Kraamgeklets: gezellig doorkletsen na het "37 weken zwanger" topic.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door milou1991, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nee totaal nog geen menstruatie gehad. Baal er van stom hè haha.

Hier heeft Max vandaag ook een middag dutje. Ben benieuwd of het zo blijft.

Hopelijk is de tweede behandeling niet nodig meisje.

Wij gaan hier met 5 mei niks doen denk ik. Mijn man is nogal aardig op aan het raken dus even een dagje niks doen. Misschien even lekker wandelen en wat drinken op een terras.

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

@ Milou, krijg je inmiddels alweer wat meer nachtrust? Ik loop op mijn reserves omdat de kleine nog steeds elke 3 uur komt snachts. Ik ben heel blij dat ik tbm ben, want als ik zou werken zou ik dr inmiddels een puinzooi van maken.

@ Flower, zou het helpen om hem te voeden in een donkere kamer voor je hem weg legt in bed? Bij mijn oudste hielp het heel goed om het op die manier te doen. Bij de kleinste blijf ik het proberen en soms heb ik geluk :p Die kilo's zijn vervelend ja. Maar is het ook vervelend als je cyclus nog even wacht? Of wil je graag snel duidelijkheid en/of voor een tweede gaan?

@ Meisje, ik snap dat je het liefste thuis bij je kleintje wil zijn. Maar het lijkt me ook wel eens lekker om zeker te weten dat ik een bepaald aantal uur geen gehuil zal horen. Misschien bevalt het wel als je eenmaal weer aan de slag bent.

@ Roanchie, Ik ben sinds een week ook weer de pino. Ik herken je klachten. Vooral tijdens het voeden komen ook die naweeen weer terug. Het zou me niks verbazen als er na de bevalling ook nog een tijdje iets van bandenpijn optreed. Alles is verdrukt geweest en moet toch weer zijn plekje vinden.

@ 5 mei. Ik heb nog een stapel dingen te doen. Spullen te verkopen, boze brief aan de woningstichting te sturen (al 2 jaar ge-etter), dingen te organizen. 5 mei is echt zo'n dag dat iedereen op pad gaat. Zolang de kleintjes niet op school zitten ga ik liever op een dag waarop het overal rustig is. Ik ben niet zo dol op drukte.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: het kan nog wel even duren voordat je cyclus weer begint. Maar snap wel dat jij het graag wilt worden ivm je pcos.
    Lekker hoor n middagdutje. :) als je erg moe bent kan jij dan ook gelijk bijslapen.

Rietje: we gaan het zien. Laat haar zoiezo met n goed gevoel bij mn moeder achter.
    1e werkdag is op 2e pinksterdag. Dus dan is mijn man thuis. Dat scheelt ook wel weer.
    Ja het liefst ga ik ook weg op dagen dat iedereen werkt. Alleen mn man is niet zo van het vrij vragen helaas.
    Succes met al je regeldingen!
    Hihi ben trouwens helemaal verliefd geworden op je speelkleed. Heb er ook 1 aangeschaft. Krijg m vandaag binnen.
    Zag zoveel mogelijkheden erin.

4. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Rietje nee wij zitten 'snachts nog op de 2,5 max 3 uur tussen de voedingen. En na de voeding van half 6 is hij klaarwakker. Als mijn vriend wat later begint op zn werk neemt hij Mees mee naar beneden en kan ik nog 2 uurtjes slapen, anders ga ik er maar uit. Ik hoop dat dit snel verandert! Hoewel ik wel al blij ben dat hij tussen de voedingen snachts ook echt slaapt eindelijk. Dat was tot vorige week wel anders.
    Maar ik mag niet klagen hoor! Lijkt me met een rondrennende dreumes in huis nog veel lastiger. Als Mees overdag slaapt ga ik even lekker op de bank liggen tv kijken. Dat kan jij niet denk ik? Slaapt je zoontje nog veel overdag?

5. flowertje36

Zo dames ook aan het genieten van dit mooie weer?? Wat een genot om nu lekker nog verlof te hebben!

Nee ik wil nog niet voor een tweede gaan, maar heb er vrij lang over gedaan voor dat mijn cyclus eindelijk normaal was.
    Maar we gaan het zien wacht het nog geduldig af.

Oef en dan loop ik te klagen met mn 4 uur er tussen nu. Jeetje dames neem me petje af!

Millou is er ook een reden dan dat hij nog zo vaak komt ?? Of geef je gewoon op aanvraag ??

Gister zijn manlief en ik heerlijk even alleen weg geweest een tourtje gemaakt met de carbio en geëindigd in een heerlijk restaurant. Fijn om weer even tijd voor ons tweeën te hebben

Ej vraagje over hoe jullie het doen. Maar mijn schoonmoeder zit elke x te zeiken als ik hem in huis in de box of iets heb dat hij een deken om moet. Maar hij is 7 weken en kan zichzelf warm houden. Hebben jullie de kleintjes ook nog helemaal toegedekt elke x. En hoe doen jullie het met de warmte nu. Zitten jullie ook gewoon buiten met de kleintjes in de schaduw??
    Of blijven jullie ook binnen ??
    Vind dat zo moeilijk waar ik goed aan doe.

6. Rietje88

@ Meisje: Leuk :) Hoe bevalt hij?

@ Milou: Fijn dat je inmiddels tussendoor wat kan slapen. Misschien kan je een veilige plek op bed maken voor de kleine. V begint vanaf 6 uur te clusteren. Als mn vriend dagdienst heeft dan gooi ik zijn deken van het bed en leg ik V op ons bed. Dan kan ik hem makkelijk aanleggen en weer weg leggen.

@ Flowertje: We hebben een watertafel, schelp en zomerpakje voor de oudste gehaald dus kunnen we lekker in de tuin zitten.

Tussen de zwangerschappen door hebben we het niet meer voorkomen. Er was niet perse haast bij. Maar ik had ook geen zin om een spiraal oid voor een korte periode te nemen.

Het te warm hebben is voor een baby veel schadelijker dan de kans het te fris te hebben. Als ze door blijft pushen dan zou ik dr uitleggen dat je aan het nekje kan voelen of hij het goed heeft. En als ze nog verder door blijft gaan, dat je de kleine niet wil koken.

Ik dek de kleine toe als het wat frisser word. Ligt echt aan de temperatuur. Snachts baker ik hem in met een grote dunne hydrofiel. Als het warm is dan ligt hij daar in zijn mouwloze romper in

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Milou: pittig hoor. Wel fijn dat je af en toe wat bij kunt slapen.
    Dat is wel lekker ja dat hij om de voedingen heen gord slaapt.

Flowertje: leuk zeg samen met je man weg!
    1e keer dat je m achterliet?
    Nee hoor. Hier doe ik haar niet toedekken in de box.
    Ook zit ik gewoon lekker buiten.met haar. Vanmiddag heeft ze lekker op haar speelkleed buiten gelegen.
    Volg je eigen gevoel! Jij weet het beste voor je kind.

Rietje: ja hij bevalt echt goed. Ben er super blij mee! Emma vind m ook helemaal geweldig! Ligt helemaal te kraaien dan. :)

8. flowertje36

Rietje88 hoe bedoel je niet meer voorkomen?? Meer met het idee als het komt komt het ?? En niet echt actief bezig geweest met bescherming ??
    Van mij hoeft een tweede ook niet 2 jaar te wachten ofzo. Bij jou zit er ander half jaar tussen??

Meisje leuk he als je dan ziet dar ze zoveel plezier hebben! Ik kijk ook echt uit naar die periode.

Hier krijgt max weer veel last van krampjes. En mijn man is nogal een gamer dus zit veel alleen met een huilend kind 's avonds.

Ja mijn schoonmoeder is nogal aardig van ik weet alles beter. Sorry dat ik net mijn eerste kind heb en alles nog moet leren denk ik dan. En zij is zo ontzettend overbezorgd enzo. Dat ik soms wel eens denk dat kind is niet van glas.
    Als ze zich nog meer gaat bemoeien krijgt ze het ook echt wel te horen van me. Want zo langzamerhand heb ik al gewoon geen zin om bij hun op visite te gaan.

Nee heb max al eerder achter gelaten. Een keer na de huisarts precies onder een voeding. En een keer voor overleg naar mijn werk.
    Maar dit was wel echt de eerste keer met mn man weg en max bij oppas.

9. Rietje88

Super meisje :)

We hebben toen bewust de keuze gemaakt om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Het op zijn beloop gelaten. Met het idee van dat duurt wel even voor het 'raak' is. L was zo'n 7 maanden toen ik weer zwanger bleek. Maar twee is voor de komende 10 jaar wel een mooi getal voor ons :)

Wat voor games speelt je man? Mijn vriend speelt vooral Eve en daarbij heeft hij ook nog wel wat dingen die hij met kind op schoot kan doen. Als hij gaat pvp'en dan spreekt hij van tevoren af dat ik 'dienst' heb. Maar ik hou ook van gamen. Ik speel graag Dota2. Maar dan zit je net als bij League met 5 tegen 5 echte mensen te spelen in rondes van 30 a 60 minuten en kan je niet zomaar even weg. Dus dat lukt niet echt meer.

Lastig bemoeiende schoonouders. De mijne kon 3 uur doorgaan over dat ze het raar vond dat ik mn kinderen geen toetje wil geven als ze hun groentes niet op eten. En dan dingen erbij halen als dat ik hem tot kotsend toe zou gaan volproppen. Echt wtf? Maar als het echt zo vervelend is dat je er geen zin in heb zou ik meer tijd tussen de afspraken laten zitten. Misschien dat de irritatie dan minder snel op loopt.

10. flowertje36

League is bij mijn man ook erg populair. Nu is er weer een periode van diablo. En ving toen straks wat op over een nieuwe battlefield. Mijn man speelt het ook altijd met twee vrienden.

Ik wil er ook wat minder leeftijd tussen. Heb je ze nog allebei in de wandelwagen/kinderwagen??
    Nouziemijn schoonmoeder al hooguit 1x in de week meer als zat.

Wat doen jullie de kleintjes morgen aan qua kleding?? Denk dat wij meeste van de tijd binnen zitten met de warmte. Maar doen jullie gewoon romper , lange broek, en shirt met lange mouwen??
    En wassen jullie nieuwe kleren eerst nog uit??

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Flowertje: ja echt super leuk!
    Vervelend van je schoonmoeder. Hier heb ik er ook 1 die zich er graag mee bemoeit.
    Ze ziet me nog steeds als n jong meisje volgens mij.
    Probeer er zo min mogelijk aandacht aan te schenken.

Rietje: das ook vervelend. Iedereen heeft toch zn eigen manier qua opvoeden.

#kleding: romper met spaghettibandjes
    Jurkje met spaghettibandjes. Daaroverheen n dun bolero'tje
    Legging

Ga morgen wel naar buiten. Ben niet zo'n binnenmens. ;)
    Morgen boodschappen doen & er is een markt in de buurt

12. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Idd erg vervelend van je schoonmoeder, maar maak het wel bespreekbaar. Hier is het ook al een keer flink uit de hand gelopen, en nu zijn we wel goed bevriend geraakt.

Milou j mag echt wel klagen hoor, niets mis mee, het blijft altijd lastig zn kleintje zekr als hun ritmr vervelend is.
    Ik zou ook echt niet weten hoe je dat moet aanpassen ik heb tot nu toe 2 voorbeeldig kindjes.

Flowertje, ik wou ook absoluut niet te lang ertussen hebben ,ondanks me leefdtijd heb ik dit ook gedaan, zoon is 2,5 en madam is 7 week. Ik heb een duowagen aangeschaft omdat ik een weglopertje heb, en we oefenen nog steedsmet los dus ik vind het erg makkelihk.
    Auto heb ik maar een kleintje en past net😊 prima te doen.
    Het naar beneden lopen of iets doe ik de kleine altijd in een draagzak dan heb ikhandjes vrij voor me zoontje en boodschapjes ect. Prima te doen maar vind het wel pittig hoor! Maar zeker niet anders gewild.

Gister had ik een hele rottige dag, zoon was heel lief heeft leuk gespeeld ik was een gelukkige moeder, toen ik naar huis ging heb ik perongeluk de autodeur gelukkig zachtjes tegen kleine meid haar hoofd laten botsen, moest bijna huilen. Gelukkig was het snel over. Eenmaal boven heb ik de muziekmobiel in de box geplaatst, valt er verdikkeme 1 van de uiltjes eraf zo op haar!!!! Die krengen zijn hard dus weer huilen. Ik voelde op dat moment zo slecht, ik deed haar elke keer perongeluk pijn:( dit was echt even rot! Gelukkig is het weer een vrolijke meid deze ochtend.
    Ook ikzelf zit niet echt lekker in me vel.
    Vriend gaat vanavone gezellig met een groep vrienden de avond nacht doorbrengen, nu gun ik hem dit echt wel maar voel me er niet lekker bij.
    T is een groep van die 'stoere' jongens, ik vind het onbetrouwbaar en vriend is best wel meegaant... Daarbij is in het verleden ook al paar keer gebeurd dat die me in de steek liet door ze vrienden, waren jong en net bijelkaar dus het kan anders zijn maar doet wel pijn. Hik staat op springen om weer een keer wat te doen, maar maakt me zo verdrietig.... Omdat wij nog nooit wat samen gedaan hebben, gezellig terasje festival of iets met vrienden, nooit... Maar wel met ze vrienden, en ik heb nog maar 1 vriendin waar ik wat mee kan doen, maar heeft zelf ook 2 kindjes dus dat lukt eigeblijk nooit. Ik snap gewoon niet waarom hij wel metze vrienden wat kan doen, ik mag er overigens nooit bijzijn... En niet wat met mij kan doen. Voelt echt als ren steek...

De gamers: wij zijn ook gamers maar wij spelen meer callofduty desteny in die trant. Ik spl eigenlijk enkel cod blackopps, voor de zombies.

13. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oh en kleding. Ik heb een mailot met jurkje en een romper. Ik doe nog wel eveneenvestje aan. Neem mee een luierbroekje. En gewoon lekker in de tuin zitten bij me ouders:)

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Jeetje flowertje! Ik voel helemaal een beetje een soort irritatie ik me opborrelen als ik dat lees van je schoonmoeder. Kijk als het nou een advies is waar je iets aan hebt... Maar het is gewoon ronduit gevaarlijk om je kind té warm te kleden of toe te dekken! Als je kind zich warm kan houden en dat kan je meten: als de temperatuur niet te veel schommelt als je je kind een keer wat te warm of te koud hebt gekleed, dan hoeft je kind echt niet nog een deken! Mees kon zichzelf al na een paar dagen perfect op temperatuur houden dus vanaf toen had hij al geen mutsje meer op binnen en na een week gebruikte ik ook geen omslagdoek meer. Nu ook: thermometer geeft buiten 24 graden aan dus ik heb Mees enkel in een rompertje en een dun broekje in de wagen liggen met alleen een hydrofiel eroverheen. En vannacht in alleen zn romper in zn bedje met een dunne deken over zn lakentje. Idd gewoon het nekje blijven voelen.
    (Toevoeging: ik las mijn bericht net even terug en het staat er wel erg boos. Zo bedoel ik het natuurlijk niet!!! Maar ik herken het van mijn schoonstiefmoeder dus kan me er erg over opwinden. Sorry!)

Vannacht heeft Mees voor het eerst 4 uur geslapen tussen twee voedingen. Hiep hiep hoera! Weet niet meer wie het vroeg, maar ik voed op verzoek inderdaad. Hij komt meestal om de 3 uur en dat is ook wel normaal met deze leeftijd begreep ik.

Roanchie zulke dingen gebeuren wel eens, maar ik snap dat je je er rot over voelde! Heb je lekker met haar geknuffeld daarna? Niet perse voor haar, maar ook voor je eigen gevoel?

Allemaal een fijne moederdag he!!!

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Roanchie: Ahh wat vervelend! maar die dingen gebeuren helaas. :(
    Hoe is het gisteravond gegaan? Toen je man uit ging?
    Kan je misschien wat afspreken met hem dat jullie 1x in de maand samen weg gaan?
    Toen ik nog als oppasmeisje werkte was ik ook bij een gezin die dat standaard deden. Gingen ze bijv. uit eten & een filmpje pakken ofzo.

milou: wat heerlijk voor je zeg! Hopelijk gaan er straks steeds meer uur tussen zitten.

Hier heeft E. gelukkig geen last van de warmte.
    In de wagen en in de wieg ligt ze gewoon onder een laken en een dekentje.
    nekje voelt gewoon normaal aan. & ze slaapt als een roosje erin.
    Vannacht 8u ertussen gelaten ondanks dat het wat warmer is.

16. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oh milou wat lekker!!!! Misschien dat hij deze ritme gaat oppakken, ga voor je duimen:)
    Ik geef de fles ook vaak op aanvraag, maar is ht te kort probeer ik te rekken doormiddel van speen, dit pakt ze heel goed op en kan haar makkelijk, als ze wakker iw in de ochtend een uur rekken.
    Misschien kan je proberen te rekken? Of zeg ik nu heel wat raars😇
    Ja heb haar de hele avond niet meer losgelaten zo zielig vond ik het, was niets aan de hans gelukkig maar oh wat voel je je op dat moment rot.

Meisje, ja we zijn er pas na 3 dagen uit gekomen en eindelijk rustig over kunnen praten, er speelt nog heel veel meer en alles zat me dwars enhij gaf me niet de tijd om het uit te leggen, werd direct boos terwijl ik het niet vervelend bedoelde. Wou gewoon gerustgesteld zijn zodat ik nief ook de hele nacht wakker lig met van alles door me hoofd.
    Maar her is goed gegaan heeft een leuke avond gehad en we gaan binnenkort wat samen doen en of vrienden.
    Ik wou graag naar een festival met hem en onEvrienden en zijn werk, maar alles was elke keer nee, gelukkif snapr hij nu dat hij niet op alles nee moet zeggen als ik wat vraag.
    Tijd zal het leren denk ik.
    Lekker zeg dat E. Zo makkelijk slaapt. Hier wilt ze niet meer alleen liggen...
    8 uur wat lekker heb je meteen je rust gehad haha.
    Hier altijd nog van 11 tot 8 uur die mag er wel in blijven van mij.

Even een vraag aan jullie.
    Ik bloed nog steeds, ben enkel niet zeker of het een mebstruatie is. Het lijkt met de dag meer en meer te worden zie geen einde eraan konen.
    Ik heb ook best wel last van het bloede, wel menstruatiegevoel naar ook heel me buik me bekken en me onderrug, zelfs beetje weeig gevoel (iets minder stekerig).
    Moet ik nou de vk bellen hiervoor of even naar de doktee gaan? Kan het komen door de prikpil, ik weet het even nier meer

17. flowertje36

Roanchie dat kan de beste overkomen! Ik zat vanmorgen in bad met max en die heeft een inzet stoel voor het grote bad. Toen ik hem daar uit wou halen zette ik hem met zn rug tegen een hard uitstekend stuk. Nou toen was het ook even huilen, maar gelukkig was hij snel weer tevreden. Zelf kon ik het ook wel uit janken!
    Zoals meisje ook zegt misschien eens per maand samen met je man wat gaan doen. Even tijd voor jullie 2.

Millou zo erg vat ik je verhaal niet op hoor! Vanmiddag weer zo iets, kwamen er voor moederdag begint ze er over te zeuren dat meneer geen sokken draagt. Ja maar hij heeft koude voetjes. Ja ma dat heeft hij altijd dat is niet nu zo in eens. Ja maar zn rug is ook niet warm. Kind lag te zweten in de kinderwagen. ZUCHT!

Wat fijn dat mees er meer tijd tussen heeft gelaten. Hopelijk was het niet voor 1 nachtje. En kun je s nachts even wat meer rust pakken.

18. flowertje36

Roanchie het kan zijn dat je over bent gegaan in je menstruatie. Je kunt altijd morgen even bellen wat het advies is.
    Het kan ook zijn dat je teveel doet. Mijn schoonzus heeft dat ook gehad met tweeling zwangerschap. Vloeide 16 weken. Elke keer werd het minder, maar als ze dan haar zoon naar school bracht en hem op de fiets tilde begon ze weer te vloeien

En misschien ben je wel overgegaan in je menstruatie.
    Gelukkig heb je kunnen praten met je man. Hopelijk heeft het zo werk gedaan. Het is ook moeilijk hoor om mannen wat aan het verstand te brengen. Hier laat ik vaak weten dat ik graag wat meer hulp wil met Max maar ook dat snapt hij niet helemaal

19. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Milou ben benieuwd hoe het deze nacht is gegaan! Heeft de kleine weer 4 uur ertussen gelaten?

Ik heb net toch vk gebeld, zit met best pijnlijke krampen en verloos dus weer stolsels ter grote van pingpongballetje, iets kleiner. Word zo weer terug gebeld.
    Maae hoop echt dat het niets geks is hoor!

20. flowertje36

Oh dat is niet helemaal de bedoeling. Hopelijk is er niet wat achter gebleven ofzo.
    Heb je al wat gehoord ??

Deel Deze Pagina