Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: hihi nee durf niet meer. Ze had geappt khou je op de hoogte. Maar niets meer gehoord van haar sinds gisteravond.
    Probeer geduldig te zijn.
    Hihi tijdens de bevalling heb ik eigenlijk niemand geappt. Alleen jullie op de hoogte gehouden.

Milou: ai dat klinkt niet fijn. Vliezen prikken heb ik niet heel bewust meegemaakt. Mocht daarna gelijk persen.
    Nee nog niets gehoord! Ja ik vind het ook mega spannend. Ga het liefst naast dr bed staan. Hihi.

#gaatjes prikken: ik wacht tot ze er zelf om gaat vragen. Sommigen willen niet eens oorbellen. ;)

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@millou: nee dat is zeker niet s nachts! Hij mag nu in de nacht om de 6 uur! De ene nacht houd hij het wel vol en soms ook niet. Afgelopen nacht moest ik hem om half 5 nog wakker maken. Zat er al 6 uur tussen.

@Roanchie: ik zou het met een jaar of 1 doen denk ik. Vind het altijd wel heel lief staan!

Mijn man heeft heel lang iedereen op de hoogte gehouden. Ik heb daar niks van mee gekregen.
    Ik vond het prikken van de vliezen totaal niet pijnlijk. Sinds mijn bevalling leef ik ook meer mee met anderen. ik kijk meestal one born every minute overdag nou dan zit ik soms zenuwpesend op de bank haha.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Het is geboren. Gisterenavond!. Bevalling van maar 6uurtjes.
    Ze maken het allebei goed. En hopen vandaag thuis te komen.
    Wat zal dat gek zijn. Zo'n heel klein baby'tje weer vast te hebben.

Ga gauw weer slapen. Heb zo slecht geslapen hierdoor.
    E. Slaapt nog lekker. :)

4. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Meisje, dan was het appe ook niet nodig geweest die kon niet reageren haha, gefeliciteerd met je vriendin!

Flowertje, ik hou ook van bevallingverhalen! Echt heel spannend haha, ik vind het alleen moeilijk om te begrijpwn wat hun voelen omdat het bij mij pas 2 uur van te voren pijn kreeg.

#gaatjes, ik vind het ook erg lief staan alleen het is in mijn ogen of vroeg off laat, met 1 jaar gaan ze denk ik er teveel aan zitten.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi nou inderdaad.

Als ik nu bevallingsverhalen lees zit uk bekant mee te janken.
    Rothormonen momenteel.

Hihi 2uurtjes pijn gehad. Hier ook nauwelijks pijn gehad. Maar toch. ;)

#gaatjes. Ik kreeg ze pas op m'n 10e. Daarvoor hoefde ik ze gewoon niet. ;)

6. flowertje36

Nou met 7cm had ik het niet meer! Lag schoppend en slaant in bed. Zei tegen mijn man ga nu een zuster halen wil pijnstilling! Werd nog boos ook dat het voor mijn idee heeeeel lang duurde haha.

Dus ik begrijp veel verhalen wel. Mijn nichtje kon het met 4 cm al niet meer aan toen had ik zoiets van even doorbijten!
    Maar mijn bevalling was niet van oo nooit meer. Ik zat met 6 uurtjes op 10 cm alleen mocht niet persen. Want Max lag niet diep genoeg. Bij mij hebben ze de vliezen gebroken met 4 cm.

7. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij me zoontje hebbennze ook geprikt met 4 cm toen kwamvik direct in een weenstorm en half uur daarna op het pijnlijkste grens van dr weeen mrt die bevalling, dus snap wel dat je snel er klaar mee bent, maar kanme wel herineren toen ik met mr dochter de goeie weeeb kreeg en ademruimte had met 10 cm (dus iedere 2/3 min een wee) wel heel fijb vobd om ze goed te kunnen opvangen ookal waren ze erg heftig maar was denk zelf helemaal zen.
    Met me zoobtje raakte ik in paniek omdat ik biet wist wat er gebeurde en ook van geen weeen naar ineens heftige weeen ging . denk dat er ook wel een groot vers chil zit tussen 1ste kindje en 2de kindje.
    Maar nlijft altijd erg leuk om andere verhalen te horen, kan daar echt uren naar luisteren haha!

Wat hebben wij vrouwen toch een powerlichaam om dit appennaal te kunnen doorstaan!💪

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oeh met 4 cm al! Dat is wel heel vervelend geweest dan bij je nichtje!
    Wauw 6 uurtjes. Dat is best snel! Wel vervelend dat Max nog niet ver genoeg lag. :(

Waarom hadden ze eigenlijk bij jullie al bij de 4cm de vliezen gebroken? Om het wat sneller te laten verlopen?

Daar was ik ook zo bang voor, dat als mijn vliezen doorgeprikt zouden worden dat ik in een weeënstorm terecht zou komen.
    Ik heb het vliezen prikken helemaal uitgesteld tot het einde!
    Om 19:00 had ik 8cm. En om 19:30 al persweeën (bleek achteraf) Maar we hadden afgesproken om om 20:00 de vliezen te breken. Toen bleek ik volledige ontsluiting te hebben en persweeën dus. (geen heftige) ik mocht gelijk persen.
    Wat ben ik achteraf blij dat ik het vliezen prikken uitgesteld heb tot het einde! Nu waren de weeën niet echt super heftig naar mijn gevoel. (anders kon ik ook niet op het forum zitten :p)

over half uurtje naar mn vriendin toe! ben super benieuwd. Ook naar haar bevallingsverhaal. Ze wilde heel graag thuis bevallen. Dit is helaas niet gelukt. Dus ik hoop dat ze alsnog een mooie bevalling heeft gehad.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Ik ben een buitenbeentje. Ik kan geen bevallingsverhalen meer lezen bij wijze van. Ik krijg dan onprettige kriebels. Ook menstruatiepijn herinnerd me er in mindere mate aan. Ook al ik misschien ooit nog een derde wil, was deze bevalling wel een reden om het misschien niet meer te doen. Ik weet dat ik op papier echt heel veel mazzel heb gehad. Maar toch... Zoveel meer pijn dan bij de eerste keer.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat vervelend Rietje dat het nog zoveel impact op je heeft!
    Eerst maar eens genieten van deze kleine man. ;)

Helaas heeft mn vriendin niet echt n goede bevalling gehad. Het scheelde maar weinig of het was n keizersnede geworden.
    Kindje heeft het ook zwaar gehad waardoor het veel huilde.

Hier is E. Haar ritme aan het veranderen. Ze slaapt al 5 nachten door. Echt super fijn. Maar zat zo te klooien met voedingen. Hierdoor zit ze nu op 4 voedingen. Eerst nog geprobeerd er een 5e voeding tussen te proppen. Daar ben ik nu mee gestopt. Als ze genoeg aan 4 voedingen heeft vind ik het prima. ;)
    Gelukkig is mijn moeder aardig flexibel. Dus komt vast goed vandaag met oppassen.

11. flowertje36

Rietje88 eerst masr eens genieten! Verwerken komt met de tijd vanzelf!

Meisje93 oo wat heerlijk nig maar 4 voedingen. Zijn dit flessen van 200?? Of nog meer?
    Gelukkig is je vriendin er ook weer vanaf. En kan ze nu ook lkkr genieten. Heeft de kleine nu ook nog last dan ??

12. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Rietje, denk maar zo, je hebt dit gedaan voor iets moois!
    Wat bij mij heel gied hielp was rrover praten, denk dat het voor jou moeilijker is vanwege verleden?

Meisje, zo he dat is lekker, makkelijk kindje zo, is ze boorderest ook een stil kindje?

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee ik maak flessen van 190/6 vind ik meer dan genoeg! En tot nu toe vind ze de hoeveelheid nog goed. Wel drinkt ze hem tot de laatste druppel leeg. Maar nr. 1 gaat eigenlijk maar tot 180/6
    Ja heel makkelijk kindje heb ik. Mag ik echt dankbaar voor zijn.
    Ze huilt alleen als ze wilt slapen of eten.
    Zo'n baby-tje zal ik niet nog een keer krijgen denk ik.

Ben elke keer zo verbaasd van haar!
    Vanochtend ook. Gisterenavond 21:30 laatste fles gehad en daarna gelijk in bed gelegd. Vanochtend om 6:45 uit bed gehaald (slapend) 7:00 bij m'n moeder aangekomen. Gelijk weer overgelegd in het ledikant. (autorit wakker geweest, maar niet gehuild) Heeft daar vervolgens gewoon tot 8:15 geslapen! En niet huilen!!!
    man ik zou het uitschreeuwen als ik wakker word gemaakt. :p

hoe het met mijn vriendin gaat weet ik niet. ;) nog geen reactie op de app gehad. En geen tijd meer gehad om langs te gaan.

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Jeetje heftig Rietje! Ik herken het wel. Ik kan behoorlijk in paniek raken als ik er aan denk dat ik nog een tweede kindje wil. Die tegenstrijdige gevoelens he... Van nog een kindje willen ooit, maar zó angstig kunnen zijn om wat er dan gaat gebeuren.

Wow meisje, 4 voedingen nog maar! Als zij er genoeg aan heeft en niet om meer vraagt is dat toch prima?

Jammer flower, voor je vriendin. Hoop dat ze het goed kan verwerken!

15. flowertje36

Meisje 93: Zo lekker hoor dat ze zo veel kan slapen. Dan heb je ook nog wat tijd om zelf even het een en ander te doen.
    Hoe bedoel je met nummer 1 180/6??? Van voeding?
    Klopt dan de verhouding wel als je 10 cc meer water geeft? Dan krijgt ze toch verdunde voeding?

Hier hadden we vandaag weer een zeur en hang dag. Tegenwoordig heeft Max zijn huil uurtje tussen 6 en 9. Dan is hij hangerig wil die niks. Hebben hem nu maar in ons bed gelegd. Vinden we eigenlijk niet helemaal oke. Maar viel toen gelijk in slaap.

16. Rietje88

Ja dat had ik afgelopen zs ook nog wel, maar het kriebelde toen zo erg om voor de tweede te gaan dat ik zoiets had van tanden op elkaar. Gelijk door dan heb ik het ook gelijk maar gehad. Maar ja wat kunnen 9 maanden dan lang duren! Vaak is een tweede bevalling makkelijker. Gelukkig wist ik niet wat mij te wachten stond. Maar goed op een gegeven moment krijg je die rammelende eierstokken. En je weet waar je het voor doet. Begon eigenlijk met dat ik met 3 maanden bang was dat ik weer zwanger was. Toen voordelen ging bedenken, om mezelf rustig te houden, waarom 2 snel achter elkaar wel heel leuk zou zijn. Toen bleek ik niet zwanger en baalde ik XD

Maar het is al snel met dingen die gebeuren zo van 'ach het is toch achter de rug?' Dat maakt het wel moeilijk om erover te praten. De pijn staat me nog nader. Maar ook al die onderzoeken, niet weten waar je aan toe bent, spanning omdat je weet dat het ineens heel snel zal gaan maar het gevoel hebt dat het niet serieus genomen word. Ik zou ook nooit meer bij dezelfde vk gaan lopen.

Ik geef het niet graag toe. Ik ben niet depressief, maar ik voel me atm wel een beetje Grey. Ik ben nogal moe. Van mijn vriend word ik ook even niet vrolijk. Dan heb ik het weer heel druk gehad. Komt hij nog eens op een negatieve manier aankloppen. Klagen etc. Zo'n negatieve houding, en dan vind hij het nog gek ook dat ik hem niet 'aanbid' op dit moment (kon even geen ander net woord vinden). Maar ik heb het gevoel dat ik van 1 kind naar 3 kinderen ben gegaan....

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: op het pak standaard 1 gaan de verhoudingen maar tot 180/6. Ja dan krijgt ze hem soms verdund. Ik zit altijd tussen de 180/190. Kijk niet zo precies met weggooien van het water. ;)
    Wat vervelend van je zeur/hangdag. Op gegeven moment voel je je echt radeloos.

Rietje: wat heftig zeg. Kan je niet bij iemand zo nu en dan hierover praten? Ik merk ondanks ik een mooie bevalling heb mogen krijgen dat ik er alsnog even over wil praten.
    Vaak doe ik dat dan met mijn moeder. Soms met mn man.

18. Rietje88

Nee ik heb niet echt iemand nu om ermee te praten. Mijn moeder tsja is meer een kennis, vader is er niet meer. En mijn vriend is vermoedelijk autistisch. Verder wil ik vriendinnen er niet mee lastig vallen. Als je wat meer meegemaakt hebt en dat niet los kan laten kan je mensen er ook mee afstoten. Daarbij kunnen mensen er weinig mee omdat ik zoveel heb meegemaakt dan ze geen idee hebben hoe ze het zich voor kunnen stellen. In september start als het goed is een reeks gesprekken.

19. flowertje36

Meisje93: Nee die verhouding met water denken ik soms ook van nou toe maar hoor.
    Hoeveel voeding heb je dan ongeveer ?? Met 180 a 190 water ?

Rietje88: je kan altijd je verhaal kwijt bij ons hè! Van mijn man met ik het helaas ook niet hebben.
    Die helpt me niet echt mee. Wat ik echter wel had verwacht. En omdat Max mij eigenlijk altijd ziet. Is hij heel eenkennig aan het worden met het resultaat dat hij dus ook niet stil wordt bij mijn man. Dit frustreert hem enorm. Maar ja kan het Max moelijk kwalijk nemen.

Fijn dat je toch wat gesprekken krijgt. Hopelijk kun je het dan een beetje een plekje geven.
    Heel veel sterkte!

20. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Meisje, zeg nooit nooit, ik heb nu ook weer een makkelijk kindje. Al iets meer aanwezig als zoonlief.
    Ze zit graag bij je en verveeld zich snel maar dat is hetdan ook. Ik klaag er niet om zegmaar
    Wel lekker dat je haar zo kan laten doorslaprn, blijft ze dan in pyama?
    Als ik haar hier namelijk omkleed in de ochtend dan is ze niet meer stil te krijgen tot fles.
    Ik maak haar overigens altijd wakker voor de fles in de ochtend, zo blijf ikzelf ook ineenritme.

Rietje, misschien gek gedacht, maar zitten je hormonen ook niet nog diep? Daarbij moeg je man natujrlijk ook nog wennen.
    Ik kan me herineren dat ik ook heel snel geiriteerd was weken na bevalling en ook overal aan iriteerde en idd ook dacht heb 2 kinderen. In dit geval dus weer. Merk zelf dat ik ook hetzelfdereageer als wat ik met me zoontje had.
    Buiten dat mogen ze wel ook gewoon lief blijven tegen ons...
    Vraag eventueel aan je vrienden of ze een luisterend oor willen zijn om je te kunnen helpen verwerken, misschien dat dat al een hoop kan schelen.

Hier gaat het even wat minder met mijzelf, weer 2 dagrn gewerkt en ik kan niet meer. Zover ik kan zien zit er weer een scheur in me schaamlip, presies waar de hechting zat, doet zo zeer dat ik me er zelfs ziek van voel en niet meer durf of wil lopen... Durf ook niet actie te ondernemen omdat ik weet dat die zo verdomde pijn deed... Hetbrand het prikt, en volgens mij op meerdere plekjes wat zeer doet alsof er schuurpapier langs is geweest... Weet niet zo goed wat ik ermee moet...
    Met kleine meid gaat het goed, ze heeft eindelijk haar speelkleed en vind het erg leuk, vnavond zag ik dat ze zelfs al wat vast had.
    Helaas baal ik wel van die kale plek op haar hoofd, ze had zo mooi en veel haar!!

Deel Deze Pagina