachts , maar vandaag niks kunnen ontdekken.
    Eens kijken hoe het vandaag verder gaat. Als dit zo blijft ben ik wel tevreden.

18. flowertje36

Rachelle wat goed helemaal op eigen kracht!! Ik moet er niet aan denken haha. Bij 7 cm dacht ik rot op met z'n allen. Ik wil nu pijnstillers.
    Dat is qua gewicht een mooi kindje ja! Waarom moest ze dan een suikertset omdat ze dan te zwaar is ?
    Hier een zoon van 4570 maar vonden een test niet nodig.
    Gelukkig gaat alles goed met jullie en kunnen jullie lekker genieten.

Mag ik heel asociaal zijn en vragen of er een reden ja dat je zolang bent weggeweest van het forum ??

19. Rietje88

Meisje: Pakt je kleintje de stress van het weer aan het werk gaan op? Of heeft ze je misschien gemist?

Rachelle: Dat is pijnlijk hè op je zijde. De kleine kreeg het moeilijk dus hebben ze me vanaf 5 cm op mijn zij gelegd. Man man man wat deed dat zeer. Duurde gelukkig maar 10 minuten (zonder tussenpose). Maar voelde als een eeuwigheid. Knap dat je het zonder pijnstilling hebt gedaan. Fijn ook dat je niet tot de 42e week hebt hoeven lopen. Dat had je helemaal een grote baby gehad.

Flower: Fijn dat je naar de 6 uur mag. Ik duim voor je dat hij blijft slapen tot de volgende voeding. Mooi ook dat het middel aanslaat :) Maar jeetje het lijkt me echt eng als je kleine blauw aanloopt. Ik zou me echt kapot schrikken. Mijn vriend heeft als baby regelmatig geen zuurstof gehad. Lijkt me echt dood eng.

Ik ben eindelijk begonnen met het te koop zetten (en weggooien) van de te kleine kleertjes enzo. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om alles weg te doen. Ik heb een 100 liter krat gekocht waar ik alles in doe waar ik geen afstand van kan nemen. Wie weet ooit...

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @flowertje Natuurlijk mag je dat vragen haha. Ik vond de eerste weken heel erg zwaar. De bv ging slecht, Esmée bleef maar drinken. Tepels compleet kapot, veel pijn dus tijdens het drinken. Manlief heeft met drie weken een kolf gekocht :) Daarna ging het voor een weekje wat beter maar vervolgens ging mijn productie drastisch achteruit ondanks het meer kolven. Met vier weken gaan bijvoeden met flesvoeding. Met vijf weken zijn we maar overgestapt. We waren maar aan het aanklooien en bijna de hele dag bezig met eten geven. Echt slopend. Ze kwam met vier weken nog steeds om de twee uur en spoog ook veel voedingen weer uit. Zijn erachter gekomen dat ze verborgen reflux heeft en gewoon een hongerige baby is. Dus begonnen met johannesbroodpitmeel en forte. Hebben nu eindelijk een goed ritme en ze spuugt amper meer!
    Ohja enneh... Ondertussen hebben we ook nog 'even' een huis gekocht! Ons eerste huis! Dus dat was ook superspannend en tijdrovend.
    Ook minder leuke dingen, wat problemen met mijn schoonfamilie. Niet zo leuk allemaal.
    Al met al nogal bewogen weekjes achter de rug. Gelukkig slaapt Esmée nu prima. Vannacht van 23:45 - 6:45. Soms komt ze nog om 4 uur 's nachts voor een voeding maar dat word steeds minder vaak.
    Volgens de richtlijnen in het zkh moet iedere baby die op dezelfde termijn als Esmée word geboren en een geboortegewicht van 3781 (of meer) heeft naar de kinderarts voor een suikertest. Maar Esmée woog 3780. Hadden wij even geluk!

@Rietje ja echt verschrikkelijk zo op je zij! Snap wel dat je pijnstilling wilde. Je zat in een weeënstorm, toch?

Hier even een mijlpaal! Gisteren lag ze opeens op haar zij! En dat met 9 weken al! Op het cb zeiden ze ook al dat ze ontzettend sterk is voor haar leeftijd. Trotse mama dus :D

Deel Deze Pagina