Teleurgesteld in man en vriendin

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Poohbear82, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Sorry, ik moet dit even van me afschrijven, en ben ook wel benieuwd wat jullie vinden.

Ik baal. Vandaag voor het eerst zonder kraamhulp, maar gelukkig is manlief thuis dacht ik nog. Maar nu baal ik.
    Vandaag zou om 12 uur een van mijn beste vriendinnen met haar gezin op kraambezoek komen, om 12 uur. Mooie tijd dacht ik nog, want dan kan ik om half 12 kolven en om 12 uur voeden waar ze bij zijnn en dan de kleine naar bed brengen en zelf om 13:00 ook gaan slapen.
    Maar de dag loopt totaal anders. Eerst al besluit manlief om kwart over 11 boodschappen te gaan doen. Ik zeg og dat dat niet handig is, maar volgens hem is mijn vriendin toch altijd te laat. Dat klopt, maar magtoch aannemen dat ze vandaag wel op tijd is zeg ik nog. Hij gaat toch. Ik baal. Kleine is wakker en wil niet slapen, dus kolven gaat niet lukken, ik geef hem daarom maar vast een kleine fles.
    Inmiddels is het 12 uur geweest en niemand te zien, kwart over nog steeds niet. Half 1 de kleine maar z'n fles gegeven want hij bleef onrustig. Kleine naar bed gedaan en toch maar gaan kolven.
    Manlief komt net thuis, het is kwart voor 1!, en vraagt waarom ik boos reageer..... Ja wat denk je zelf?
    Geeft hij vervolgens aan dat hij had afgesproken dat ze tussen 12 en 13 uur zouden komen, dus dat dat ook 13 uur zou kunnen betekenen... Lekker afgesproken dan. Ik had begrepen dat hij van 12 tot 13 had afgesproken, lijkt mij logischer.
    Het meest baal ik nog van het feit dat ik nu moet gaan kiezen tussen 2 uurtjes kunnen slapen of 1 uur slapen en een extra keer kolven. M'n productie is de laatste 2 dagen steeds net te weinig en ik wou een flesje op voorraad hebben voor de regeldag die er aan komt.

Ik snap niet dat zowel m'n man als m'n vriendin hier niet beter over nagedacht hebben. M'n vriendin heeft zelf ook kinderen, dus ze weet hoe eea werkt en m'n man heb ik nog gezegd wat m'n planning voor vandaag was (voor zover de kleine dat toelaat).
    Ik ben gewoon teleurgesteld in beiden.

En nmiddels heb ik door m'n emoties weer onvoldoende kunnen ontspannen tijdens het kolven en dus een productie die nog lager ligt als wat ik tot nu toe steeds had.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou je vriendin afbellen. Lekker gaan slapen en je man even voor de kleine laten zorgen. Zo zou ik er ook geen zjn meer in hebben

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb ook tegen m'n man gezegd dat ie ze maar af moest bellen, maar vrees dat ze al onderweg zijn. T is een klein half uur rijden.
    Inmiddels is het bijna kwart over en zijn ze er nog niet.
    Pech voor hun, maar om half 2 wil ik toch echt even naar bed. Slapen zal niet meer lukken vrees ik, want om half 3/3 uur wil ik toch echt weer kolven.
    We voeden de kleine nu bij met kunstvoeding, maar dat wil ik liever niet. M'n productie was ruim voldoende, maar door stress de laatste dagen (pogingen om aan de borst te voeden die keer op keer mislukken ed) loopt het terug. Dat levert weer meer stress op.
    *:slaakt een diepe zucht om te kalmeren*

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja, pech voor hen.... het is jullie rusttijd! Dan komt ze maar voor niets...

Maar hebben jullie niet van tevoren afgesproken hoe bezoeken verlopen? Wij spreken altijd af hoe en wat en als er iets is, dan vraagt mijn man aan mij of dat goed is. Aangezien ik degenen ben die aan rust toe moet komen.

Ik zou ook boos op beide zijn.... maar dit lijkt toch meer aan je man te liggen dan aan je vriendin. Hij heeft immers de afspraak veranderd. Dat hij potdomme de prioriteit bij jullie en de bv legt!!

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Oh meid toch...
    Ik snap je helemaal....
    Een kraambezoek is iets heel anders als een gewone visite
    Jij hebt je rust minstens zo hard nodig als je kleintje hoor. Hoop dat je voor jezelf kan kiezen.
    Een echte vriendin begrijpt dat wel hoor!

6. nono

nono Niet meer actief

Pfff ik snap je helemaal. Het is behoorlijk plannen soms, helemaal met borstvoeding.. en mensen komen dan te laat terwijl je dan al weer in de knoei komt met je planning.. dan ben jij degene die zich maar weer moet aanpassen. Nou, ik zou zeggen neem lekker je rust want dat heb je hard nodig volgens mij.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Vervelend hoor! Het ligt wel aan beiden vind ik. Van de ene kant snapt je vriendin prima dat ze een tijd moet afspreken, maargoed je man is ook niet echt handig bezig geweest met tussen 12 en 13. Helaas dan maar. Wat heb je gedaan? Ik zou lekker naar bed zijn gegaan hoor!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Als ik jou was zou ik voor de komende dagen/week helemaal geen kraamvisite inplannen. Dan heb je alle tijd en rust om je productie op te vijzelen. Het zou toch doodzonde zijn als je moest stoppen met voeden omdat je productie is gestopt door dit soort stress!
    Ook hele duidelijke afspraken maken met je man hierover, dat er niet meer van dit soort misverstanden/situaties kunnen ontstaan.

Succes!

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
    Ik heb er toch voor gekozen om het bezoek te ontvangen maar heb wel aangegeven aan beiden dat dit niet handig is (veels te ruime periode door m'n man aangegeven en dan ook nog eens later komen en dat ik dacht dat van 13 tot 15 rusttijd voor moeder en kind wel redelijk standaard en bekend was)
    Ze hebben wel hun excuses aangeboden en aangegeven datze daar niet goed over nagedacht hebben. Daar was ik wel blij mee, maar het loste natuurlijk niks op.
    M'n man heeft daarna wel al het werk uit handen genomen, lunch gemaakt e.d.. Hij gaat nu de kleine voeden en verschonen terwijl ik kolf en vanavond doet hij dat weer zodat ik m'n rust kan pakken. En hij heeft beloofd dat de komende dagen ook meer te gaan doen (en met mij afstemmen). Dat is wel fijn.
    Gelukkig krijgen we niet zo heel veel kraambezoek nog, maar ga wel zo even samen nalopen met wie nou welke afspraken zijn gemaakt en hoe we dat ijplannen met voeden, kolven en rust, maar ook met de momenten waarop hij de deur uit gaat voor boodschappen e.d.. Want dit wil ik geen tweede keer meemaken.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Fijn dat je nu met je man wat dingen hebt besproken, hopelijk gaat het de komende dagen beter en kom je weer tot rust. Ook voor je voeding fijn!

Deel Deze Pagina