badolie in badje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door carpediem2010, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sorry ben ik weer met een vraag.

Mijn kraamverzorgster zei voorlopig alleen met water wassen in het badje.
    Maar ze krijgt een beetje een droog huidje, velletjes op voetje, en vraag me af kan ik een beetje olie in het badje doen?

xxx

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat ze een beetje aan het vervellen is.. zal vast volgende week een stuk minder zijn. Maar denk niet dat het slecht is om wat olie in het badje te doen hoor, ik was hem nu met was wasgel op het waskussen en na het badje smeer ik hem ook een beetje in met gewone babyolie.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik had speciale olie van balneum en dan de extra vette versie.
    Dit werkte voor Tijs erg goed. Na 2 weken was zijn huidje lekker zacht en was de olie niet meer nodig.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kwaad zal het niet kunnen, maar kindjes vervellen inderdaad na de eerste week. Ik heb hier toen niets aan gedaan en na 2 dagen was het over. Ik vind badolie zelf een beetje vettig en gebruik het liever niet, ik zeep Irem op het aankleedkussen in met douchegel en doe haar dan in bad (en dat dus om de dag), dat is alles en ze heeft een uberzacht huidje

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Met badolie moet je wel uitkijken dat ze het niet inslikken en dat het zo in de longetjes kan komen. Dit is zeer gevaarlijk.

Plus als je badolie in het badje doet en je je kindje daarna afdroogd veeg je het grote deels weer weg. Beter kan je dan na het afdrogen de huid wat insmeren met een olie voor een droog huidje.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je de verwarming aan zet op de bad kamer (als het niet heel erg warm is) dan kun je kindje ook aan de lucht laten droge. of eventueel met de fohn drogen ( wel uit kijken dat je niet te dicht bij komt)

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne ging ook altijd in het badje met badolie van Balneum, op aanraden van de huisarts. Wel uitkijken want ze worden er glibberig van. Na het drogen haal je het er idd weer af maar er is ook al een deel in het huidje getrokken.
    Na het badderen insmeren met badolie vind ik maar niets, dat trekt dan in de kleding.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij F. hetzelfde probleem. Toen gaf de kraamhulp de tip om haar idd af en toe met balneum in bad te doen.

Ideaal. En dan zachtjes droogdeppen.

9. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Lilly had ook een hele droge huid. Na het badderen smeerde ik haar in met rijke olie van zwitsel en de velletjes waren toen snel verdwenen. Deze olie trekt ook heel snel in.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Badolie (en zemelen badje) had hier geen effect. Super glad met uit bad halen, en binnen een uur weer de vellen erop.
    Toen begonnen met Balneum, voorzichtig droog deppen en dan de balneum crème erop smeren. Sindsdien geen droge huid meer gehad.
    Ook niet te vaak in bad doen.

Nu probeer is soms Natusan in bad of Natalis, maar het beste werkt nog steeds Balneum.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij is vervellen in de eerste weken heel normaal.
    Ik heb nooit olie in het badje gedaan. Ik smeer idd liever in met olie.
    Gebruik de dikke oliegel van zwitsal, heerlijk! Ze geniet ook veel meer van de massage dan wanneer er olie in het badje gezeten had.
    Zoals hierboven was ik haar met wasgel op het aankleedkussen en gaat ze dan in bad waar ik haar haartjes was, en dan goed afdrogen en soms ben ik wel 20 tot 30 minuten bezig met een heerlijke oliemassage. :) Yasemin gaat dagelijks in bad overigens.

12. susy26

susy26 Niet meer actief

onze kleine vent had ook last van droge huid en op z'n voetjes velletjes. OOk toen oliebadje gedaan, en met 2 weken was t weg.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad droogdeppen, om de olie zoveel mogelijk z'n werk te laten doen en het niet gelijk weg te wrijven.
    Balneum extra vettend was ook het enige wat hier werkte. Wij waste haar verder amper tot niet met waslotion ofzo en ze ging om de dag in bad.

Voordeel van Balneum is ook, dat het niet als een laagje op het water blijft, maar zich door het water heen mengt, in tegenstelling tot ' gewone ' badolie.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb ergens gehoord dat het beter is om de beeb eerst in gewoon water te leggen,dat neemt het huidje het vocht op,en na een minuutje pas wat badolie erin doen,zodat dit ook beter wordt opgenomen in het huidje,doordat de porien dan beter open staan.
    doe dit met sietse zo,en hij heeft nu geen droog huidje meer,en ik hoef hem ook niet in te smeren daarna.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje was wat overtijd geboren en had daardoor direct al een hele droge huid. Toen heeft mijn moeder van die creme van Zwitsal met Vernix erin gekocht en dat werkte echt heel goed. Daar zit hetzelfde spul in als wat in de baarmoeder op je baby zit.

Deel Deze Pagina