Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dank je wel meisje. Is het dat hij er geen zin in heeft, of is hij onzeker? Bij de oudste liet hij alles aan mij over omdat hij het spannend vond. Nu vraagt hij nog steeds wel eens wat. Maar hij doet ook het een en ander uit zichzelf. Het kan helpen om kleine dingen uit handen te geven. En regelmatig dan zegt ik papa hij heeft je gemist, alsjeblieft. Ik ga koken/was doen/schoonmaken of gewoon even iets voor mezelf (en dat eindigt snel in dat de oudste mijn aandacht wil xd)

Misschien toch even langs de huisarts? Het zou bijv ontstoken kunnen zijn oid. Ik zou dr niet te lang mee blijven lopen. Wel vervelend zeg! Mooi dat ze het naar haar zin heeft. Zl zit ook al te grijpen. Ja jammer he dat kaal worden. Dan gaan ze ineens op hun grootouders lijken (tenminste hier wel).

Onze kleine is ook erg makkelijk. Hij heeft het denk ik lastig gehad met de lange gebroken vliezen en snelle bevalling. Nu weken later lacht en schatert hij veel. Wat doet dat ook een hoop voor de hechting! Ik voel me zo verliefd als hij gaat schateren en zelfs mijn zingen geweldig vind. Wel een beetje competitie hier. De oudste wil vooral mama en de kleine heeft me sowieso nodig voor de voedingen.

Wat mijn vriend betreft. Ik heb het veel uitgelegd maar het komt niet aan. Ik ben niet iemand die snel boos reageert. Ik ben meer een schildpad die zich terug trekt. En hij gaat dan nog meer aan me trekken. En dat versterkt weer het terug trekken. Ik denk dat hormonen, vermoeidheid, menstruatie, verleden etc allemaal een beetje mee speelt.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rietje: met wie krijg je die gesprekken? Zou je die niet kunnen vervroegen?
    Hier ook veel last van hormonen. Met ne stemmingswisselingen. Vreselijk! Maar helaas hoort het er allemaal bij.

Flowertje: gemaakte voeding is dan 200/210cc

Roanchie: er is nog hoop dus. Hihi. Ja doe haar kleertjes pas aan net voor haar 1e fles. Net wanneer ze meld.
    Hoelaat maak jij haar s ochtends wakker dan?

Oei, toch moet je er wel wat aan gaan doen hoor! Anders heb je de rest van je leven er last van.
    Hier is de welbekende kale plek ook te zien helaas. :(

3. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Rietje, daarom is het altije even fijn als papa komt heeft mama ook even tijd, maar deze zin snappen ze niet en nooit niet.
    Ik zou ook graag de goude tip willen hebben om wat makkelijker dingen binnen te laten komn bij mevriend, die snapt ook veel niet.

Meisje, haha wat een vreetzakkie, misschien is ze al eerder toe aan haar eerste hapje?
    Meestal rond 7 a 8 uur maak ik haar wakker, als ik moet werken moet ze er om 7 uur uit of iets later licht eraan welke filiaal ik sta en op me vrije dagen waarneer ik zin hb om de fles te geven.
    Nu is ons zoontje al half 7 wakker werd zei ook een beetje knorrig half wakker maar slaapt weer dus ik laat dat gaan.

Ik denk dat ik vandaag even bel ja, ben bang:p en heb het wel helemaal gehad dat gekoekeloer naar me flamoes..

4. Rietje88

@ meisje. Die gesprekken zijn met opzet dan pas. Er is heel veel gebeurd waar ik over ga praten. Maar om te kunnen praten moet je ook met een bepaalde kracht in je schoenen staan. Ze zijn bang dat het teveel impact heeft als ik onder invloed van de zwangerschapshormonen herinneringen terug ga krijgen.

Ik voel me nu vooral een beetje Grey en dat is nog niet zo erg. Het is rustig nu. Ik ben stabiel en ik heb ook genoeg momentjes dat ik me blij voel met de kindjes. Zodra de gesprekken beginnen gaan de herinneringen te pas en te onpas zich aandienen. En dan moet ik ermee dealen. Het gaat ook behoorlijk intensief worden omdat ik 1 keer per week individueel ga praten en 1 keer in de week in een groep. Dat betekend heel veel slapeloze nachten, malen en angst van het herbeleven. Ik vind het ook wel fijn dat ze op die manier met me mee denken. Zodat ik nog een beetje kan genieten van deze tijd. Ik heb een nummer dat ik kan bellen mocht ik me echt rot gaan voelen. Veel mensen hebben van gesprekken het idee dat daar wonden van geheeld worden. En dat klopt ook wel een beetje. Maar eerst moet dan het verband eraf voordat ze gaan helen. Verkeerd gehechte wonden worden open gemaakt om te kunnen herstellen. Daar voel ik me nog niet klaar voor.

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Rietje88 wat fijn dat ze op deze manier meedenken. Die hormonen kunnen heel veel nog doen met ons helaas. Hopelijk ben je er straks wel klaar voor en kun je bepaalde dingen goed gaan verwerken.

Roanchie ik zou maar wel even bellen ja. Sommige mensen die ik nu spreek over bevallingen hebben nog last van knippen of scheurtjes. En die bevallingen zijn al wel 20 jaar geleden.

Meisje93 wat fijn dat ze het zo goed doet! Ik denk dat die ook wel eerder aan de hapjes toe is.

Ja die mannen. Ik wou dat er gewoon een knop aan hun zat van en nu ook even wat doen. Die van mij begrijpt ook weinig. Hoe kan je nou geen huishouden doen als je de hele dag vrij bent. Nog ander halve week dan weer werken. En moer hij twee avonden helemaal zelf doen. Eten kolen Max de fles Max in bad na bed. Ik heb er een hard hoofd in.

Ik vind het zo zielig dat Max elke x na de fles huilt maar hik er zo tegen aan om het amc te bellen. Ergens ben ik er nog niet aan toe om die discussie aan te gaan!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rietje: wat goed zeg dat ze daar rekening mee houden! Ben momenteel ook n hormonenbom. :p
    Heftig hoor allemaal. Hopelijk steunt je vriend je goed naast de behandelingen. Hopelijk kan je het allemaal verwerken.

Flowertje: ja wie weet. Van mij hoeft dat nog niet. Die hapjes. Vind het superleuk hoor. Maar bang dat ze krampen ervan gaat krijgen. Gek heh.
    Maar als ze het echt wilt krijgt ze het hoor.
    kan je je huisarts niet als tussenpersoon kunnen doen? Dat die het AMC belt?
    Denk je dat max te weinig krijgt?

Hihi hier moet mijn man om het weekend oppassen. Dus hij weet dat je om haar slaapjes heen weinig kunt doen.
    Gelukkig helpt hij zo nu en dan wel mee. Zoals eten koken.

7. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha zo herkenbaar... Vriend was dinsdagavond echt zwaar boos: waarom ik het eten niet klaar had toen hij thuis kwam! Kijk ik snap zijn argumenten echt wel hoor... Hij heeft hard gewerkt (in de bouw, fysiek echt hard werken) en wil dan gewoon lekker aanschuiven.

Maar vanmiddag zei hij ineens (hij moest gisteravond een avondje alleen voor Mees zorgen omdat mijn zusje mij een avondje bios cadeau had gedaan) dat het gisteravond voelde als een tweede baan! Dus dat hij heel goed begreep waarom een dag met Mees écht wel aanpoten is!

8. Rietje88

Ja joh die mannen. Mijne zegt :'Ik wil ALLEEN MAAR dat je het huis schoon houd, voor ons kookt, de kinderen verzorgt etc. Alsof het niks is :O

Dan zorgt hij smorgens voor de oudste (als hij avond dienst heeft en in weekend). En dan denkt hij dat hij heel wat heeft gedaan door me 'uit te laten slapen'. Uh, je denkt dat de jongste niemand nodig heeft?

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Milou: tuurlijk werkt hij hard, maar hij kan toch niet altijd verwachten dat alles voor hem klaar staat?
    Mijn man werkt ook op de bouw. En maakt lange dagen. 5:15 zit hij al in de auto. En komt vaak 17:30 pas weer thuis.
    Maar word gelukkig niet boos als ik nog geen eten heb gekookt o.i.d.
    Fijn dat hij het wel gaat inzien dat je niet alles kan met een kleintje om je heen.

Rachelle: al druk aan het oefenen voor een 2e? Of laat je het gewoon op zijn beloop gaan?

Al contact met het AMC gehad? flowertje.

En heb je nog gebeld Roanchie? Echt doen hoor. Later krijg je spijt.

10. flowertje36

Haha die mannen! De mijne wordt gelukkig ook niet boos als ik geen eten klaar heb toch merk je wel enige ergenis. Totdat hij een x even moet opletten en 6x achter de pc weg kan lopen. Begrijpt hij toch wel dat het gewoon niet meer lukt met een kind.
    Er komt qua zorg gewoon heel veel op mij terecht. Nog 1 week vrij dan weer werken.
    Mijn man moet dan ook avonden "oppassen " dus ben benieuwd zelf eten koken Max de fles ( mijn man heefr moeite met hem laten boeren) Max in bad in bed zelf eten. Hoe hij het gaat doen geen idee.

Nee nog geen contact gehad. Het ging de afgelopen dagen weer wat beter met de fles. Water geven is helaas geen optie. Dat heb ik nu een paar x aangeboden en dat drink hij ook wel. Maar als hij dan een boer laat komt er een hele gulp mee. Ik kijk het aankomende dagen nog even aan. Onze kinderarts werkt donderdag dan vraag ik even om een bel afspraak.

Jullie nog plannen met het mooie weer van deze week. Wij gaan morgen gezellig bij vrienden bbqen

11. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mannen willen grwoon niet zien hoe het voor ons is, ondanks ij ook 3 dagen werk is bijna het huishouden wel voor mij en moet ik hem daarmee ook aansporen.
    Wij hebben afgesproken dat ik een lijsje maak wat er gedaan moet worden en dan helpt die me ook, enkel is het vaak half werk en dan word ik weer boos haha!

Rietje hoe voel je je nu? Wat minder in je dip?

Meisje, nee nog niet gebeld.... Ik werd ongesteld en ik vind dat exht nief prettig dus wacht even tot het voorbij is, en ik denk dat het sneetje niet hetgeen is wat pijn doet.
    Me lippen zijnvanbeide bevallingen erg gaan oprekken en steken heel erg uit, nu is het puntje dus erg opgezwollen en die brand en jeukt en prikt, maar het is wel meerdere plekken dus moet er wel naar laten kijken.
    Maar is zo awkward als je ongestels ben....

Flowertje, lastig hoor maar mag die niet 'wel altijd meer maar niet altijd minder?' dat lijkt mij namelijk erg logies, want je kind moet eenbepaald hoeveelheid krijgeb maar mag er niet onder zitten.
    Lekker bellen joh dan weet je waar je aantoe bent en zit je nietmer onzekerheden!

Geen plannen hier, vandaag gewerkt dus deze mooie dag gemist morgen komt er misschien een verlate kraambezoek.
    Was even beetje geiriteerd geworden, ze zou komen maar niets meer gehoord, toen ik weer moest werken was ze nog nietgeweest terwijl er wel ap andere collegas waren geweest waar is toen nooit mee werkte. Heb gezegdwaar blijf je dab! Toen kwam de aanstalte:p is wel een hele lieve collega hoor haha.
    Me ouders hebben al aangeboden om naar hun toe te gaan zodat kleine man lekker in het badje kan en in de tuin, maar dat zien we morgen wel

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: Heb je al zin om te gaan werken?
    Ja gewoon even een belafspraak maken, weet je waar je aan toe bent. :)

Roanchie: hihi nee dat zou ik ook niet gaan doen als in ongesteld zou zijn. Heb jij alweer een ritme in je cyclus? Of heb je dat nooit gehad?
    Hier ook wat collega's van het werk die niet geweest zijn, terwijl die juist het meeste met mij samen werkt. Van mij hoeft het ook niet meer nu....

#plannen. niet veel, moet dit weekend werken. ;) Gisterenavond wel eventjes naar opa & oma geweest. Vanavond lekker niks denk ik maar.

13. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Meisje, het lijkt erop dat het idd weer met ern ritme is gegaan, enkel waar ik last van heb is dat ik al een week van te voren begin met klein beetje donker gevlies en na eeb week barst het los, denk met de prikpil te maken.
    Ik was met mr zoontje ook al erg vlot met een regelmatigr cyclus . nu ben ik wel bang dat ik weleen eisprong heb ondanks de prikpil, keertje testen denk ik.
    Jammer he van je collegas, vind het zo jammer wwarom als er zo goed contact is maak je nieteven een uurtje tijd om langs te komen...
    Mqar agh dan toch niet:p

Werkse!

14. flowertje36

Nou aan de ene kant heb ik zin om te werken maar ergens ook totaal niet. En daarbij de sfeer op her werk is ook niet echt helemaal top.

Roanchie fijn dat er ritme in komt. Hier nog steeds geen te bekennen sinds de bevalling.
    Probleem met zijn voeding is dat hij al maximaal krijgt wat een baby mag. Ze mogen maar een liter voeding per dag en hij zit op al 990 soms op 1020.
    Maar ga morgen bellen na de assistente ben er helemaal klaar mee. Ze komen maar met een oplossing. Want sinds vandaag red hij overdag de 3,5 uur ook niet meer.
    Dus zit al op 3 uur tussen de voeding. Als dit zo doorgaat zit ik straks weer op 7 voedingen op een dag.

Hier zijn de werkgevers van mijn man ook nog niet lamgs geweest. Elke x is het ja we komen dan en dan. Haal je van alles in huis krijg je om 7 uur bericht nee we redden het toch niet. Zucht ...

En woensdag over een week krijg ik nog kraamvisite. Max is dan al de 12 weken voorbij had voor mij niet meer gehoeven.
    Maar ze waren bang dat wij geen visite wouden ivm max zijn ziekte. Sommige mensen denken namelijk dat hij sag in dag uit dood ziek is.
    Lief bedoeld hoor maar..........

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames! Ben weer even afwezig geweest. Ontzettend druk met het nieuwe huis, baby, vriendinnen en nog duizend en een andere dingen.

Ff kleine update over Esmée: afgelopen donderdag weer naar t cb geweest. Ze weegt 6180 gram en is 58 cm. Ze is dus 1 kilo aangekomen en 3 cm gegroeid. In totaal, sinds geboorte, is ze 6 cm gegroeid. Ligt dat aan mij, of is dat vrij weinig?!

Ik ga zo even alles terug lezen hoor!

16. flowertje36

Je bent er maar druk mee rachelle. Moeten jullie veel klussen aan het nieuwe huis??

Volgens mij is dat toch netjes 6 cm. Max is volgens mij 8 cm ongeveer.

Hier vandaag contact gehad met AMC. En ga nu op 5 flessen van 200 kijken of dat wat beter gaat. Maar vandaag is het weer 1 groot drama. Veel huilen en ontzettend vechten tegen zijn slaap.
    Heeft veel last van het warme weer.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: oei wel slim om dan inderdaad te testen daarop. hier lijkt mijn cyclys ook weer regelmatig te zijn. :) als ik het de 14e weer ongesteld word, word ik het weer zoals vanouds om de 31 dagen. :)
    Ja vind ik ook maar ach. Die collega waar ik het wel van verwachtte is nu aan het klussen in haar nieuwe huis, stel ze gaat 'n housewarming geven, kom ik niet. :p zo'n stugkop ben ik dan weer.

Flowertje: pff als het zo moet, moeten die werkgevers het kado'tje maar via de post sturen. :p
    Hier ook over 2 weken nog kraamvisite. Dat is dan echt de laatste!!!! Zit er ook niet echt meer op te wachten, zeker niet nu ik werk.
    Goed zeg dat je toch contact heb gehad met het AMC. Hoeveel voeding kreeg hij eerst?
    Ja die warmte.... vreselijk. Hier heeft ze er nog niet superveel last van. maar door het zweten raakt ze vocht kwijt. Waardoor haar ontlasting harder is. Poepen wilt maar niet lukken. zo sneu.

Rachelle: poepoe. jij hebt het druk! :)
    ik ga morgen naar het CB. Kan ik vergelijken :p Maar elk kindje groeit ook weer anders heh. ;)
    Hier was E. met geboorte 51cm 2 weken 55cm 4 weken 56cm en met 7 weken 59cm
    Maar je zou haast zeggen dat ze met haar geboorte verkeerd gemeten hebben. :p Want om in 2 weken tijd 4cm te groeien! :O
    Valt me nu pas op trouwens.

18. flowertje36

Meisje93 oh dat is wel veel in twee weken tijd 4 cm. Maar het kan meer zo he.
    Oh ik ben echt jaloers op jullie cylussen. Zo graag als je oor de zwamgerschap wil dat het weg blijft nu graag wil ik het nu terug.

Hij dronk nog 6 voedingen van 165/170.

Kun je haar niet extra water geven?? Kreeg ik als tip van amc om max daar mee te foppen. Zo'n 20 cc.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    maar in 4 weken 5cm is weer netjes :p 1 v/d metingen kloppen niet denk ik.

Jij heb PCOS toch? Snap ik dat je ook graag een regelmatig cyclus wilt.

Ja ik gaf haar zoiezo al extra water. Vandaag heb ik de voedingen even aangepast.
    8:30 210/7
    12:30 200/6
    16:30 200/6
    20:30 210/7

vanmiddag toen ik haar uit bed haalde, had ze gelukkig een poep broek. Wat kan je daar blij mee zijn zeg.
    Zojuist te horen gekregen dat m'n man. ws vannacht niet thuis komt. Zit op 'n klus wat perse morgen af moet. :(

20. flowertje36

Zo netjes hoor die voedingen! Ja soms kun je na een dag of anderhalf uur zucht laten als er een poepbroek is.
    En dan maakt het niet uit of ze er tot de oren in zitten haha.

Ja klopt heb pcos.
    Sinds de bevalling zit ik nu op 11 weken. Pff duurt me allemaal te lang.

Morgen ga ik ook even naar het inloopspreekuur van cb. Ben even heel benieuwd hoeveel en hoelang Max nu is.

Deel Deze Pagina