Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ik ben echt jaloers... Waarom slapen jullie kindjea allemaal al zo lang door? Hier is het echt maximaal 4 uur ertussen en dat ook maar 1x per nacht. Ik ben echt kapot! Wat hebben jullie gedaan om ze zo te laten slapen? We hebben al een fijn ritueeltje: badje, laatste voeding en dan naar bed in zn eigen kamertje. In de co sleeper werd hij steeds wakker van onze geluiden met ondraaien en het gesnurk van mijn vriend
    Sorry voor de ego post maar ik ben echt ff jaloers! :p

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    rietje: pff 2 uur! Heb veel geduld maar in zulk soort dingen niet denk ik. :p

Roanchie: hihi ondeugd. Hopelijk heb je hem het snel afgeleerd.

Rachelle: Mooi schema heb je!

Hier mijn schema:

6:30 180/6
    10:30 180/6
    14:30 180/6
    18:30 180/6
    23:00 180/6

Maar vandaag zitten we op 4 voedingen.
    als ze meer van zulke nachten gaat maken. Ga ik de laatste fles vervroegen naar 21:30/22:00

Milou: Het ritueeltje wat jij benoemt. Heb ik ook.
    Sliep hij in de co-sleeper wel beter? Ondanks het gesnurk ed.
    Anders kan je hem bijv. laten slapen in de co sleeper op z'n eigen kamertje.
    Heeft hij ook echt honger 's nachts? Misschien is een speentje wel voldoende?
    Hier werd ze vanochtend om 5:00 wakker door m'n man die zn bed uit ging. Geef haar speentje en ze slaapt weer verder.
    Ook als ze soms uit zichzelf wakker word. geef ik haar speentje.

3. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ja vannacht werd ie wakker en toen voedde ik hem en dronk hij maar 5 minuten. Ik ga het eens proberen met een speen. Hij pakt de speen namelijk 9 van de 10 keer ook niet. In mijn buik duimde hij heel veel (op iedere echo zagen we wel een beeld dat hij zn duim in zn mond had) dus ik hoop dat hij die nog leert pakken binnenkort. In de cosleeper sliep hij niet beter. Mees heeft echt ruimte nodg merk ik, net als mijn vriend. In zn bedje ligt hij met zijn armen wijdopen gespreid. Hihi!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja wie weet is dat voldoende.
    Je zou evt. Een ander merk van het speentje kunnen nemen.
    Elke baby heeft zn eigen voorkeur. ;)

5. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Milou, wat ik felezen had is dat ze normaal nog snachts komen, dus niet raar. Wij hebben gewoon erg veel geluk.
    Heb je al aan cb gevraagd wat je eraan kan doen om hem langrer te laten slapen?

Rachelle, mooie ritme.
    Hier 7/8 150/5 dan 10:30 150/5 14:30 150/5 19:30 150/5 en 10:30 150/5. Niet te pijlen hoeveel ze echt drinkt ene keer wat meer andere keer minder.

Ohh ik ga echt huilen:( nieuwe deurknoppen gehaald zodat meneer niet ze kamer uit kan komen en zekr nit de deur uit kan wandelen in de nacht, hij doet nogal stilletjes... Wst denk je deze krijgt hij met gemak open!
    Wat moet ik nou? Wat kan ik nog meer doen om hem de deur niet open te laten krijgen?!

6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Een extra klink hoog op de buitendeuren in ieder geval Roanchie! Dat is nog wel een goede optie denk ik... Voor de andere deuren zou ik t ook niet weten.

Ja idd, ik weet dat het normaal is. Zeker voor borstgevoede baby's. Maar ik heb best een beetje medelijden met mezelf als ik lees dat die van jullie al van 9 tot 6 bijvoorbeeld slapen hahahaha! Nee ik drijf een beetje de spot met mezelf hoor, ik vind het oke voor nu, maar kan er best jaloers van worden! ;)

@Rietje ik dacht dat jij een dochtertje had gekregen joh! Oeps...

7. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Milou dat je s dus hey probleem, deze hebben we helemaal nirt! Ik heb nu de deur op slot gedraait maar ik vind hem slim genoeg om de sleutel gewoon te pakken en open te draaien. Meneer is namelijk heel goed is dat soort gekke dingen.
    Kan al schroeven draaien allenmaal van die rare dingentjes.
    Kind bezorgd me nog een hartaanval met wat hij voor rare dingen kan, en de normale dingen wilt of dot hij niet haha.
    Agh snap je echt wel hoor! En je mag zeker medelij,hebben met jezelf, dacht probeer je beetje op te vrolijken!
    Maat het is echt niet raar om fe vragen wat je eraan kan doen hoor, en als je het er niet mee eens bent dan doe je het gewoon niet simpel zat! Soms heel soms kunnen ze toch wel een goed tip geven:p

Meneer ging kwart over 8 naarbed (schoonouders op vesite) en tot kwart voor 10 bezg geweest om hem in bed te houden en te laten slapen! Ik verwacht hem vanacht ook weer omdat hij altijd wel snachts ven wakker word. Gister ook geprobeerd middag slaapje over te slaan en hem4 uur lang in deballbak laten spelen, dit werkte dus ook niet. Me fantasie begint een beetje op te raken haha.
    Gelukkig kunnen we maandag weer werken en kan ik mezelf even afsluiten van moeder zijn, kijk er toch wel een beetje naar uit omdat ik nu ondrhand echt het gevoel kreeg dat ik dit echt niet meer aankon zo erg is hij laatste tijd.
    Maar hij brengt me ook echt aan het lachen.
    Kleine meid is ook een draakje en weet echt wat ze wilt.
    Poepluier? Meteen huilen voor een nieuwe, oh je legt me neer ik zet het op het krijsen wantdat wil ik niet.
    Je loopt weg ik hou je stevig in de gaten oh wee als je me alleen laat, ogh heerlijk.

Rietje, hou laat gaat jullie oudste naar bed en hoelaat is hij weer wakker?

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @milou Ze is pas gaan doorslapen toen we eindelijk een fijn ritme hadden gevonden. Esmée heeft enorm veel behoefte aan regelmaat. Maar daarvoor was het ook drama hoor. Het is idd echt slopend! Snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb gewoon echt heel veel geluk ermee. Maar hier pakt ze de speen 9/10 x ook niet. Heel af en toe als ze in de maxicosi ligt. Tegenwoordig vind ze haar handjes ook enorm interessant hihi.

Pfff ik moet volgende week vrijdag ook weer gaan werken! Om eerlijk te zijn zie ik er echt enorm tegenop...

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@ meisje93: vanaf aanstaande maandag nog 3 weekjes. Hier ga ik nog uitbundig van genieten haha.
    Cb is helemaal goed gegaan. Woog alweer 6720 gram en was 61.5 cm! Grote vent!
    Helaas vanavond wel koorts gaan ontwikkelen door de prikjes. Net even contact gehad met AMC maar hoef gelukkig geen Actie te ondernemen wat betreft voeding aanpassen.
    Oh heerlijk zo'n grote ruk van slaap! Hopelijk was het niet eenmalig.

@ Rachelle: Max is vanaf morgen ook 2 maand. Dus kwam mooi uit. Heerlijk hè nog even samen verder slapen hier doen we het ook regelmatig.

@ Rietje oh dat is wel een heel groot verschil! Heb je je familie ook daar in de buurt wonen dan ??
    Haar knippen 2 uur lang heb respect! Ik had het allang opgegeven.

@ Roanchie: oh wat een slimmerd! Ja ik zou voor de buitendeuren ook een extra hoge klik bevestigen. En even da moeder af zijn herken ik helemaal hoor! Dat is ook iets waar ik af en toe aan toe ben.

Mijn voedingsschema:
    07.00 - 150/5
    11.00 - 150/5
    15.00 - 150/5
    19.00 - 150.5
    23.00 - 150/5
    03.00 -150/5

Vanaf dit weekend gaan we hopelijk na de 6 uur tussen de voeding in de nacht. Dat wordt dan ook een hogere fles.
    Dan word mijn schema ongeveer zo
    05.00 - 160 cc
    09.00 - 160 cc
    12.30 -160 cc
    16.00 160 cc
    19.30 -160 cc
    23.00 - 200 cc

10. flowertje36

Oh heel wat een lang bericht * bloos*

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: ohh wat n boefje.
    Je hebt ook deurknoppen die je alleen vanaf de buitenkant kan openen.

Milou: je mag best jaloers zijn hoor. Zou ik ook zijn. ;)
    Je kan proberen n vast ritme te krijgen. Heeft hier ook geholpen. Vallen ze ook makkelijker in slaap omdat ze weten waar ze aan toe zijn.

Rachelle: dubbel genieten van je laatste week!
    Ik zag er ook wat tegenop
    Maar het is me alles mee gevallen. Tot nu toe.
    Mijn moeder had dinsdag en woensdag ppgepast. En gisteren stuurde ze al n berichtje dat ze haar miste hihi.

Flowertje: zo! Die is goed gegroeid. Een echte vent. :p
    Heeft hij nog hoge koorts gekregen? Zo sneu heh.
    Ja zeker lekker. Vannacht was het 22:00/ 7:00
    Toen lag me. Uitgeslapen en wel te kraaien in bed.
    Hopelijk gaat het lukken met je nacht. Zou wel lekker zijn

12. flowertje36

Mag ik vragen wat jullie verstaan onder een vast ritme?
    Hier is in de avond slapen zo'n gigantisch drama!
    Dat wil ik graag beter geregeld hebben. Dus tips zijn welkom

13. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Iedere dag om en nabij dezelfde tijden drinken. Hier zit er soms een halfuurtje verschil tussen maar het loopt (tot nu toe) redelijk goed. Alleen 's avonds is soms nog even zoeken, vooral omdat ze nu opeens eerder in slaap valt! Gisteren weer kwart voor tien (en doorgeslapen tot 7). Maar sinds drie dagen laat ik haar ook clusteren en dan slaapt ze als een roosje. Misschien is dat een idee voor je?

Wij hebben besloten al voor een tweede te gaan :D Heb liever lekker meteen erachteraan (als het ons gegeven is uiteraard) dan dat we straks uit de luiers zijn en dan weer 'opnieuw' moeten beginnen.

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Wow Rachelle... Nu al?! Dapper hoor! Ik was de eerste drie maanden heel erg ziek en moet er niet aan denken dat in combinatie met een jonge baby te hebben. Gaaf dat jullie er weer voor gaan! Ik mis het zwanger zijn (het tweede trimester dan) wel heel erg hoor!

We hadden wel een redelijk ritme. Alleen schopt Mees dat nog wel eens zelf in de war. Zo komt het wel eens voor dat hij na de voeding meteen in slaap valt en dan twee uurtjes later weer wakker wordt. Dan klopt ee natuurlijk niks meer van. Hij zit nu in zijn derde sprongetje dus nu is het helemaal ver te zoeken, maar na dit sprongetje gaan we weer wat nieuwe dingen proberen.

15. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

@ Rachelle: Leuk! Vooral als je het voor elkaar krijgt om zwanger te raken op het moment dat de kleine nog grotendeels slaapt. Dat scheelt zo met de eerste misselijke maanden. Probeer je vriend wel zo veel mogelijk zijn vakantiedagen te laten sparen en verzamelen. Zodat hij thuis kan blijven als jij erdoorheen zit. Bijv dat hij tijdens de laatste loodjes al vrij zou kunnen nemen. Het is wel heel zwaar 2 snel na elkaar maar het heeft ook veel voordelen. Ze hebben echt een maatje aan elkaar, veel spullen zijn al in huis (sowieso alles bewaren tot je het geslacht weet), dus ook goedkoper. Een goede duowagen is wel een pré (en je enkele bewaren). En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus mocht je meer tips willen hoor ik het wel.

@ Milou: Sprongetjes kennen we hier niet bij de kleinste. Het is echt een wonder als hij een keer goed rustig slaapt. Ritme is ook ver te zoeken. Ik probeer vooral om de middagdutjes en bed tijden te combineren. Verder kiest hij zelf wat hij wil. Geeft niet hoor dat je dacht dat we een dochter hebben. Als we gaan winkelen hoor ik overal: kijk! een tweeling..... uh?

@ Roanchie: Niet 2 uur aaneengesloten hoor. Af en toe moest ik ook met de baby in de weer. En ook een paar keer heel even ademhalen. Maarja ik kan hem moeilijk met half geknipt haar laten lopen :p Ja hier ook zo'n onmogelijke wachttijd. En ze proberen alle lage inkomens op 1 plek te 'dumpen' waardoor sommige plekken nog onveiliger worden dan ze al waren. Wat sloten betreft zou ik even een foto maken van de deur en dan in de bouwmarkt even om advies vragen voor de makkelijkste oplossing. Hier hebben we dubbele haken op de deuren (hoog en laag) en ook knippen op de ramen. Mocht dat niet voldoende zijn gaan we knippen met sloten erin regelen.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: Ze krijgt nu over het algemeen op vaste tijden drinken.
    Meestal komt ze rond half 7/7u. Dan krijgt ze de fles. En leg ik haar weer terug. meestal is ze rond 9:30 wel klaar met slapen (vanochtend 10:45 pas :O )
    Dan kleed ik haar aan, knuffel wat en gaat lekker op het speelkleed/box.
    Dan krijgt ze de fles om 11:00 en gaat daarna haar middagslaapje doen. Meestal moet ze dan om 15:00 wakker gemaakt worden voor de volgende fles.
    Na het eten weer wat knuffelen en daarna spelen. Dan doet ze tussendoor nog 'n slaapje. (geeft ze zelf aan dmv huilen) avonden volg ik haar ritme. als ze wilt knuffelen, knuffelen we, als ze wilt slapen gaat ze slapen etc.
    Voor haar laatste fles doe ik haar in het badje en doe haar pyjama aan. Geef haar fles en dan gelijk in bed.
    Badje deed ik eerst elke avond, om er een ritme in te krijgen.
    Nu doe ik het om de dag. Maar pyjama doe ik wel zo laat aan, zodat ze weet dat we de nacht in gaan.

rachelle: wauw! Tja nu zit je toch nog in je zwangerschapshormonen. ;)
    Wij willen het weer gaan proberen als E. een jaartje is. Dan zitten ze ook nog lekker dicht op elkaar. maar dan is E. al wel wat zelfstandiger met alles. Zie het niet echt zitten om met 'n baby te zeulen tijdens mijn zwangerschap. ;)

milou: succes met het sprongetje. En vinden van een nieuw ritme.

Rietje: jullie dus ook geen sprongetjes.
    Hier 1x gehad dat ze n regeldagje had. En verder helemaal niets..

17. flowertje36

@ Rachelle: Oh wat speciaal voor een tweede ( lichtelijk jaloers haha). Hoop dat het jullie zeker gegund is. Ben je met Esmee lang bezig geweest als ik mag vragen :$.
    Durf je bij je werk aan te komen met de mededeling weer zwanger te zijn?? Volgens mij krijg ik dan een blik alsof ik dood kan!
    Hoe bedoel je met clusteren??

@ Meisje93 dat ritme ga ik nu ook aanhouden. Eerst in badje dan aankleden en pyama, de fles en dan naar bed.

Vandaag zijn we eerst op zoek geweest naar een andere auto dus sliep hij natuurlijk al in de maxi cosi. Met het proberen om naar bed te krijgen gingen de ogen los en de keel open. Toen eerst in bad gedaan. Dit was een compleet water ballet. Wat een plezier had hij :)
    Daarna in bed maar nog steeds huilen. Ik moest van mezelf volhouden vandaag en na een kwartier heb ik de speen eruit gedaan, armen langs zijn lichaam en deken helemaal strak om hem heem. En hij SLAAPT!!!!!!!!!

18. flowertje36

Jippie !!!! Vannacht heeft Max er 5.5 uur tussen gelaten. Hij werd zelf wakker. En ook nog eens in zijn eigen bed! Een trotse mama!

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als inbakenen helpt kan dat toch prima op deze leeftijd?

Ik maar piekeren en piekeren hoe ik voor elkaar kreeg dat mijn oudste zo snel door sliep. En gister kreeg ik een lampie. De oudste had een ander bed/matras. Gistere om 9 uur in het geboorte bed van de oudste gelegd. Om 5 uur werd ik wakker omdat ik hoorde dat hij onrustig werd. Hij was nog niet aan het huilen. 8 uurtjes :). Als het de komende dagen ook aanslaat dat is het jammer van het mooie nieuwe wiegje. Maar nachtrust is onbetaalbaar.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: ja wat goed zeg!!

Rietje: wat goed dat hij beter slaapt op dat andere matras. Veel zachter zeker?
    Hier had ik ook dat probleem. Ze sliep in de wieg en in de kinderwagen zonder problemen.
    Middagslaap wou ik in het ledikant omdat ze dat ook bij mijn moeder moest. Maar dat ging elke keer zo moeizaam. Veel huilen. En korter slapen.
    toen ze naar mijn moeder ging. Viel ze zonder problemen en zonder speen in slaap.
    Ik het matrasje hier gecontroleerd. Wij hadden een aerosleep erop liggen. Vrij stug natuurlijk. Deze eraf gehaald en nu slaapt ze ook als n roosje daarin. :)

Lig al n uur voor de wekker wakker. :(
    Net naar de wc geweest. En ja hoor heb n blaasontsteking. Bijzonder goed getimed, zo in het weekend. Moet straks naar mn werk. :( ga wel even n kuur maken van cranberry pillen als noodoplossing

Deel Deze Pagina