Borstvoeding na ingeleide bevalling

Discussion in 'Kraamtijd' started by tata, Apr 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Hoi meiden,

Wie van jullie heeft er borstvoeding gegeven na een ingeleide bevalling en hoe ging dat?

Groetjes

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik ben toevallig donderdag ingeleid met 37.3 dagen
    borstvoeding is al goed op gang gekomen
    maar mijn ventje is nog best zwak en het kost hem heel veel energie om uit de borst te zuigen dus
    nu kolf ik het voor hem af en geef ik het in een flesje
    en dat gaat goed !!
    mijn borstvoeding is namelijk erg goed op gang gekomen !

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Het laatste deel van mijn bevalling is ingeleid omdat de ontsluiting niet vorderde en kijk maar naar mijn banner.;)

4. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Thanx meiden, dat geeft me weer moet. Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat het dan juist niet werkt en ben daar wel een beetje bang voor. Ik wordt waarschijnlijk woensdag ingeleid.
    Hoe was de inleiding zelf?

5. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Mijn bevalling was ook ingeleid en de borstvoeding ging vanaf het begin goed.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mijn nichtje heeft na 4 inleidingen telkens zonder problemen haar kindjes aan de borst gehad voor ongeveer een jaar :)

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

een vriendin van me werd ingeleid en de bv is helemaal prima gegaan. Kwam goed op gang en heeft geen problemen gehad. Heel veel succes met de bevalling! hopelijk heb je een voorspoedige bevalling.

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik vond de inleiding zelf prima te doen
    sommige zeggen dat het heftiger is
    maar mijn 1ste bevalling heb ik met pijnstilling gedaan
    en deze zonder pijnstilling
    vond er niks heftigs aan
    oke ja het doet pijn maar dat weet je
    en de weeen kwamen sneller achter elkaar
    maar heb het mooi gedaan zonder pijnstilling

9. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Ben ingeleid dmv hormoonveter en heb totaal geen problemen met het op gang komen van de bv.
    Vorige keer een keizersnee gehad en toen was het moeizamer.

10. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ik ben ook ingeleid en vond het behoorlijk heftig. De weeën kwamen meteen om de 2 a 3 minuten. Ik had rug en been weeën en kon hier helemaal niets mee. Omdat ze zo snel achter mekaar kwamen kon ik ook niet meer bijkomen tussentijds. Als de wee afzwakte kwam de volgende er alweer aan, maar goed dat er zoiets als pijnbestrijding bestaat. Ik heb toen een pompje gekregen zodat mijn man steeds het middel kon toedienen. Daarna waren de weeën redelijk op te vangen en tussen de weeën door was ik zoooo ontspannen! Heerlijk, toen ging het ook heel snel met de ontsluiting. Borstvoeding was ook hier geen probleem en kwam meteen goed op gang. Succes met je inleiding.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    446
    83
    Limburg
    Hier ook een ingeleide bevalling gehad. Te vroeg gebroken vliezen 36w5d en geen weeen activiteit. Met precies 37 weken ingeleid.
    Hier kwam de bv snel op gang. Heeft 2 dagen (2e en 3e dag) wel een beetje bijvoeding gehad omdat ze te veel af viel en het was al een lichtgewichtje met 2450 gr geboortegewicht.
    Zelf nadat ik nog nacht overal doorheen sliep dus ook door dochterlief omdat ik helemaal stuk was door van tevoren al slecht slapen en daarna nog heftige bevalling.
    Daarna was de bijvoeding ook niet meer nodig en was het zo op gang. Ze drinkt nog steeds op 1 voeding na alles bij mij.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 38 weken en 5 dagen omdat mijn vliezen al 3 dagen waren gebroken en er geen weeën op gang kwamen. Ik heb zoals gebruikelijk zoonlief direct aan de borst gelegd daarna en dat ging direct goed. De echte borstvoeding kwam een dag later langzaam op gang. Gewoon volgens het boekje en nergens problemen mee gehad ;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ik kwam wel trouwens binnen een aantal minuten al in flinke weeën terecht na de inleiding. Was ook blij dat de bevalling maar 5 uur en 15 minuten duurde want langer dan dat had ik het echt niet getrokken... Mijn lichaam was er overduidelijk behoorlijk klaar voor en had net dat laatste zetje nodig. Had dan ook al 3 cm ontsluiting voordat het infuus er in ging.

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Ik ben ingeleid bij 37+5, vanwege pre eclampsie. Ze hebben een balloncatheter geplaatst en na 24 uur had ik 4cm ontsluiting. Dit ging prima. Daarna vliezen gebroken, maar geen spontane weeën, dus aan de weeënopwekkers. Na 2 uren was ik niets gevorderd, dus voerden ze de weeënopwekkers wat meer op. Een enorme weeënstorm was het gevolg. Binnen 2 uren van 4 naar 10 cm, waarvan de laatste 3 in 10 minuten. Was echt een ramp.
    Daarna direct gestart met bv, wat ook direct goed op gang kwam en geef het nu nog steeds, ondanks dat ik na de bevalling 3x op de ok heb gelegen. Waar een wil is....

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Bij mij is de bevalling zelf op gang gekomen, maar ontsluiting vorderde niet. Daarom naar zkh en infuus met weeenopwekkers. Uiteindelijk een ks. Bv is bij mij pas na 1 week op gang gekomen. Zoontje pakte de borst niet, en met het kolven kwam er echt niets bij mij. Ik werd plots ernstig ziek, waardoor ik medicijnen kreeg die niet met bv mogen. Zoontje kreeg flesvoeding toen. Na 1 week mocht ik het weer proberen, en toen pakte zoontje de borst supergoed! Alsof hij nooit anders deed! Bv is vanaf dat moment supergoed op gang gekomen, en geef nu nog steeds volledig bv!!

17. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Bij mijn dochter ben ik ook ingeleid (dmv infuus). Zij was er binnen 2,5 uur en werd direct aan de borst gelegd. Die kwam goed op gang.

Over 2 weken word ik weer ingeleid en ik hoop op het zelfde resultaat.

Sandy

18. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    hier gaat de borstvoeding prima.

alles komt goed op gang, nu wel last van stuwing. maar dat hoort erbij

19. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    hier ook ingeleid, nadat de vliezen waren gebroken en mijn lichaam niets deed. Alsnog een keizersnede maar geen bv ...wilde niet lukken..

20. Dehtje

Dehtje Actief lid

Aug 20, 2009
    134
    1
    0
    Waarom zou de borstvoeding niet op gang komen na een inleiding, heb er eigenlijk nog nooit van gehoord?

Ik ben ingeleid met 38+2 ivm hoge bloeddruk. Borstvoeding is hierna prima op gang gekomen.

Share This Page