Kraamhulp doet niks???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door moesje83, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Moesje,

super dat jullie alsnog gebeld hebben en dat het zo is opgelost!

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik had ook mn hele kraamweek het gevoel dat ik mn kraamhulp moest entertainen.. vreselijk! Ik wou dat ik gebeld had maar ik dacht dat het heel normaal was zo :(

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hadden een hele leuke/goede kraamhulp. ze was niet zo lang gescheiden en had tienerzonen. ze vond het zo leuk bij ons dat ze haar vrije dagen heeft doorgewerkt, we zouden normaalgezien halverwege een andere kraamhulp gekregen hebben. ze vond het ook niet zo leuk om thuis te zitten. mijn vriend was toen werkloos, dus die stofzuigde en dweilde, zij hielp met de verzorging, deed mijn verzorging en de badkamer, was en plas en eten maken voor vriend en mij. 's ochtends, lunch en 's middags had ze pauze als ik het zo kan noemen. ze at samen met ons, en dronk thee met ons. we hebben leuk met haar kunnen praten. ze is 1 dag tot 17u gebleven, en de rest tot een uur of 3 of ze is weggegaan toen ze mij en mijn vriend naar bed bracht haha.

Ik kreeg elke dag na mijn middagslaapje een lekkere grote zelfgemaakte fruitsalade :D :D
    Ze heeft 1x avondeten voor ons gemaakt, een ovenschotel die we 's avonds in de oven konden doen. mijn schoonmoeder heeft ook een ovenschotel gemaakt. dat vond ik wel een minpuntje aan de kraamhulp, ik dacht dat ze vaker avondeten zou maken. ik wist niet zeker of dat tot het takenpakket behoorde, dus ik heb er niets van gezegd. mijn schoonmoeder vond het wel een beetje raar. nuja we hebben ook lekker afhaal gegeten op de andere dagen :D

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Fijn dat het nu opgelost is.

Even over het eten maken:

In principe vraag ik (ben zelf kraamverzorgende) of de mensen s'middags warm willen eten of s'avond. De meeste kiezen voor s'avond omdat ze dat gewend zijn. Dan vraag ik of ze zelf voor het eten zorgen of dat ik iets moet klaar zetten (als er tijd over is).

De uren zijn namelijk niet meer zo als voorheen. In die korte tijd kunnen we vaak niet alles doen. In eten koken zit toch ook best veel tijd. Maar als mensen willen dat we het bijv. klaar zetten dan kan het wel zijn dat er iets anders blijft liggen (bijv. de was, strijk). De eerste zorg gaat nu eenmaal uit naar moeder en kind zorg. Dit is het belangrijkste. Als daar alles goed mee gaat dan gaan we verder kijken. Maar is er bijv. nog veel begeleiding nodig bij de bv dan gaat daar ook veel tijd in zitten.
    Toilet en badkamer moeten wel elke dag gedaan worden.

Maar ik vraag dus altijd wat men het belangrijkste vind. Bij de een is het het eten klaar zetten en bij de ander dat de oudste niet vergeten word.

En als je na gaat dat we gemiddeld genomen een dag hebben vaak tot een uurtje of 14.00/15.00 uur (gemiddeld staat er een uurtje of 6 per dag voor kraamzorg, je deelt dan samen met de kraamverzorgende de tijd per dag in) kunnen we nog geen eten koken rond die tijd. Wel klaar zetten evt. als daar tijd voor is.

Maar het is dus geen standaard iets meer wat erbij hoort (toen ik mijn opleiding volgde waren we elke dag van 8.00 uur tot een uurtje of 16.00/17.00 uur aanwezig in een gezin, nu dus niet meer), maar je kan wel aangeven dat je het belangrijk vind dat het klaar staat.

Een goede kraamverzorgende zal vragen wat jullie wensen zijn met betrekking tot het een en ander. En als dat voor jullie het eten is prima. Maar wat ik al zei dan blijft er vaak iets anders liggen.

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :| nou dit heeft de kraamhulp bij mij echt nooit gedaan, daar kwam de vk voor..!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij werd er ook echt niet gevoeld aan mn onderkant hoor :D Wel hoe hoog mn baarmoeder zat want die wou niet echt zakken.

goed dat je gebeld hebt en dat je kraamtijd toch nog leuk werd!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij mij deden ze dat beiden, mijn bm voelen. mijn baarmoeder krimpte heel langzaam dus dat werd goed in de gaten gehouden.

ik had een super kraamhulp. veel ervaring en dat was fijn, want de bv ging heel moeizaam.
    ze smeerde mijn boterhammen en maakte fruitsalades voor me, daar voelde ik me wel opgelaten over maar anderzijds was het ook fijn om zo verwend te worden.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat fijn dat het opgelost was en dat ze het serieus namen. gelukkig hebben jullie nog een fijne kraamweek gehad.

Deel Deze Pagina