roanchie: Oh okee. Ook pittig dat jij en je moeder adhd hebt. kan je er goed mee omgaan? of stuiter je regelmatig door het huis heen? Rietje: Sinds vandaag doet het gelukkig geen pijn meer! Wel is het nog wat open, maar het is mooi aan het dicht gaan. Gisteren wel eventjes over de vrijmarkt gegaan. maar dat was 's middags pas. Veel kleedjes waren al weg! Dus met een uur zaten we alweer in de auto. heb wel 4 nijntjes boekjes gekocht. Die zijn lekker makkelijk voor te lezen. Vanochtend naar het cb geweest. Kleine meid is goed gegroeid. 5445gr en 59cm alweer. Alleen haar achterhoofdje word iets platter. Moet haar wat meer op dr buik leggen. Doe ik nu echt te weinig.
Meisje dat is mooi gegroeid! Laat je haar op de buik slapen dan? Dat is hier vanuit cb weer uit den boze. Wij moeten elke x het hoofdje bijdraaien naar elke voeding. Hier was de vrijmarkt ook wat rustiger dan voorheen. Roanchie word je soms dan ook gek van jezelf dat je 10 Di gen tegelijk wil doen?? Mijn werkgever heeft ook adhd og die roepen we soms echt even en halt toe.
Nee met slapen op de rug hoor. Maar moet haar min. 5x op haar buik leggen. En erbij blijven. .ga bet wel echt doen. Geen zin om doorgestuurd te worden voor de fysio. En lukt dat? Het hoofdje bijdraaien? Hier nu de 3e nacht met 7,5u ertussen. Hoop zo dat ze dit volhoudt!
He wat goed!! 7.5 uur dat is fijn! Hier nog 2 weken om de 4 uur en dan overleg voor 6 uur s nachts. Ook dan gaat meneer naar zijn eigen bed op zn eigen kamer. Hebben papa en mama hun slaapkamer weer terug. Tis heel gezellig naar je bent elke x zo wakker. Nee kan me voorstellen dat je er dan ales aan doet om die fysiotherapie te mijden
Meisje, kan er redelijk mee omgaan, de drukte kan ik vaak wel beetje uitzetten maar meestal 1 keer per dag barst ik los en dat laat ik gaan, gelukkig vind me zoontje het erg leuk. Concentratie heb ik niet onder controle en er gaan vaak 10000 dingen door me hoofd. Ook nu merk ik met huishouden dat ik het graag zo wil hebben is dat niet zo gaat me hoofd tollen en ga ik er vaak bij shaken omdat het niet gedaan is. Trekt dat uiteindelihk nog weg? Misschien een tip, ik leg sarissa iedere nacht in haar bed anders, zijligging omdat ze moeilijk boert en soms ineens veel overgeeft in de nacht en soms bijna stikt. Ik gebruik een dekentje om te steunen, overdag ligt ze meestal op haar rug. Ze heeft wel een voorkeurshouding naar rechts kijken dus regelmatig doe ik het de andere kant op proberen te leggen. Flowertje, ja daar heb ik ook wel last van, wil teveel dat werkt gewoon niet hoe graag je het wilt. Ik vind het dan wel moeilijk om me erin terug te brengen hoor, maargoed zelf gekozen voor geen medicatie dus moet ermee leren leven, ze kwamen er ok pas achter met 17 jarig leefdtijd omdat eerder altijd raar over gedaan werd. Oh dan heb je vrij kort die van 4 uur gehad toch? Eet de kleine nog zo slecht dan? Zou wel heel fijn zijn voor jullie! Oh lekker hoor eigen bedje, dat zal lekker rustig zijn in de kamer. Ik vond het toen wel erg moeilijk hoor! En saris wil ik ook wat langer hier hebben zodat ze onze zoontje niet wakker maakt (lichte slaper)
Flowertje: Oh wat lekker zeg als het zometeen naar de 6u mag! Hopelijk gaat hij dat dan ook gelijk netjes doen. Kunnen jullie weer een beetje bijslapen. Oeh spannend! Hier moet ik er nog niet aan denken om haar op dr eigen kamer te leggen. Als ze nu lichtjes wakker word voor haar speen is het kwestie van erin doen en ze slaapt weer verder. Maar als ze alleen ligt ga ik haar pas horen als ze helemaal aan het huilen is. En dan gaat het verder slapen niet meer lukken ben ik bang. Roanchie: Fijn dat je er aardig mee om kan gaan. Hihi fijn dat je zoontje dat leuk vind. Ja cb gaf aan dat het hoofdje nu nog alle kanten op kan groeien. Ja dat hebben ze niet gezegd dat ik haar op dr zij moest leggen of haar hoofdje opzij moest leggen. Alleen maar dat ik haar minimaal 5x op n dag op haar buik moest leggen. Hebben jullie kindjes ook al zo'n schik in de box? Als de muziekmobiel aan staat gaat ze helemaal los. Zo leuk om te zien. Ze ligt dan te kraaien en te lachen daar. En maar met die handjes te graaien. Alsof ze het wilt pakken.
Op de buik leggen is toch niet voor het hoofdje maar om de nek te trainen? Wat het hoofdje betreft kan het helpen om elke week het bedje andersom op te maken. Dan gaat een deel al automatisch. Fijn dat je zo meteen naar de 6 uur mag. Dan kan je ook eindelijk je diepere slaap gaan pakken. Je zal inmiddels wel uitgeput zijn? De kleine vind de muziek enzo van de jungle nog niet interessant. Maar grijpt wel alles dat in de buurt is. Mijn haren zijn blijkbaar handige teugels Fijn dat je redelijk om kan gaan ermee. Ik kan slecht omgaan met drukte van buitenaf, waardoor ik bij vermoeidheid met teveel prikkels in paniek kan raken. De drukte van binnenuit kan ik (op het wakkerhouden na) goed hebben. En die hyperfocus zou ik niet meer zonder willen. Ik ben alleen behoorlijk verstrooit.
Mij lijkt het ook meer nekje trainen dan het hoofdje. Oh wat leuk! Mijne babbelt echt nog maar net in haarzelf en begint erom te lachen, qua grijpen heb ik haar nog niet echt zien proberen, ze vind ht fijner om bij ons te zitten en lekker te kijken en laxhn. Al word ze nu wat drukker in haar bewegingen sins paar dagen. Hoe kan ik dat nogneer triggeren? Probeer al vaak speelgoed voor te leggen en gek te doen. Rietje wat is hyperfocus? Doe je dat voor jou adhd?
Ja ik snap het ook niet echt dat ik daarom haar op de buik moet leggen. Naja ik ga het maar zoiezo doen. En ervoor zorgen dat ze haar hoofd opzij heeft als ze op bed ligt. In het nekje is ze nl. erg sterk in. Rietje: oh ja heerlijk heh dat in je haren trekken. Roanchie: die van jou is ook 10 dagen jonger heh. Baby's schijnen mensen toch wel het leukst te vinden. Grijpen naar speelgoed weet ik niet of ze dat doet. Heb nl. niets in de box liggen. Moet haar er niet mee gaan overprikkelen. Alleen naar de muziekmobiel grijpt ze.
Ik heb deze : Muzikale Rainforest Luxe Gym en daar ben ik zo weg van. Het is ongeveer het enige speelgoed met geluid dat me nog niet geïrriteerd heeft ook heeft hij lampjes waar de kleine naar kan kijken. Zoek hem even op op youtube dan kan je hem zien en horen. Hyperfocus is het uren achter elkaar juist iets kunnen doen wat je heel erg interesseert. Zonder dat je nog iets anders hoort of ziet. Dat kan soms zo n rust geven. Ik heb het bijvoorbeeld gehad met studeren van leuke vakken, (grondig) schoonmaken en gamen.
Oh die is echt leuk rietje! Maar wat kost ie een hoop geld zeg! Ik heb n muziek mobiel van tiny love. heeft gelukkig ook geen irritant gepingel. De laatste 2 weekjes verlof zijn ingegaan. Ene kant heb ik er zin in. En andere kant zie ik er heel erg tegenop. ze had afgelopen week n mooi ritme. 23:00 laatste fles 6:30 de 1e weer. En haar middagslaap van 14:30-18:30 Maar als ik zou gaan werken kwam die middagslaap heel rot uit. En die wou ik gaan vervroegen naar 10:30-14:30 Gisteren mee begonnen. Maar heb er heel veel spijt in. Gisteren en vandaag is ze hier helemaal van de leg geraakt. Kwam moeizaam in slaap smiddags. Met veel gehuil. Morgen toch maar het oude ritme aanhouden. Want afgelopen nacht kwam ze ook veel eerder! Na 4u al. Honger had ze niet. Maar ze was helemaal ontregeld.
Roanchie gelukkig gaat het nu met 1x in de 4 uur redelijk goed met de flessen. Soms drinkt hij hem nog niet helemaal leeg. Maar als de minimum hoeveelheid er dan in zit vind ik het ook goed. Ga het allemaal niet meer forseren. Hopelijk houd hij dan de 6 uur vol. Gaat er weer een fles af dus mag hij weer meer in een fles. Drinkt nu flessen van 165/170 cc leeg. Drinken jullie kinderen meer of minder?? Voor zijn gewicht mag hij het namelijk. Laatste keer bij cb was hij 5,5 kilo. Rietje wat gaaf die speelboog. Maar ja wel een redelijke prijs. Max maakt wel regelmatig geluidjes, zo lief! Dit doet hij alleen als ik echt oog oog contact met hem heb. Alleen het lachen is nog niet echt aanwezig. Maar komt vanzelf. Kijk wel heel erg naar die tijd uit. Meisje wat spannend weer aan het werk. Ik heb nog 6 weken te gaan en dan is het weer zover. Wat fijn dat ze uberhaupt een middag dutje doet. Hier heeft Max zo'n verkeerd ritme. Hij slaapt's morgens heel veel en is de hele middag wakker. Met als resultaat een jammerende baby die alleen maar bij mij wil slapen. Ook 's avonds kan ik proberen hem in bed te leggen na de fles van 7 uur maar dan blijf ik tot de fles van 11uur van boven naar beneden lopen met een kind wat om de 5 min wakker wordt. Hopelijk wordt dit ritme anders met de flessen om de 6 uur 's nachts. Vandaag met dit heerlijke weer naar dierenpark emmen geweest met de hele schoonfamilie. Pff wat een opgave toch altijd weer met 8 kleine kinderen ( waarvan 1 max is). Maar wel heel gezellig. Gaan straks moe en voldaan slapen.
Prijs viel op zich wel mee. In de aanbieding was hij 45 euro. Voor de rest is al het baby speelgoed tweedehands en voor minder geld gekocht dan waarvoor het weer de deur uit kan. Ik heb hem uiteindelijk voor moederdag gevraagd omdat ik hem zo graag wilde hebben voor de (oudste) kleine. Maar op mp komen ze ook in nette staat voorbij voor 20 euro. Wat jammer meisje dat het verlof er alweer bijna opzit. Misschien dat je zo'n kleintje niet goed kan voorbereiden op de verandering, maar dat ze weer haar ritme creëert wanneer het zover is. Zal wel even zwaar zijn. Leuke foto! Wat gezellig met zo'n groot clubje naar het dierenpark Flower Ja dat ritme vinden... Dat duurt hier ook maar voort. Ik heb het idee dat de kleine veel te veel wakker is, zichzelf overprikkeld enzo... De oudste was nog een beetje te sturen in zijn ritme. Vanavond ook weer tot kwart over 10 heen en weer gerend. Ik begin het vermoeden te krijgen dat er meer aan de hand is. Verborgen reflux ofzo. Maarja aan de andere kant ben ik misschien heel erg verwend geraakt met de oudste.
@fles: hier 5x 165cc. Gewicht is ook 5,5KG. Flowers: leuk heh die interactie. Hier zijn we aan het oefenen met tong uitsteken. Moet zeggen het lukt aardig Wst leuk zeg! Dagje weg met fam. Hier gaan we donderdag mis. Nasr de dierentuin. Wat n leuke foto. Hij groeit goed. Jaloers op je. Dat je nog 6 weken hebt. Heb er spijt van dat ik er geen vakantie aan vast geplakt heb. Mrja Ja zeker fijn dat ze een middagdut doet. Wat vervelend zeg. Helaas kan je ze niet in n ritme stoppen. Dat heb ik hier al ervaren. Rietje: oh dan is het n leuk prijsje ja. Zal de folders in de gaten houden vind m echt gaaf. En ook superhandig. Met de zomer kan ie dan lekker naar buiten. Ja ik volg nu gewoon haar ritme. Heb liever n tevreden meisje! En wie weet is ie over 2weken wel anders. En anders haal ik haar uit dr middagslaap in de hoop dat ze verder slaapt in de maxicosi. Zo maar eens de kleine meid de fles geven. En dan zit ze weer op dr oude tijden! Gisteren was ze pas om 14:00 in slaap gevallen terwijl ze half 12 de fles al had gehad. Dus ze viel met dr oude tijd pas in slaap. Toen haar om half 4 wakker gemaakt voor de fles. In de hoop dat ze daarna weer verder zou slapen. En ja hoor het was gelukt. Daarna had ze tot 19u geslapen.
Ben ik weer even! Ik lees alles nog trouw hoor! Maar reageren op mn mobiel werkt zo *** en bovendien heb ik niet veel te vertellen. Mees zit nu in zijn tweede sprongetje en dat is echt te merken. Zowel negatief als positief: ik zie hem echt ontwikkelen. Zo leuk! Wat een lieve foto Flower! Echt een dropje! Wat betreft ritmes, ik snap dat bijvoorbeeld meisje93 nu een ritme moet gaan aanhouden vanwege bijna weer werken. Wat lastig lijkt me dat zeg! Ik merk echt dat het volgen van Mees zijn eigen ritme ipv op de klok het beste werkt. Als ie wakker is let ik op vermoeidheidssignalen en dan leg ik hem in bed. Maar als je weer moet werken kan dat natuurlijk niet... Sterkte en succes! Is life veranderd in Roanchie?
Rietje dat overprikkelen heb ik ook vaak wel het idee. Hij kan zo druk zijn als hij moe wordt. Dan denk ik geef er toch gewoon aan toe. En dan valt hij in slaap op mijn buik / bij mijn man. En zodra we hem wegleggen hup weer wakker en weer heel actief. En als mijn verlof begint werk ik 3 a 4 weken en dan weer zomervakantie . Maar eens even op zoek naar en leuke vakantie voor ons drietjes. Ik laat max nu ook maar op zn eigen ritme. Het heeft toch geen zin om hem wakker in bed te leggen. Moet zeggen op dit moment is hij bijnaaaa in slaap. Kan mama even lekker de tuin in
Flowertje wat een knap mannetje zeg! Nou dat is toch netjee wwt hij drinkt of moet het echt leeg zijn? Hier drinkt ze nu 150/165 nog iedere 3 uur omdat se dan weer hongr heeft, in de nacht 11 uur laatste fles tot uurtje of 8. Ik klaag niet😇 Wel fijn dst het goed.gaat! Oh gezellig zn dagje, maar vraagt idd altijd veel aandscht hihi. Meisje, is altijd weer lastig om uberhaupt na een vakantie te werken, laat staan na dit. Probeer er in ieder geval lekkr positief in te staan, even jezelf en geen mama, hoe moeilijk ook. Ik vond het heel fijn om even wat anders te doen dan altijd mama. Ik ga ook mee in de ritme van me kind, zo klein is het nog zo moeilijk te sturen, maar misschien is het boorde 1 makkelijker als de ander. Hoe gaat het nu met het wildvlees? Geen last meer van? Milou, ja heb idd een naamsverandering gedaan Al die rottige sprongentjes die de kleintjes maken, heel vervelend vind ik het. (Voor de beeb) Hier is ze denk ik weer in een sprongetje terecht gekomen, ze wou ineens meer drinken, heeft wat moeite met haar ritme is echt best lang wakkrr voor een baby. Vanochtend 2 uur en bijna de hele middag met hazenslaapies. Na thuisgekomen is ze als een gek gaan huiln, niet stil te krijgen, leek alsof ze ergens last van had (niet haar darmpjes) Is nu gelukkig over en ligt vredig te slapen. Ook vanaf vorige week weer ongesteld, begont met druppie bruinverlies en met de dag werd het steeds iets meer en roder. Vandaag is het best wel wat, was niet meer op te vangen met een dun soslim Wel vind ik het erg raar omdat echt heel me buik pijn doet, me onderrug heupen, en zelfs de onderkant is heel erg gevoeilig. Even aankijken anders toch even na laten kijken.
Nee opzich hoeven de flessen niet leeg. Maar wel als hij 2 flessen niet leeg drinkt moet hij de derde leeg drinken. Maar als de derde nog 30 cc in zit ben ik ook tevreden hoor. Ik baal zo van mijn lichaam. Ben bekend met pcos en voor de zwamgerschap was ik netjes afgevallen en een cyclus van 34 dagen. Nu zitten er nog steeds kilo's aan en is mijn cyclus niet op gang. Zit nu al op 45 dagen. Had gehoopt dat alles weer opgepakt werd of misschien zelfs de pcos weg zou zijn. Zijn er nog dames die wat gaan doen op 5 mei??
Milou: Zolang ik alleen maar haar middagslaap tijd aan houd is het prima bij dr. Daarom heen doet ze willekeurige minislaapjes. Alleen aan die middagslaap is ze heeeel erg aan gehecht. Flowertje: Heerlijk heh dat de zomervakantie er zo snel achteraan zit! Ik moet 10 weken werken en dan heb ik ook lekker zomervakantie. en daarna moet ik nog 7 weken opnemen. Wat vervelend dat je pcos hebt. Jij bent toch nog niet ongesteld geweest of wel? hier heb ik ook nog 15kg te gaan 9 maanden op, 9 maanden af helaas.. Roanchie: we gaan het ervaren. wilde vlees is weg. (volgens mn man) zo blij! hoef ik als het goed is geen 2e behandeling. hmm wat raar dat je zoveel pijn hebt. Hoe gaat het nu met S.? @5 mei. wil graag 'n dagje weg. word ws. dierentuin of avifauna. en jullie?