Kraamhulp en dieren?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door twingo, 8 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twingo

twingo Lid

12 nov 2005
    83
    0
    0
    Ik heb mijn kraamhulp aangevraagd bij mark en maas,wat ik mij afvraag of zij ook de dieren verzorgd met name onze honden uitlaat.
    Nu is dit onze tweede maar bij de eerste was hij in de kraamtijd thuis en liet hij zelf de honden zelf uit.

groetjes twingo

2. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

Meedstal zit dieren verzorgen niet bij de taken van de kraamhulp .

yvonne

3. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Van te voren heb ik dit gevraagd bij het intake-gesprek voor de kraamzorg. Ik heb toen gevraagd of ze iemand konden plaatsen die niet bang of allergisch is voor dieren. Uitgaan met je hond, dat hoeven ze niet. Ik had er een stagiaire bij, dus er was altijd wel even tijd om met de hond uit te gaan gelukkig. :)

4. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb ook gevraagd of ze wel iemand sturen die niet bang is voor onze honden. ( lieve drukke staffords )

Er mee uit gaan kan ik ook begrijpen dat ze dat niet doen, dan maar 1 keer per dag in de tuin een plasje. ( emmer water met azijn erover en het ruikt in elk geval niet )
    Hier worden ze dan s'morgens vroeg en om 17:30 weer uitgelaten.

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Meestal behoort dit inderdaad niet tot de takan van een kraamverzorgster, maar ze maken meestal wel een uitzondering hoor, als een beest echt niet uitgelaten kan worden door iemand anders.

Liefs,misspuma

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij mij in het informatiepakket stond dat je zelf iemand moest regelen die voor de dieren, de boodschappen en het warm eten zorgt.

7. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bij ons werd het eten voor 's avonds alvast klaargezet. We hoefden de pannen alleen nog maar op het vuur te zetten. Vond de kraamhulp zelf altijd een leuke taak :) Wij vonden het wel makkelijk

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mirna, volgens mij heb jij dan nog kraamhulp oude stijl gehad. Vanaf 1 januari is het allemaal anders geworden. Bij mij staat er ook uitdrukkelijk dat we mantelzorg moeten regelen voor koken, dieren, wassen draaien etc. Kraamhulp is alleen voor moeder en kind. Ik vind dit toch wel wat vreemd eerlijk gezegd.

Een vriendin van mij heeft het laatst zo gedaan dat ze 's middag warm at in de kraamtijd. Vanwege het beperkte aantal uren was de kraamhulp er niet meer rond etenstijd, maar dat had ze zo mooi opgelost. De kraamhulp kan toch niet de hele dag met moeder en kind bezig zijn.

Pim

9. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Ook bij ons is er duidelijk bij vermeld, dat ze echt geen dieren uitlaten en of koken of de was van de man doen oid.

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Alsof ze de was van man/vrouw/kind gaan scheiden! Ik denk zelf dat het allemaal wel losloopt, maar dat ze een standaard verhaal hebben hieromtrent.

De zorg voor moeder houdt toch ook in haar niet te belasten met het doen van de was etc. of zie ik het nu echt verkeerd?

Pim

11. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    @pim

Heb je hellemaal gelijk in, maar we hebben het zwart op wit gekregen allemaal.
    Dat zijn de nieuwe regels zoals ze vertelde, het zal waarschijnlijk meer werk kosten om de was te scheiden dan even mee te wassen.

Ik zie het vanzelf wel kan me d'r niet druk om maken :)

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Nou ik vind het maar een raar verhaal hoor. Moet die kraamhulp soms heel de dag de baby en de moeder gaan verzorgen?? Dat gaat toch ook niet. Je zou verwachten dat ze gewoon de normale huishoudelijke taken overnemen, dus ook was draaien en de honden uitlaten.
    Hele kolonies dieren verzorgen gaat uiteraard wat ver, maar twee honden moet kunnen toch?

Liefs
    Sinnamon

13. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Tjee zeg, doen ze ook al geen was meer? En je wast de eerste dagen toch zoveel. Het zou wel zwaar worden voor de nieuwe papa's en mama's denk ik.
    Wat doen ze dan wel? De baby slaapt bijna de hele dag.
    Ik kon trouwens ook geen mantelzorg regelen, want we hebben hier geen familie in de buurt wonen. Ik vind het ook raar dat dat moet eigenlijk.

14. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    onze kraamhulp deed gewoon de was en ging koken...De hond wilde ze ook wel uitlaten, maar dat deed sape gewoon. die was ook thuis... hebben wij het dan gewoon heel luxe gehad?

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Oh heerlijke beesten! Heb er ook 1 gehad mis haar nog dagelijks.

Je moet dit overleggen met je kraambureau en in ieder geval aangeven dat je een hond hebt dan kunnen daar rekening mee houden. Is trouwens gek dat ze er nog niets over gevraagd hebben is namelijk standaard dat ze dit vragen.

16. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    @Ayla

Ik heb inmiddels een intake gesprek gehad, en ze heeft genoteerd dat we dat heel belangrijk vinden. ( iemand die van honden houd en in ieder geval niet bang voor ze is )

De kraamzorg was heel vriendelijk en overhandigde ons ook hun regelement met al hun regels.
    Dat ze de was van mijn man zullen scheiden kan ik me bv ook echt niet voorstellen.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    de kraamhulp van ons woont een paar huizen verder,
    en als je dat wilt gaat ze voor ons koken,
    en de hond uitlaten kan m'n man of het bezoek wel doen :)

18. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    nou bij mij deden ze de was wel hoor maar de ene kraamverzorgster liet de honden wel uit en de andere die deed dat echt niet
    en eten koken dat deden ze bij mij ook niet want ze waren bij mij al om 2 uur weer weg

19. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    hier doen ze ook gewoon het huishouden ed erbij....alleen voor de honden moet ik dan iemand anders regelen aangezien mijn man de laatste dagen van de kraamweek en daarna pas vrij heeft

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb morgen een gesprek met de kraamzorg, maar moest op een formulier idd invullen of er dieren aanwezig zijn. Ik wil helemaal niet dat ze mijn was doen... ik vind dat veel te intiem. Misschien ben ik een zeikert, maar van mij hoeft een wildvreemde niet mijn was te doen, liever niet zelfs :rolleyes: . Laat ze maar voor de baby zorgen, dat is genoeg wat mij betreft... doe mij mijn moeder en mijn eigen man maar...

Deel Deze Pagina