Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat een matras zoveel uit kan maken! Dat wist ikniet, goed om te onthouden.

Hier ook altijd een vast ritme met voedingen verder is ze vaak ook op vaste tijden wakker dus daar zit dan ook een ritme in.

Rachelle wat leuk! Ik had dat ook graag gewild maar vriend niet. Het is wel pittigmaar ook oh zo leuk meestal speelt het wel veel met elkaar. Hoeveel kinderen wil je uiteindelijk?

Flowertje he wat fijn toch even wat langer lekker he haha.

Rietje. Kijk dat is een mooi vooruitgang, ik zou dan ook voor dat kiezen hHaha!

Meisje ben je lekkermee... Gebeurd dat vaker dat je wakker word voor de wekker?
    Ik wel heel vaak .
    Hoe voelt dst zn blaasontsteking? Ik heb bijv als me blaas erg vol is dat het ook even een keertje pijn kan doen .

Gister de box met naald en draad gemaakt om de gaten dicht te maken, is aardig gelukt. Nu kijken of kleine man het met rust laat. Ook weer drama met naar bed toe gaan, ik was het zo zat en heb een speen van kleine meid gegeven. Stil en direct slapen!! We gaan het vanabond nog maar een keer proberen en dan maar weer spenen aanschaffen. Hij zal wel jaloers zijn hij is er al een half jaar vanaf en ons dochtertje krijgt hem wel, erg vervelend voor hem natuurlijk.

Vandaag gaat kleine man even naar me schoonouders, ik ga even de stad in voor kleding met madam, ze groeit zo snel dat ik het niet bij kan houden!!
    Ik heb beide groeiboekjes bijelkaar gepakt en madam was kleiner als me zoontje maar is nu al groter dan me zoontje volgens de groeiboekje! Zo gaaf om dat tevergelijken!

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Na mijn bericht van 5 uur heb ik nog tot 9 kunnen slapen. 1 voeding in 12 uur en nog volle luiers ook. Vannacht ook weer zo doen. En als dit de oplossing is stuur ik een bedankje naar de ikea bij wijze van :)

Fijn dat je de box nog redelijk in orde hebt kunnen krijgen. Hier geef ik de oudste ook nu en dan zijn zin in het een beetje baby kunnen zijn. Dat zorgt voor een stuk minder jaloezie. Af en toe mag hij bijv ook in de baby gym liggen en dan is hij weer helemaal blij. Ook de kinderwagenwieg heeft hij het bijv op voorzien.

Bij de weging van 7 weken was de kleine even zwaar als zijn broer bij 4 maanden. Ben benieuwd hoe dat over 10 maanden is. Ik hoop dat ze blijven verschillen in kledingmaat. Als ze dezelfde maat nodig gaan hebben word het wel wat duurder.

Blaasontstekingen zijn echt vervelend. Kan je niet een pitstop bij de post maken? Kan een hoop pijn en elende schelen. Lijkt me vervelend werken als je telkens naar de wc moet.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: ja gebeurt helaas vaker. Zeker als E. Goed slaapt. Word ik sneller wakker. Moederinstinct?
    Continu een branderig gevoel. Achter elkaar naar de wc omdat je aandrang hebt. Snijdende pijn bij het plassen etc.
    Tja als hij rustig word van de speen. Wel jammer net er vanaf. Maar als het niets anders is.
    Wat leuk zeg om dat te vergelijken. Grappig dat juist je dochter harder groeit. Geslaagd met winkelen?

Rietje: wauw wat goed zeg. Heerlijk!
    Haha die wil dus ook nog Lekker baby zijn.
    Ook al zo'n snelle groeier. Ja dat ia het wel het meest praktische.
    Mijn zusjes verschillen 2jaar. Maar hebben ook dezelfde maat.
    Hihi ik werk in de zorg. Dus de wc is dichtbij.

Helaas werd de pijn alleen maar erger. Urine gestickt op mn werk en de hap gebeld.
    Gelukkig hoefde ik niet langs te komen. En werd er gelijk n kuur voorgeschreven
    Om 2u al naar huis gegaan ipv 4u.
    Had zo'n pijn. Kon niet eens meer stil staan. :( zo heftig heb ik het nooit gehad. Hopelijk slaat de kuur gauw aan..
    Morgen ook weer werken. Maar als het zo blijft heb ik er n zwaar hoofd in..

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @rietje Dank voor de tips! Mijn zusje en ik schelen ook maar 16 maanden met elkaar en ik vond het altijd heerlijk om met haar te klooien.

@flowertje Met Esmée zijn we helemaal niet lang bezig geweest. Ze kwam namelijk door de pil heen!
    Ik word fulltime thuisblijfmama :D Sowieso tot de tweede er is. Daarna wil ik weer terug naar school. Maar gezin staat op nummer 1!
    Wat goed! Lekker doorslapen 😁 Scheelt een hoop.

Inderdaad, goede nachtrust in onbetaalbaar!

Heb hier bijzonder hard moeten lachen vandaag. Mijn man en ik hebben een mooie taakverdeling. Zo doe ik de nachtelijke voedingen door de weeks als hij moet werken en hij doet ze in het weekend. Deze hele week heeft ze heerlijk doorgeslapen! Maar vrijdag op zaterdag is ze meerdere keren wakker geworden. Gheheheh. En hij maar denken dat 'ie er zo makkelijk vanaf kwam! Ben benieuwd wat ze vannacht doet. Ze sliep in ieder geval rond elf uur.

Inbakeren kan geen kwaad rond deze leeftijd, ze zijn nog zo klein!

@meisje Ochoch dat meen je niet! Ja idd bijzonder handig getimed maar niet heus. Hopelijk ben je er gauw vanaf!

5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @roanchie We willen maximaal twee kindjes!

6. Rietje88

@ Rachelle: Arme vriend :p Hebben jullie alles makkelijk bij de hand liggen?

@ Meisje: Hoe snel kregen jullie dezelfde maat? Ik vermoed, als het zo door gaat, dat ze maat 98 al samen gaan vallen. Mocht dat gebeuren hoop ik dat V. L. inhaalt en er toch een maatverschil blijft.

Vannacht weer in hetzelfde bedje. Wat heeft meneer lekker geslapen zeg! Ik moest hem na 7 uur er zelf uitvissen omdat mijn borsten op ontploffen stonden. En eenmaal wakker had hij vanmorgen zijn eerste schaterlachje :)

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rachelle: hihi arme man van je
    Hopelijk gaat ze dit niet elk weekend doen. Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

Rietje: Oei dat weet ik niet zou, ik aan mijn moeder moeten vragen. Mijn zusjes zijn nu 4 & 6 jaar. En ze hebben beide maat 122/128
    Maar ze hebben wel allebei een hele andere bouw hoor.
    Ja dat hoop ik ook voor je! Scheelt enorm in de kosten. ;)

Super zeg! Dat hij nu zo goed slaapt.

Werkweekend zit er weer op! :) Weer even lekker 2 daagjes vrij. Is ook wel weer nodig.. De wasmanden puilen weer uit. :'(

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @meisje Hoe gaat het met je blaasontsteking?
    Afgelopen nacht heeft ze van kwart voor twaalf tot half zes geslapen. Ze werd wakker omdat het poepen niet wilde lukken. Man haar uit bed gehaald en gaan verschonen want ze had uiteraard wel een mooie plasluier gefabriceerd. Hoor ik haar via de babyfoon even ontzettend veel kracht zetten en vervolgens een: 'ja, potverdorie, Esmée!' Dus ik ga kijken... Zit heel het waskussen onder de poep en staat mijn man zijn handen af te vegen. Hahahahha. Hij was not amused :D En ik heb hartelijk moeten lachen! Dusja, meteen de hoes maar in de week gezet. Ach, liever dat ze lekker kan poepen dan dat ze verstopt raakt, toch? 🙊
    Voor de voedingen gaan we naar beneden. Negen van de tien keer moeten we toch eerst even plassen 🙈 En boven hebben we geen toilet.

Iemand vroeg hier nog wat over laten clusteren, maar weet niet meer wie! In ieder geval: clusteren is je kindje wat vaker laten drinken 's avonds. Als je bijvoorbeeld nu 1 fles geeft van 200 cc, die fles verdelen over twee of drie flessen.
    Ik geef nu om 17:00 een klein flesje van 90 cc, om 19:00 90 cc. Daarna gaat ze in bad en als ze zelf aangeeft honger te hebben krijgt ze haar avondfles van 165 cc.
    Was even zoeken naar wat wel en niet werkte, maar als je eenmaal dat ritme hebt gevonden wil het vaak wel lukken!

9. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Rietje, wat heerlijk dat het geholpen heeftzeg! Scheeld een hele hoop!! Deze nacht ook weer?

Meisje, is je werkdag van gister nog redelijkgegaan met de blaasontsteking?
    Slaat de antibiotica al aan?

Rachelle, hahaha daar zou ik ook om lachen ja! Heerlijk gevoel he als ze dat weer terug krijgen haha!!

Hier alweer een uur wakker, brandalarm was op van me zoontje en deze wou uiteraard niet meer gaan slapen...
    Daarna begon kleine meid met miepen, heerlijk zo 2 kindjes in bed. Ik moet vandaag weer starten met werken dus kwam eigenlijk niet echt op een goed moment...
    Ben erg benieuwd hoe dezedag gaat lopen, ben nog niet echt goed uitgerust maar dat krijg je met kindjes haha!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rachelle: whaha. Je man treft het wel elke keer zeg. Gelukkig heeft ze wel kunnen poepen. Zo vervelend als dat niet lukt.
    Ben je dan niet helemaal uit je slaap? Als je beneden voedt?
    Accepteert ze die kleine hoeveelheid wel? Als ik E. 90cc zou geven. Schreeuwt Ze het uit!
    Rond welke tijd wilt ze haar laatste fles dan?

Roanchie: och wat vervelend dat je al zolang wakker ligt.
    Heel veel succes met je 1e werkdag! Hopelijk ga je het leuk vinden.jij werkte toch in n winkel? Was het nog gelukt met je baas?

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Met mijn blaasontsteking gaat het stukken beter.
    Zaterdag toen ik uit mn werk kwam, heb ik continu water gedronken en naar de wc geweest.
    Om alles even goed door te spoelen. Dat had effect.
    Rond 18u was de meeste pijn weg. :)
    Zondag ochtend tijdens het werken bijna n uur niet gedronken. En ja hoor gelijk weer pijn.
    Gisteren ook regelmatig (elk kwartier) water gedronken.
    En dan gaat het goed. Heb kuurtje voor 5 dagen. Dus dan moet het wel over zijn. :)

Hihi hier is de kleine meid uitgeslapen ben ik bang.
    Van half 11 tot half 8 geslapen.
    Nu ligt ze te kraaien in bed. :p

12. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig, altijd fijn als het snel aanslaat.
    Haha is een lange slaap hoor haha.
    Heeft ze die ritme altijd na nachtslaapie even uurtje of 2 wakker? Hier wel.

Het werken bevalt me op dit moment wel, ik voel me een stuk ontspanender, thuisblijf moeder is niet boor me weggelecht.
    Nee heb het nog niet besproken, wou het eigenlijk straks doen omdat hij langs komt, maar hij heeft het heel druk op dit moment en dab is het vaak niet het juiste mome t dus weet niet of ik het vandaag ga doen

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    vanochtend weer een uurtje niets gedronken (even naar de stad)
    En ja hoor had gelijk weer pijn.
    Dus nu weer gekluisterd aan m'n flesje water hihi.
    Ja zeker lange slaap, mag niet klagen.
    Ze is niet meer gaan slapen. Om half 10 was ze weer even ingedut in de maxicosi. En om half 12 weer haar middagslaap ingegaan.
    Meestal als ze haar nachtslaap gehad heeft. Leg ik haar weer terug en slaapt ze gerust door tot 10:00.
    Maar nu had ze gisterenavond van 19:00 t/m 22:00 geslapen. (daarna wakker gemaakt)
    Dus ze had eigenlijk haast van 19:00 t/m 7:30 geslapen.

Hihi beter van niet dan. ;) Als ik iets moest vragen aan mijn leidinggevende keek ik ook altijd eerst hoe haar pet stond.
    Anders kreeg ik het zoiezo niet voor elkaar bij dr.

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@ Rietje88: Wat fijn dat een ander matras uitkomst bied en het nu een stuk beter gaat!

@ Meisje93: Gewoon stug blijven door drinken dus? Ik ging van narigheid helemaal niet meer drinken. Ook niet goed! Maar wat een pijn kan zoiets geven!

@ Rachelle: Haha ze wist gewoon papa moet nu voor mij zorgen, slaap gewoon niet door! Oh wat een lachertje zo op de vroege morgen! Fijn thuisblijfmoeder! Ik ben zondag de hele dag weg geweest en Max bij de oppas, maar wat een verschikking!
    Ik denk niet dat clusteren geschikt is voor Max. Die zet me een keel op als ik de fles eruit haal na 90 cc voor een boer!

@ Roanchie: Fijn dat het werken je goed bevallen is! Hier nog 3 weken. Aanstaande woensdag even na het werk toe om te overleggen.

We zijn hier nu druk bezig met een ritme. Eerst om 7 uur in bad. En Max zit in het grote bad met een ligstoeltje wat een pret!! Daarna de fles. Alleen nu komen we erachter dat Max moe wordt van het badje. Maar weer energie van de voeding. Dus zitten we nog tot half 10 met een kind op schoot..... Zucht!
    Hopelijk komt er verandering in.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Kan zeker pijn geven. :(
    Morgen laatste dag van mn kuurtje. En heb er nog steeds last van.
    morgen ben ik weer op mn werk. En dan ga ik toch maar weer mijn urine controleren.
    Dit ben ik helemaal niet gewend. Dat het zolang duurt.

Wat leuk zeg een ligstoeltje! Hier helaas geen bad. :(
    Hier vind ze tegenwoordig de tummytub niet meer zo leuk.
    Met papa onder de douche vindt ze veeeeel leuker. Hihi.

En eerst voeding geven en daarna badje? Of is dat geen optie?

16. flowertje36

@meisje93 : werkzaam in de zorg? Dat is mooi makkelijk nu.

Ja vandaag andersom gedaan en meneer ligt heerlijk te slapen :)

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja klopt. Heel erg makkelijk! Hihi. Scheelde me zaterdag een ritje HAP.
    Kijk super zeg! Altijd fijn heh als je iets bedacht hebt wat werkt.

18. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook zoveel moeite net de ritme? Ik wel, heb er zelf ook best last van.

Flowertje, is her vandaag ok gelukt?

Meisje, hoe gaat het nu?

Ik ga vandaag ook eeb speelmat bestellen, ze is er echt al aan toe, ze begint ap te grijpen.
    Zo langzaam als me zoontje was zo vlug is deze meid jeetje wat is ze snel met alles

19. flowertje36

@ roachnie: bedoel je het ritme erin krijgen bij je dochter??
    Vanmorgen heb ik hem nog wel weggelegd. Dat ging redelijk Zonder moeite.
    Verde was ik overdag weg dus was Max bij mijn moeder. Daar was hij het niet zo eens met slapen. En vanavond waren we bij mijn schoonouders. Dus niet meer echt besig geweest met het ritme. En hij heeft erg veel last van krampjes gehad vandaag. Dus was een beetje lastig allemaal vandaag.

Hier ook het speelkleed van mijn schoonzus opgehaald. Is wel niet helemaal mijn ding, maar voor Max is al die kleurtjes wel leuk. Hopelijk heeft hij er veel plezier mee!

20. Rietje88

De kleine is hier ook al lekker aan het slaan tegen de gym speeltjes :)

Het ritme begint hier redelijk op gang te komen. Van 9 tot 9 is het bedtijd. En overdag van 12 tot 3. Daarbuiten is het aan hem of hij wakker is of niet. Hij vraagt ook niet meer om eten, dus ik voed hem maar elke 3 uur overdag en zodra we zelf gaan slapen.

Dreumesje is weer wat minder aan het puberen :) wel in een verlaat me niet fase. Maar dan is het handig dat het er twee zijn. Dan maar op dezelfde kamer. En dan ondertussen horen doerakken via de babyphone :)

Deel Deze Pagina