hoeveel voedingen krijgt ze er nu op een dag? en hoeveel voeding geef je haar dan? wat vervelend dat je nu opeens last krijgt van je hechting. Rotdingen zijn het. geen idee of ze er bij mij al uit zijn. Had er 6 inwendig. Weet niet hoe snel die oplossen???
Ze krijgt 7 voedingen van 100 ml ze drinkt de 8 uur en 11 uur altijd goed op in die tussentijd lijkt ze erg hongerig te zijn tot de 11 uur fles. Nu dacht ijzelf om de 8 uur rn 11 uur meer te geven maar weet niet of het mag overdags drinkt ze soms niet de fles leeg omdat ze dan alleen maar slaapt.. Ik geloof 6 weken om op te lossen. Ik vind dat de mijne ineens naar buiten komen en sins dien doen ze betje zeer
Je kan proberen de flessen te verhogen naar 120/4 en dan om de 4u. Heeft ze gelijk wat meer honger. 6weken. Duurd ook lang zeg
Ja als je meer in een fles doet en misschien meer tijdan er tussen kom je automatisch een fles minder. Tis altijd rekenen hè! Vind dat zo lastig wat doe je wanneer goed voor je kindje. Hier lijkt Max soms ook niet tevreden na de fles. Maar hij krijgt ook nog maar 90 cc want anders drinkt hij 3 uur later de volgende fles weer niet leeg. Straks eens kijken als hij 120 mag om dan de late avond fles te verhogen.
Je moet gewicht x 150 doen zoveel mag ze hebben. Max is bijna 5 kilo dat x 150 maakt 750 dat is de hoeveelheid die hij mag verdeeld over 24 uur. ( dit is een berekening vanuit amc dus weet niet of dit voor iedereen geldt. Maar hiervoor kun je ook het concultatiebureau bellen. )
Ik heb gekeken op de nutrilon verpakking en ze zou meer mogen maar weet op dit moment niet zo waar ik goed aan doe ivm dat ze smiddags een enkele keer niet leeg drinkt , savons wilt ze gewoon meer. Mag je bijv niet davonds de voedingen hoger geven als overdag?
Waarom zou het niet mogen? Wat er opstaat is maar een idee. Waar je vooral wat aan heb is de som van de voedingen die erop staat (als richtlijn). Hoe je het verdeeld is aan jou. Als een kindje meer krijgt dan die aankan word het er meestal uitgespuugd. Dus volgens mij kan je er rustig een beetje mee experimenteren.
Geen idee heb geen ervaring met de flesvoeding dacht altijd dat ze maat ren bepaald hoeveelheid mochten metflesvoeding. Ik ben nu hoger gaan geven se had nu al 2 uur voor de voeding honger, ze is nu voor het 1st stil. Ik hou nog even de 3 uur ongeveer aan en dan vanaf morgen iedere 4 uur aanbieden even kijken hoe ik het met de tijd ga doen hou zelf ook wel van ritme. En voor vanacht laat ik haar zelf komen ipv wel r zetten? Klinkt het een beetje normaal of wil ik te snel gaan?🙈
Nee hoor te snel ga je niet! Ik mocht na de geboorte gelijk opbouwen naar de 120ml. Met 2 weken zat ze hier al op. Met 3weken al op de 150 en met 3,5 week 165cc. Ik zou inderdaad beginnen met om de 4uur. En 's nachts gewoon lekker uit zichzelf laten komen! Misschien houd ze er wel 5u tussen. Succes heh! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
4 uur ertussen lukt niet ze wily nog iederr 3 uur dus die krijgt ze gewoon, fles gaat niet helemaal leeg nog maar bied het wel gewoon aan. Ze kwam iedere nacht al na 5 uur. 11 uur laatste fles en dan kwam ze half 4 4 uur snachts. Maar emma was toch al zwaarder dan sarissa ik denk dat je daarom al meteen zoveel mog geven. We gaan het zien wat er gebeurd
Ja dat zal het misschien wel zijn. Succes met het uitvinden. Hoe gaat het verder met iedereen en met de kleintjes? Volgende week maandag heb ik de nacontrole. Wat kan ik daarvan verwachten?
Hier heeft kleine geloof ik spruw ga ik morgen voor vragen moet toevallig naar cb dus vraag het meteen maar ander snel genoef dokter. Ze schijnt er geen last van te hebben. En kwam vanacht pas om half 6 dus die heeft een flinke slaap gemaakt. Pfoe moet ik even goed vragen. Met delano was het enkel wat vragen hoe het ging en met jezelf en ik geloof de gebruikelijke vragen zoals heb je ergens nog last van bloed je nog ect. Ze hebben toen niet meer nasr de onderkant gekekeb. Ik ga morgen al vanwege de binnenste hechting, deze iriteerd ineens en je kan het makkelijk zien en verwijderen dus morgen gaan ze die nog voor me weghalen, en dan meteen het lijstje van de nacontrole af.
Spruw hoeft niet erg te zijn. De oudste heeft meerdere behandelingen gehad. Tot ik naar de huisarts ging ipv het cb. Die vond het raar dat ze er wat aan wilde doen omdat hij geen last had. Naarmate de weerstand beter word schijnt het meestal vanzelf te verdwijnen. Hebben jullie al iets gedaan om jezelf weer even in de watten te leggen? Vandaag heb ik mn vriend meegesleurd naar de kapper. Samen zijn we in totaal meer haar kwijt dan dat we nog over hebben XD Morgen eens kijken naar wat nieuwe kleertjes voor beiden. Meneer denkt dat hij genoeg heeft aan 2 setjes in totaal. Maar 1 set in de kast hebben liggen vind ik echt te weinig.
Max had/heeft ook last van spruw. Doktersassistente vond het ook raak dat ik er wat voor had gekregen. Zolang ze goed drinken en niet de billen helemaal kapot hebben kan het lichaam het ook zelf bestrijden. Hier nog weinig gedaan aan zelf ontspanning. Ben toe aan een heerlijk warm bad. Maar vloei af en toe nog wat oud bloed dus durf het nog niet helemaal. Normaal tijdens normale menstruaties had ik gewoon een ob gebruikt en hup in bad. Vind wel dat het allemaal lang duurt. Ben er behoorlijk klaar mee haha. Vandaag weer na het amc geweest. Vanaf zondag mogen we om de 4 uur 's nachts en overdag 3,5 uur. Als de nachten goed gaat mogen we overdag ook naar 4 uur. Over 2 maanden weer terug komen en dan gaan ze ons onderzoeken. Kijken bij wie van ons het foutje in het dna zit. Gelukkig gaat alles heel goed en doet max het super!
Wat fijn Flowertje! Dat klinkt goed! Om de 4 uur 's nachts is toch al wel fijn. Ik zou ook wel naar de 4 uur 's nachts willen, maar volgens het boek over blije baby's is 2,5 uur ook heel normaal en moet ik dat de eerste 2 maanden niet willen veranderen. Jammer, want ik zit er best doorheen. Sinds een paar dagen wordt meneer ook overdag steeds wakker tijdens zijn slaapjes en ik krijg hem dan bijna niet meer in slaap. Ik kan dus zelf niet mn rust pakken overdag. Ik hoop dat dat snel verandert!
Oh dat lijkt me ook lastig als je zelf langer wilt. Is het dan misschien niet dat hij te weinig krijgt?? Ik begrijp het helemaal dat je op bent. En jij kan niet even makkelijk zeggen hier man neem jij het maar over. Hopelijk komt er nog verandering in!
Life: En hoe voelt het nu zonder die hechting? Rietje: 1x met manlief wezen shoppen (2e paasdag) had hoognodig nieuwe kleding nodig. Door die dikke bovenbenen en brede heupen paste ik niets meer. Flowertje: wat lekker zeg dat je het mag verlengen na de 4uur. Milou: begrijpelijk dat je je zo voelt. Misschien dat je het een keer af kunt kolven, zodat je man er 's nachts ook een keer uit kan. Je man heeft er straks niets aan als jij straks oververmoeid bent. Hier ben ik sinds woensdag ongesteld geworden.. Pff wat is dat weer vervelend zeg, vooral die menstruatiekrampen.
Flowertje, oh lekker zeg! Dat is wel heel fijn dat het nu eindelijk mag. Milou, heb je wel is wat afgekolft om te kijken wat die binnen krijgt? Hier heeft ze vaak ook veel snelker honger en kan haar heel goed foppen met de speen, ze wilt hen dan ook enkel dan. Snap dat je opraakt hoor! Rietje zeker nog aan jezrlf denken hoor, wij ouders bestaan ook nog haha. Tja mannen die hebben nooit wat in de kast liggen die vinden alles wel best haha. Ik weet het van spruw maar ze had het echt heftig, haar hele tong was wit geen echte tong meer te zien en haar lippen begonnen ook dus dan liever toch een hulpjr erbij. Meisje, pff die hechtingen weg heerlijk! Blij dat ik gegaan ben , ze zaten goed strak en wat in me vlees waardoor ze iriteerde ze heeft ook behoorlijk moeten trekken om de hechtingen eruit te krijgen . maar voelt eel als opluchting! Oh wat vervelend zo snel al ongesteld zeg, en met die krampen gebruikte ik altijd alive voor werkte heel goed
Meisje93 dat is weer mooi optijd! Was je snel van het vloeien af?? Wel weer even wennen Denk ik dat dat elke maand straks weer komt ... Life : ja dan is het verstandig er wat voor te gaan geven. Pas geen kleding meer klinkt bekend! Ga morgen ook even op zoek naar nieuwe kleding pas ook niks meer. Nodig wat gewicht af!!
Life: En helpt het kuurtje? Heb je trouwens ook al geprobeerd het tongetje schoon te maken? Hier zeiden mijn schoonzussen & CB dat ze ook spruw had. Op hun aandringen kuurtje gehaald. Maar ikzelf was ervan overtuigd dat het gewoon melkaanslag was. Kreeg het nl. gewoon schoon. Kuurtje werd ze ook erg misselijk van. Heeft ze denk ik maar 3x gekregen. Fijn dat ze eruit zijn! wat vervelend dat ze er zo hard aan moest trekken. Deed dat geen pijn? Ja ik gebruikte hier ook altijd alive voor. Maar durf het nu nog niet aan om dat te gaan slikken. Flowertje: Nou zeg dat wel.. Heel erg wennen ja! Vloeien heb ik nauwelijks gedaan. E. was 's avonds geboren. (20:30) Het kraamverband wat ik toen kreeg heb ik het de gehele nacht mee kunnen doen. Volgende ochtend was het nog maar voor 3/4 verzadigd. Verder de gehele kraamweek wat gevloeid maar niet veel. Daarna veel slijm en oud bloed. Met ong. 4 weken was het helemaal voorbij. En nu dit.... :'( Hihi bij mij ook! Ben er inmiddels 10KG kwijt. Nog minstens 15KG te gaan... Ben zoveel aangekomen tijdens mijn zwangerschap.