kraamhulp drenthe? wie tips?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Soofje, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    ik moet me gaan aanmelden bij kraamzorg, en nu ben ik eens wat rond gaan kijken.
    er is wel heel veel keus, dus dacht laat ik eens ervaringen vragen
    dus wie heeft een leuke kraamzorg gehad of raad je misschien juist iets af?

ik hoor het graag!

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben groene kruis gehad we hadden er twee ze waren beiden erg leuk en goed!!

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij hebben de kraamvogel gehad. Beviel prima. Daarom hebben we nu ook weer voor de kraamvogel gekozen.

4. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de Kraamvogel gehad,is erg goed bevallen..

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mag ik Isis promoten? Erg fijne organisatie om voor te werken ;)
    In principe 1 kraamverzorgende in je kraamweek (ziekte kun je natuurlijk niet voor wezen).

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Wij hebben ook gekozen voor de kraamvogel en dat is zo goed bevallen!
    Komt ook omdat we een schat van een kraamverzorgster hadden die bij ons uit het dorp komt.

7. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Ik had ook kraamhulp van Isis.
    Is mij zeer goed bevallen.
    Als er een tweede komt, dan ga ik weer voor de Isis.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Leuk om te horen!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wij hadden samenzorg bij Emma dat is nu samengegaan met Isis die raad ik echt aan! ontzettend lieve intaker gehad, aan de telefoon heel behulpzaam en de kraamhulp was een schat. zeer ws krijg i kweer dezelfde kraamhulp als bij Emma

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kom ook bij samenzorg vandaan ;) maar woon in een andere regio.

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb die van monique de boer gehad. was ook goed

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Afgelopen dinsdag net afscheid genomen van de kraamhulp van de kraamvogel.
    En is me super goed bevallen
    Heb haar naam opgeschreven voor in de toekomst. Heb dit ook tegen d'r gezegd dat voor eventuele een 2de, ik haar weer wil.
    Als ik dit aan zou geven tegen die tijd dat dat geregeld zou worden. Maar dan zijn we zeker 2 jaar verder. eerst moet deze jongeman 1 jaar zijn geweest.

13. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    hier kraamhulp van dzc kraamzorg.

Super geregeld allemaal.
    Ben net bevallen van nummer 2 en heb dezelfde kraamhulp als bij mijn zoontje, echt allemaal fijn dat dat allemaal zo kon!

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier hadden we de eerste keer de kraamvogel, dat is niet goed bevallen. Mijn eigen fout overigens geweest dat ik niet heb gebeld en haar heb laten blijven hoor, maar ik was er niet tevreden over.

De 2e keer het groene kruis, en dat was echt geweldig. Wij hadden een super Kraamverzorgster en ik heb echt een top tijd gehad. En die hebben 1 op 1 ook gegarandeerd sinds kort.

Overigens steekt het groene kruis heel veel tijd in opleidingen. Zo hebben kraamverzorgenden daar allemaal de scholing babyreanimatie gehad, en geloof me, dat hebben ze bij veel andere organisaties (waaronder de kraamvogel) niet. Onbegrijpelijk. Laatst hoorde ik een verhaal van mijn collega, haar nicht had een kv van volgens mij Isis gehad. De baby reageerde nog niet zo goed, en toen had mijn collega gevraagd hoe ze daar mee omgingen als het nog slechter zou gaan en de baby bijv. gereanimeerd moest worden. Tja... Dan zou de kraamverzorgster de verloskundige wel bellen.. Sorry hoor, en wat doe je dan met een niet ademende baby?!

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hebben ze ook Naviva in Drenthe?
    Vind ik tot nu toe al heel prettig.
    Veel geduld, erg flexibel, leuke intake..

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier twee keer kraamzorg gehad van de Kraamvogel. en beide keren is dit heel goed bevallen.

Geen wisseling gehad van kraamzorg in de kraamweek, wat ik erg belangrijk vond!

17. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard

Uhm ik wil even op dit stukje reageren. Ik ben kraamverzorgster bij de kraamvogel. En wij hebben wel de babyreanimatie, inclusief kinder reanimatie, daarbij is het sinds 2011 verplicht om baby en kinder algemene EHBO te hebben. Elk jaar hebben wij een opfriscursus over de EHBO en reanimatie. Elk jaar hebben wij een verplichte borstvoedingscursus. En toevallig vorige week nog een cursus gehad, over dysmatuur en prematuur. Dit zijn gewoon verplichte scholingen.....

Owh ik werk trouwens niet in de provincie Drenthe, maar in Noord-Holland.

18. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Zoals ik vertelde had ik ook iemand van de kraamvogel, wat super is bevallen.
    en in mijn week had de kraamhulp ook cursussen. . dit keer borstvoedingscursus.Dat gaat gewoon door
    Mijn schoonzusje had 2 jaar terug ook iemand van de kraamvogel en haar zoontje liep blauw aan en hield op met ademhalen en de kraamhulp heeft gelijk gehandeld en het gaat heel erg goed met hem.
    Men gaat met mensen om. op dat moment is het hun "taak" om de baby's en moeders in de gaten te houden dus het zou toch normaal zijn dat kraamhulpen bijscholingen kijgen, de tijd staat niet stil.
    Ik ben beetje verbaasd van je berichtje.
    Ik wil het niet goed praten ieder zijn eigen ervaring met een organisatie. Maar was gewoon verbaasd en vertel hier wat mijn kraamhulp vertelde...

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier is de Kraamvogel erg goed bevallen :)

20. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hier van Monique Boer. Echt super bevallen. Mis onze kraamverzorgster af en toe nog steeds haha.

Deel Deze Pagina