Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Trillend van het zp afkicken. Nee hoor gekkigheid :p

Vandaag met z'n allen naar ballorig geweest. De kleinste heeft er niks van gemerkt. Die lag alleen in coma.

Besloten om nu eens geld aan mezelf uit te geven. Dus met spring cleaning begonnen in m'n kledingkast. En start gemaakt aan nieuwe spullen bij elkaar shoppen XD was erger gesteld met de kast dan ik dacht.

Hoe is het daar Milou?

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nou dat heeft lang geduurd voordat er weer beweging in zat!

Hier gaat het goed. Morgen weer een bel afspraak met het amc. Hopelijk mag zoonlief vanaf volgende week een uurtje langer tussen de voeding.

Life geniet ervan dat je je nachtrust weer hebt! Dat is iets wat je wel graag terug wilt. Vooral ook na slechte nachten in de zwangerschap.
    Ik ben ook bijna zo goed als van het vloeien af. De ene dag net even wat meer ligt eraan hoeveel ik doe overdag.
    Ben een beetje van hup ik kan alles weer. Maar ook niet te enthousiast zijn.

Hoe gaat het met de rest

3. flowertje36

Rietje wat leuk na ballorig ! Lekker dat de kleine er weinig van heeft gemerkt.
    Hier ook besloten wat nieuwe spullen voor mezelf te gaan halen aan kleding enzo!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #64 Meisje93, 6 apr 2016
    Laatst bewerkt: 6 apr 2016
    Jaa!! :) :)

Hier gaat het goed! Ga me steeds beter voelen!
    Wel af en toe last van mijn bekken nu ik wat langere afstanden loop.
    Met de kleine meid gaat het ook goed.
    Gisteren bij het CB geweest. Ze is goed gegroeid gelukkig.

Rietje: En ben je goed geslaagd?
    Leuk zeg ballorig!

Flowertje: Zou wel lekker voor je zijn als er meer tijd tussen de voedingen mogen. Met name 's nachts!

5. life

life Niet meer actief

Zo te zien gaat het met iedereen goed:) idd er mag nu wel even wat mamatijd en spullen kmen. We moeten ondanks een kleine ook wel aan onzelf denken🙈

Flowertje al zou het voor de nacht mogen zou het al heel fijn zijn denk ik zo. Krijg je wel een beetje rust ondanks de strikte 3 uur voeding?

Meisje ga je al naar de fysio? Misschien kan je bijv 1 keet erheen gaan om zo tips te krijgrn om je bekken te trainen?

Rietje heeelijk he om dan de kleine zo te zien genieten !

Vloeien is vrijwel niets meer hier het is meer vocht wat eruit komt en af en toe met een druppel bloed erbij..
    Kleine hier is deze week ineens in de vet gaan aankomen, zo tenger dat ze was krijft ze nu ineens echte beentjes en armpjes. Ook heeft ze haar 1ste echte lachjes gegeven!!!! Dat is erg vlot!

Vanaf waarneer mag je eigenlijk weer gemeenschap? Waarneer zou je lichaam er weer aan toe zijn. Ik weet dat het rigenlijk pas na 6 weken mag vanwege infectiegevaar maar hoe zit het als je met condoom doet.
    Me vriend is er alweer aan toe. Ikzelf durf het nog niet omdat ik weet dat ik met me zoontje er ook nog last van had na 2 weken maar nu voelt de onderkant een stuk beter aan dan met me zoontje

6. flowertje36

Dat vroeg ik mij eigenlijk ook af of het wel met condoom mag. Moet zeggen dat wij er allebei eigenlijk wel na verlangen.
    Heb natuurlijk geen idee hoe het voelt en of het uberhaupt wil.

Ja blijf gewoon s morgens heel lang in bed. Meestal tot de fles half 12 12 uur.
    Ben een ontzettende uitslaper dus dan kan ik wat meer slapen dan s middags.
    Als hij wel om de 4 uur mag s nachts wil ik om 12 uur uit komen en 4 uur en dan weer om 8 uur.
    Dan kan mijn man die van 12 uur doen en ik van 4 uur.

7. life

life Niet meer actief

Ik had gelezen dat het echt niet mog als je nog vloeide, maar eat verstaan ze onder vloeien? Dat druppeltje wat je bijv nog verliest? Ik gebruikte even so slim verbandje maar door het vele vocht noest ik hem maar 2 a 3 keer vervangen.
    Ik weet van me zoontje dat het niet direct van ouds voelde was wel gevoelig maar had dan ook meer last van me knip en ik wou tesnel. Met 2 weken had ik het al gedaan omdat ik me vriend gewoon wou plezieren niet echt voor mezelf.
    Wel zou ik in ieder geval glijniddel klaar zetten dat werkt vaak wat makkelijker voor de 1ste keren. Maar ben wel benieuwd naar wat de andere vinden ik wil niet te snel gaan.

Oh lekker hoor kob ik dat maar hihi!! Zeker met dir gebroken nachten is dat toch wel lekker, en wat fijn dat je man je helpt. Hier moet ik in de nacht op werkdagen het zelf doen hoor haha

8. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha ja echt Rietje... Zp-rehab nodig hier! Nee viel wel mee hoor, maar ik zie niet echt verandering op de site? Jullie?
    Leuk dat je naar ballorig was! Knap hoor! Ben al blij als ik 10 minuutjes buiten de deur kom. Heel erg leuk voor je oudste denk ik!

Volgens mij 'mag' je weer sex als je helemaal niet meer vloeit. Net als in bad gaan.

Hier gaat het met ups and downs. Mees heeft best wel veel huiluren, maar dat hoort er vast allemaal bij. 's Nachts voed ik nog zo om de 2,5 uur en dat breekt me ook wel op. Zeker omdat Mees ook niet altijd (meteen) doorslaapt tussen de voedingen. Vriendlief is sinds maandag weer aan het werk dus ben ik alleen met Mees en tot nu toe gaat dat erg goed! Dat is wel heel erg fijn.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan Flowertje!

9. flowertje36

Ja gelukkig doet mijn man de laatste fles en ik dan de nacht. Opdit moment met om de drie uur draai ik wel voor alles op.
    Kan ook merken aan mezelf dat ik op begin te raken.
    Dus kom maar op met die vier uur!

Oh in bad gaan wat verlang ik daar naar!!

Milou dat is ook heftig elke 2,5 uur!! Geef je borstvoeding of flesvoeding??

10. Rietje88

Mijn vriend zit vanaf dag 3 na de bevalling al achter mijn kont aan. Gek word ik ervan! Ik wil eerst m'n spiraaltje. Moet er niet aan denken dat het condoom scheurd en ik oeps zwanger word!

Ja dat nacht voeden is vermoeiend. De kleine ligt vaak overdag in coma en komt snachts tot leven om zijn voedingen in te halen. Overdag moet ik inmiddels 200 ml kolven om niet te ontploffen, en om de productie op gang te houden voor snachts.

Kraamverzorging en cb vinden dat ik t zeer goed doe. Maar ik heb de hele dag door het gevoel dat ik tekort kom. Ik wil teveel doen en geven. En dan alles ook nog perfect.

11. life

life Niet meer actief

De nieuwe pagina was maar even open maar waren nog teveel fouten geloof ik in dus ze gaan ermee verder maar hebben de oude pagina wel terug gezet. Duurt nog even dus voordat een nieuwe komt.
    2,5 uur?? Komt de kleine er zelf mee of doe je dat zelf? Best heftig ja zo kort op mekaar.
    1 troost hier ook huiluurtjes hoor. Altijd van 8 tot 11 sochtend en dan savonds ook van 8 tot 11 maar dan is zr vaak ook wakker en verbruikt meer voeding en lijkt in mijn ogen gewoon meer hongeruurtjes dan huiluurtjes.

Flowertje ben wel benieuwd of het mag zou je zo veel tijd schelen!

Rietje vanaf waarneer mag de spiraal dan? Dat duurt nog wel even toch?
    Mannen snappen er ook niets van he haha, maar ook wel fijn dat ze er niet bang van zijn geworden en het nog steeds als lustobject zien.
    Ik ga overigens voor de prikpil dit is voor mij nu de beste optie en ook ik ben erg bang weer zwanger tr raken maar vind dat dat niet moet tegenhouden bij mij. (Was de 1ste maanden doodsbang na de geboorte van ne zoontje)

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Life: nee ga nog niet naar de fysio. Heb in mijn zwangerschap een lijstje mee gekregen met oefeningen. Die ben ik nu aan het doen.
    Oeh geen idee vanaf wanneer dat echt mag! Ik wacht denk maar netjes tot 6 weken. Durf het ook nog niet echt met die knip. Mijn man heeft dus nog even pech helaas.

Flowertje: wat fijn dat je man je zo goed helpt!

Miliu: om de 2,5u is best veel en pittig! Heb je al een grotere voeding geprobeerd? Zodat hij er langer verzadigd is. Of geef je bv? .

Rietje: hihi jouw man denkt ook. Buik zit niet meer in de weg.
    Misschien kan je proberen om je kleintje overdag af en toe een beetje wakker te houden?

13. Rietje88

Ik heb de nieuwe pagina ook even gezien. Ik vind deze opmaak veel fijner.

Milou: overdag elke 3 uur aanleggen kan in het geval van bv helpen voor de nachten. Mocht je overdag 1 borst per keer geven dan kunnen twee borsten voor het slapen gaan ook helpen. Verder kan je met een electrische kolf, veel rust en water de productie ook iets verhogen. Is alleen wel uitkijken voor teveel productie. Want dat kan een borst ontsteking geven als je het niet op tijd afkolft. Verder is het aan de kleine.

Life: vanaf 8 weken mag een spiraal. En dan heb je er met een beetje mazzel 5 jaar geen omkijken meer naar. De prikpil kan onvruchtbaar maken. En als je weer zwanger zou worden kan het soms jaren duren voor je weer je cyclus terug hebt. Een spiraal kan je gewoon laten verwijderen wanneer je wilt.

Meisje: dat proberen we. Maar hij slaapt echt belachelijk vast. Mijn oudste kon ik nog elke 3 uur aanleggen. Maar deze snurkt gewoon verder aan de borst. Ja letterlijk snurken. Hij zaagt hele bossen weg....

Mijn excuses als ik wat vergeten ben. Ik zit tegenwoordig mobiel. Dus heb ik geen overzicht meer.

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ik geef borstvoeding meisje 93!

Ja dat is dus het lastige... Ik heb overproductie en 'moet' (niks moet natuurlijk) van de lactatiekundige 1 borst per keer geven. Waarom zoonlief dus om de 2,5 uur komt (hij komt dan zelf inderdaad) weet ik dus ook niet. Gisteren weer contact gehad met de lactatiekundige en ze zegt dat Mees waarschijnlijk nu in een groeispurt zit waardoor hij gewoon wat vaker en meer wil drinken.

Gisteravond heb ik de laatste voeding wel twee borsten gegeven en uiteindelijk een half uur ruim gevoed. Toen kwam hij ineens pas na bijna 4 uur slaap!!! Dat was even lekker zeg, dus inderdaad Rietje, ik ga gewoon de laatste avondvoeding twee borsten geven. La Leche League zegt ook dat je 's avonds veel minder melkproductie hebt dan sochtends, dus dan wil ik best twee borsten geven.

Lactatiekundige komt overigens morgenochtend weer langs voor een consult. Ik wil weten wat ik nog kan verbeteren eventueel en ik krijg toch 4 uur vanuit de verzekering vergoed, dus waarom niet!

@life ah shit... Ik had gehoopt dat de site nu zo zou blijven. Zit ook nog in een clubje met mama's waarmee ik al klets sinds we zwanger willen worden en de clubjes gaan weg. Zo balen!

Whahah mannen en sex... het blijft toch een soort oerdrift van ze he?! ;)

15. flowertje36

Vind het ook raar hoor dat ze heel veel niet meenemen vanuit de oude site. Snap dat je zit met opslagruimte maar kies dan zorgvuldig uit.

Eerst maar eens zien wanneer die online komt.

Milou groot gelijk als je iemand laat langs komen als je het vergoed krijgt. Misschien heeft degene wel net de tip waar je wat aan hebt ivm je overproductie.
    En s avonds misschien toch 2 geven dat hij de nacht wat langer vol houdt.

Hier gesprek gehad vandaag met amc. We mogen straks als max 1 maand is voor de nachten naar 4 uur. Maar overdag gewoon om de 3 uur.
    Volgende week weer na Amsterdam zelf en dan nog even goed vragen hoe het nu zit want vind het toch allemaal wel ingewikkeld hoor.
    Hier hebben we besloten niet met pillen of spiraaltje te gaan werken. Aangezien ik pcos heb en die extra hormonen mijn cyclus weer in de war kunnen gooien.
    En de ervaringen zijn dat na een bevalling de cyclus vaak nog beter kan worden.
    De discussie voor eventueel een tweede gaan we nog niet vieren aangezien we weer 25 % kans hebben op deze ziekte bij een eventuele tweede.
    Maar de wens is er wel. En op zich als max 1 is vind ik het wel een mooie tijd om te gaan proberen.
    Maar eerst kijken of we het willen !

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rietje: wat vervelend zeg. Dat moet ie snachts doen. ;)

Milou: groot gelijk dat je die langs laat komen. Hopelijk heeft ze nog bruikbare tips voor je.

Flowertje: wat fijn dat het straks naar om de 4u mag. Qua slaap ook wat bevordelijker...

17. Rietje88

@ Milou. Ik heb voor het slapen gaan. Maar ook vannacht twee borsten gegeven. Hier kwam zat er vannacht 4,5 uur tussen ipv 3. Nog even een paar dagen aankijken met twee om te zien of er resultaat blijft zijn. Hoe ging het consult?

Flower. Fijn dat er vier uur tussen mag gaan zitten :)

Vandaag heb ik even nergens zin in. Er zit geen energie meer in. Even een dagje zo min mogelijk doen. Hopelijk krijg ik m'n vriend overgehaald om met de oudste even naar de speeltuin te gaan. We zitten nu al drie en halve week op elkaars lip. Ik zie er n beetje tegen op om alles alleen te doen. Maar ik moet bekennen dat ik t idee heerlijk vind dat hij over n week weer aan de bak moet.

18. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Consult ging goed! Ze vond dat ik het erg goed deed. Mees moet alleen nog even geholpen worden goed aan te happen. Hij zuigt nu steeds mijn tepel naar binnen ipv een goede hap te nemen, waardoor er teveel spanning komt op mijn tepel en dat deed veel pijn! Ook zei ze dat ze vorige keer bang was voor overproductie bij mij, maar omdat ik nu de voedingen met blokvoeden heb kunnen terugbrengen, kan ik nu gewoon weer twee borsten per keer geven. Ook overdag. Ze gaf me ook de tip overdag nog wat vaker aan te leggen, desnoods een keer Mees wakker maken, zodat hij 's nachts langer verzadigd is.

Lang verhaal, maar t zijn handige tips waar jullie misschien ook nog wat aan hebben, of nou ja, je weet maar nooit. ;)

Wat fijn Rietje dat het dubbele voeden dus helpt! Bij mij hielp t na gisteravond niet, maar ik hou nog even vol.

Flowertje ik hoop dat jullie hierdoor iets meer ademruimte krijgen!

19. Rietje88

Ja dat kan goed pijn doen. Dan is het even tandjes op elkaar. Had de kleine ook. Maar word inmiddels beter. Bij de oudste duurde het te lang voor hij goed kon happen dus heb ik een tijdje hoedjes gebruikt. Na n maand of twee was zijn mond groot genoeg om goed te kunnen happen.

Vannacht had de kleine weer krampjes. De andere kleine werd ook wakker. Even zo'n waar ben ik aan begonnen momentje :p. Maar Vl. Heeft me vanmorgen laten liggen dus ben ik weer bijgeslapen. En is het weer zonnig :)

20. life

life Niet meer actief

Ik krijg al rillingen als ik eraan terugdenk. Deed zn zeer. Ik had het heel erg met de kolf. Ik pompte opgegeven moment zelfs bloed, dat was toen de druppel en ben gaan afbouwen. Ik verloor trouwens verschikkelijk in gewicht (tot 40kg) dus was na 3 maand weer gestopt met borstvoeding.

Als ik het zo hoor mag ik niet klagen qua nacht. Wat doen jullie nog veel snachts wauw!
    Hier komt ze meestal zelf al rond 4 uur en heb me wekker om 4 staan. Dit om de ritme erin te houden en bang dat de ritme overdag omgegooit word.
    We hebben haar net even gewogeb en ze is al 3,7 kg! Dus ze mag meer voeding maar volgens de pot mag se dan een voeding minder, ik weet niet hoe ik dit moet oplossen en veranderen? Kan iemand me daarmee helpen.

Maandag weer bellen voor nacontrole bij vk, ik had nog eeb inwendige hechting en die is ineens gevoelig deze week en ik voel hem best goed zitten en zit helemaal niet diep. Heb nog niet gekeken vergeet het elke keer maar als ik het zo voel zou deze ook makkelijk verwijderd kunnen worden. Ik ga daar nog even contact voor over zoeken , al vanaf 1ste week pijnvrij en krijg ik het nu ineebs terug...

Deel Deze Pagina