Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Dank jullie wel voor de tips! Inbakeren doe ik al, evenals een half uur na de voeding rechtop houden. Ook snachts. :(

Huisarts zei meteen reflux. Maar hij heeft helemaal niet naar Mees gekeken en met de klachten die ik noemde denkt iedereen daar meteen aan, daar hoef je geen huisarts voor te zijn. Dus ik weet het nog niet zo...
    Vanochtend naar de osteopaat geweest en die vond wel dat zn nekje en schedelbasis heel erg vast zaten. Hopelijk verklaart dat de onrust en blijkt het geeneens reflux te zijn. Het vele spugen kan natuurlijk ook door mijn overproductie komen.

En idd Rietje, misschien is Mees wel net zo'n plakkertje! Bij jou ook slechte nachten dus... En dan heb jij ook nog een dreumes erbij! Pff...

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat raar zeg dat de huisarts niet eens naar mees heeft gekeken.
    Hoe gaat het nu? Of heeft de osteopaat mees nog niet behandeld?

Hoe gaat het met iedereen?
    Over 2 weekjes weer aan het werk. Hopelijk is mijn lijf dan weer de oude.
    Toch nog wat last van bekken en rug.. :(
    Ook nog last down under

3. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Osteopaat zag/voelde het meteen! Zijn nek en schedelbasis zitten helemaal vast. Hij heeft meteen zijn eerste behandeling gehad en is nu al veel rustiger. Wat een verschil!

Jeetje meisje93... Alweer aan het werk! Dat lijkt me best moeilijk. Maar als je nog zoveel pijn hebt, kun je dan niet nog even thuis blijven?

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat goed zeg dat je al verschil merkt!

Oeps over 3 weekjes moet ik weer aan het werk. ;) Dan is Emma 10weekjes oud. Achteraf spijt dat ik niet vakantie op heb genomen daarna.
    Tja ik zie het wel hoe het gaat lopen. Als het niet gaat, gaat het niet. En zal ik dat ook melden.
    Sinds de bevalling heb ik pijn tussen mijn schouderbladen. Heel vreemd. Zal het morgen eens navragen als ik bij de dokter ben.
    Dan word nl. het wilde vlees aangestipt. Hopelijk doet het geen pijn.
    Ook zit er veel littekenweefsel bij de knip. Wat af en toe gevoelig is. Maar dat zal wel eventjes tijd nodig hebben. ;)
    Ik werk in de zorg (verpleeghuis) Lichamelijk best zwaar werk. Zal wel behoorlijk mijn energie op moeten bouwen. hihi

5. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Terug onder een nieuwe naam!

Wat fijn milou dat het gewerkt heeft, is dit snel verholpen of duurt het wel even?
    Hoe gaan de voedingen nu?

Meisje dat is vervelend zeg, kaart het even aan, als je er last van blijft houden kunnen ze het opgegeven moment weghalen. Maar volgebs mij moet je daar wel de tijd voor geven.
    Ik had ook last van het littekenweefsel en wat losse huid dit is na een tijd weggegaan, ik geloof dat het ook wel een tijdje duurde.

Ik heb overigens ook nog wat schuurpapier gevoel soms, maar het hoord erbij het kan niet zo ineens over zijn toch haha.

Ons meisje doet het echt super goed, slaapt nog steeds iedere dag door.
    Het is wel een beetje een kleefertje, wilt er graag bij.
    Verder niets te klagen denk ik zo

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Milou wat fijn dat je waarschijnlijk een oplossing hebt gevonden. Hopelijk voelt mees zich hiervoor beter en gast het voor jullie ook een stukje beter.

Hier heb ik nog 7 weken verlof! Heb er voor gekozen met 4 weken van te voren eruit te gaan. Wat ben ik daar blij mee. En als ik net een maandje werk heb ik weer lekker zomervakantie.
    We gaan maar eens opzoek naar een kleine vakantie.

Hier sinds vrijdag over op de 4 uur voeden. Alleen geeft meneer nu een eigen ritme aan voor de nacht. En wil hij die voeding niet meer. Laat meestal 50-70 cc gewoon staan. En de fles vul ik het 150 cc water. De minimale eis vanuit amc is dat hij 100 drinkt. En daarna weer de volle fles .
    Toch maar eens vragen wat van tips zij hiervoor hebben. Want dit moet nog 3 weken. Dan mag ik het hele rooster omgooien qua voeding en de nacht 6 uur.
    Afgelopen donderdag voor het eerst met hem op de eerste hulp gezeten. Had woensdag avond een levensloos kind in de vingers. Hij begon heel dik slijm over te geven wat in zijn keel bleef hangen. Kon het niet kwijt waardoor adem halen niet wou en meneer even verdween van de aarde. Gelukkig was mijn man thuis en kon hij handelen was zelf helemaal in paniek.
    Maar het viel allemaal mee in ziekenhuis. Waarschijnlijk een aankomend verkoudheidje

Zelf voel ik me niet helemaal lekker in mijn vel. Houd me groot tegenover de buitenwereld. Maar heb zelf beetje idee van instorten op dit moment.
    We gaan weer verder slapen naar een uur een gevecht van de fles op drinken met een slapend kind.
    Over 3 uurtjes maar weer een poging doen.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: heb het aangekaart. Meestal is het met 6 maanden zo goed als allemaal weg. Kan het gaan insmeren met perineum olie
    denk dat ik dat maar ga halen. ;)
    Hij was allang blij dat het zo goed genezen was. Mag niet klagen dus.
    Fijn dat jullie meisje het zo goed doet!!

Flowertje: Heerlijk zeg 4wk werken en dan weer vakantie! :)
    Lastig dat hij niet altijd de gehele fles leeg wilt drinken 's nachts.
    Maar als je dat gevecht aangaat zodat hij de fles leeg drinkt, spuugt hij daarna niet alles er weer uit? Wat hij eigenlijk teveel krijgt.
    jeetje! Wat schrikken zeg! Logisch dat je in paniek raakte.
    Gelukkig viel het allemaal mee.
    Wat vervelend dat je niet goed in je vel zit. Komt dat door je nachten?

1e behandeling zit erop van het wildvlees.
    Viel me alles mee gelukkig! toen hij bezig was voelde ik vrijwel niets. Daarna wel wat branderig gevoel maar ach. Voor het goede doel. :)

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#128 Rietje88, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2016
    Jeetje dat is even schrikken Flowertje. Kan me voorstellen dat je er nu ook even een tijdje niet meer gerust bent als je kleine slaapt. Wat hier aangeraden is om de oudste beter te laten drinken is het kietelen van de voetjes. Luier verschonen voor het voeden. En anders wat veel vermoeiender is is douchen/badderen om de kleine wakker te krijgen.

Milou, wat fijn dat de kleine rustiger is :) Hier is de kleine overgestapt op clusteren en begint eindelijk iets langer door te slapen in de nacht. Maar omdat hij veel last heeft van krampjes durfde ik er niet aan toe te geven.

Welkom terug

Meisje herkenbaar die rug en bekken. Vooral smorgens bij het opstaan dagen dat ik ineens niet meer kan tillen en dat lopen ook lastig gaat...

Ik moet toegeven dat ik het pittig vind. De oudste had ik zo door. Ik wist gelijk wat hij nodig had en ik kon hem als geen ander stil krijgen. De kleinste is een ander verhaal. We staan regelmatig met de handen in het haar. Maar ik vraag ook veel van mezelf als in de oudste moet vaak genoeg de deur uit, huis moet blinkend zijn etc. Ik ga denk ik weer een paar stapjes terug nemen en me focussen op de gebruiksaanwijzing... Misschien een dagboekje ofzo aanmaken waarin ik de voeding en alles noteer en dan kijk wat het nou is dat hem zo onrustig maakt...Iets lichamelijks verwacht ik niet omdat hij ook momenten heeft dat hij goed rustig is.

9. flowertje36

Onder de voeten is misschien nog een optie. Ik heb luier al voor de tijd geprobeerd en tussendoor. Maar hij is gewoon te moe heb ik het idee.
    Ja ik moet dat gevecht helaas aan gaan, omdat hij een bepaalde hoeveelheid cc moet drinken. En als hij echt helemaal diep slaapt als ik hem weg leg spuugt hij heel weinig.
    Maar overdag spuugt hij best veel de laatste tijd.
    En zon tevreden ventje als het was zo veel huilen en hangen doet hij nu.

Meisje wat fijn dat het je redelijk is meegevallen.

Rietje soms moet je ook even denken nu niet. Heb je niet een tuin waar de oudste even in kan spelen. Snap dat je die ook genoeg aandacht wil geven en niet op de tweede plek wil zetten. Maar het wil soms even niet anders.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rietje: Probeer zelf ook wat meer te ontspannen. Je kindje voelt jou heel goed aan. Als jij niet goed in je vel zit bijv. gaan ze jengelen. etc.
    Snap heel goed dat het pittig is! Vind het nu al lastig om dingen te plannen. Al met een simpel iets. Bijv. de hond uitlaten. ;)

flowertje: Mag je hem niet een uurtje later wakker maken? Grote kans dat hij dan wel zijn gehele fles leeg drinkt!
    krijgt hij genoeg binnen. zeker als hij 50-70cc laat staan.
    wat vervelend dat je kleine vent niet meer zo tevreden is, :(

behandeling viel inderdaad mee. maar dat branderig/prikkend gevoel heb ik nog heel wat uurtjes gehad!
    nu voel ik het af en toe nog.. Hopelijk is een 2e keer niet meer nodig.

11. flowertje36

Nee mag helaas niet er zit nu 4 uur tussen. En na die 4 uur is zijn energie die hij uit de voeding haalt ( suiker ) op. Dan gaat hij vetten aanbreken (wat iedereen doet). Alleen dit stadium kan hij niet door zijn ziekte. Dus is er een kans dat ik hem in coma ter vind dus dan maar elke x het minimum erin. Hij drinkt nu flessen van 165 en moet minimaal 100 in. Erg lastig is het allemaal

12. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Flowertje heftig zeg! Snap geheel wat je bedoelt met paniek...
    Ook een keer zoiets meegemaakt, maar toenbleef me vriend doodleuk slapen dus ik schudden met het kind.. Dus snap hoe je je gevoeld heb, heb je nog instructies meegekregen way je voor een eventuele volgende keer kan doen?
    Tjonge die voedingen is wel vervelend zeg.

Rietje, 2 kindjes is altijd best pittig, ik denk altijd maar zo het is maar voor even.
    Dat schrijven is misschien wel een goed idee, ook leuk voor later!

Meisje, gelukkig dat het is meegevallen, en idd het is voor een goed doel. Heb je nog beetje last van het branderig gevoel?

Ik zit er ook even helemaal doorheen, niet vanwege kleine meid maar door zoonlief.
    Sins eergisteravond is die in totale paniek als hij in bed ligt en moet slapen, ik herken dit echt als paniek angst en boos omdat we niet reageren.
    Na 3 uur proberen in en uit lopen uit ze kamer waren we nog geen stap verder, ook was ik beetje bang dat hij het express deed zodat hij aandacht kreeg. Uiteindelijk bij ons in bed gelegt en toen werd hij rustig maar bleef naar 1 plek kijken alsof die aan het dagdromen was zegmaar.
    Uiteindelijk slapend in ze bed gelegt en toen is dir nog 1 keer uit ze plaat gegaan, en toen eindelijk stil, het was al over 12e.. Gisterochtend werd hijwakker en meteen weer paniek (half8) voorbereid op de avond nog een poging, brak me hart! Krijsen gillen doen weer een uur lang zeker wel rn ineens begint hij mama papa help me te roepen, nou stond in 1 sec in ze kamer. Zijn we met hem proberen gaan zoeken naar het probleem, alles wijst uot naar de gordijnen, hij blijft daar ook als een bezetenen naar kijken. Gordijnen moesten open, heb het uiteibdelijk op een rustig moment weer dicht gedaan en bij hem gebleven tot hij sliep, 10 uur...
    In dr nacht om 2 uur weer ineens paniek en is hij nsar onze kamer gerend (deur zat niet goed dicht) en heeftbij ons geslapen de rest van de nacht...
    Vnochtend weer om half 8 wakker en meneer is ecjt onhandelbaar, ik word echt helemaal gek. Ben er echt klaar mee hij luisterd al slecht maar nu is hrt echt onhandelbaar.
    Driftbuien, ik besta niet straffen werkt niet niets....
    Dit zijn echt momenten dat ik het niet meer wil en ook erg zit te twijfelen of hij niet echt iets van autisme heeft.
    Hij vertoont zo raar gedrag af en toe , heel vaak komen we niet binnen, hij pest de hondjes al 1,5 jaar en wat we ook doen hij blijft ht doen. Hij gaat ook heel vaak in ze eigen wereld, ook vaak rondjes op ze kniieen draaien.
    Heeft vnochtend ook me mobiele beeldscherm kapot gemaakt omdat hij er gewoon zomaar mee wilt gooien, omdat het leuk is.
    Ik weet rcht niet meer wat ik kan doen hiermee, ik zal wss ook veel fouten maken maar ik trek dit echt niet meer zo.

Hij zit nu weer in ze kamer en ik hoor echt alles door ze kamer heen gaan

13. Rietje88

Wat vermoeiend flowertje! Ik snap dat het ook snachts niet een fijne timing is om te douchen met de kleine. Maar misschien geeft dat het zetje om goed te drinken en ben je juist sneller klaar dan als je een slapende baby probeert te voeden. Overdag wat dutjes mee proberen te pakken.

Roch, bij grote veranderingen willen kinderen nog wel eens tijdelijk even een stadium terug gaan. Zolang hij er geen feestje van maakt zou ik hem tijdelijk weer in bed nemen als dat hem rustig maakt. Dan is hij ook rustiger overdag. We hebben voor de oudste ook een bed op onze kamer. Ik merk dat hij rustiger is als hij af en toe die extra geborgenheid heeft. Steng zijn mbt slapen komt wel weer als alles weer een beetje gewenning is.

Hier gaat het weer wat beter. Baby is goed tevreden en de oudste ook. Voel me ook minder gestrest daardoor. De moetjes laat ik maar even varen. Van de week wat speelgoed voor in de tuin kopen zodat de oudste zich niet focust op het eten van alles dat in de tuin ligt.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    flowertje: wat vervelend allemaal zeg!
    Ik kan je helaas geen tips geven.

roanchie: branderig gevoel is helaas niet meer weggegaan.
    Gisterenavond kwam ik er achter dat de huid erom heen helemaal ontveld is. Vandaar het branderig gevoel.
    Vanochtend weer bij de huisarts geweest. Pff zo blijf je bezig.
    Zitten en lopen doet helaas erg pijn. Hopelijk is het gauw over.

jeetje wat heftig zeg! Krijgt hij minder aandacht nu? sinds de baby er is. Dat het een schreeuw om aandacht kan zijn?

rietje: Fijn dat het wat beter gaat.
    Nou dan mag het weer wel wat zonniger worden voor je zoontje ;)

15. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Rietje, hij is altijd zo geweest, redelijk onhandelbaar, dat is gewoon helaas ze karakter. Maar nu denk ik dat hij zo moe was, dan word die altujd vrij heftig, hij heeft tenslotte al 2 dagen amper geslapen.

Meisje, joh! Kunnen ze daar nog wat aan doen en was het normaal?

Nee hij krijgt just nu goed aandacht, we proberen hem in alles bij te betrekken en hij word zeker niet overgeslagen.
    Me moeder zegd dat dit meer boosheid is wat hij deed en hij zo vervlend is omday hij moe is. Hij word altijd vervelend als hij moe is, maar vandaag... Heb nog nooit zn kind gehad...
    Na zn middagslaapje waarbij die nu redelijk snel sliep was hij weer even leuk, begin avond begon het weer.
    Hoop dat het morgen ovrr is, ben gesloopt

16. flowertje36

Roanchie wat heftig allemaal. Toen ik he ertste stuk las over het slapen kreeg ik echt kippenvel.
    Wat zouden jullie geschrokken zijn als hij in eens op help schreeuwt.

Meisje nu dat er ook nog bij! Hopelijk is het snel weer normaal.

Gaan jullie morgen nog wat speciaals doen met Koningsdag?

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: moet er nu sudo opsmeren. Had het protocol op gezocht. En eigenlijk moest de huid eromheen ingesmeerd worden door vaseline. Om brandwonden te voorkomen.
    Dat is dus bij mij niet gedaan helaas.
    Doe nog liever mn bevalling overnieuw dan al dat herstel daarna.

Pittig hoor! Slaapt hij te weinig? Of heb je dat idee van niet.

Flowertje: mwa hier niet echt plannen. Wilde naar de vrijmarkt toe. Maar eerst eens kijken wat het weer doet. Jij?

18. flowertje36

Hier is het ook afhankelijk wat van weer. Anders ook even de stad in en over de vrijmarkt. Hartstikke druk natuurlijk en normaal ergerde ik me aan mensen met kinderwagens nu mogen ze zich aan mij ergeren.

19. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Flowertje, ja dat zeker, ook omdar hij vaker raredingen gehad heeft, zoals wijzen naar iets waar er niets te zien was.

Meisje hij heeft zeker minder slaap nodig altijd al, ik denk dst hij zelfde als mij en mijn moeder adhd heeft dan heb je al minder rust nodig. En meer slaap krijg ik er helaas niet in
    Oh dat is vervelend zeg, jammer dat ze dat niet gedaan hebben.
    De nazorg is idd vervelend je wilt dan gewoon lekker genieten van je kleintje ipv nog iritatie op je eigen lichaam.

Wij willrn ook even de stad in altijd gezellig en kan kind lekker ze energie kwijt. Hoop dat er veel leuks te doen is!
    Zo eerst weer even gevecht aan om delano zijn haar te knippen haha

20. Rietje88

Meisje. Kan je geen licht verdovend zalfje ofzo krijgen. Het klinkt best pijnlijk.

De markt is er hier bij in geschoten. Was niet echt lekker weer dus waarschijnlijk weinig kleedjes. En ik wilde niet de markten af met zo n klein hummeltje. In plaats daarvan even drie uurtjes slaap gepakt in de middag. Had ik echt even nodig. Jammer maar ach volgend jaar hebben we tenminste ook weer ruimte in de auto omdat we dan maar 1 kinderwagen nodig hebben.

Deel Deze Pagina