Kraamhulp en huishouden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ytest, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

ben ook heel benieuwd hier....wij zijn de eerste keer onwijs verwend door onze kraamverzorgster, dus het kan denk ik alleen maar tegenvallen. Hopelijk gebeurd de kleine kans dat we haar weer krijgen...we hebben onze voorkeur iig duidelijk gemaakt:)

2. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja, was echt heerlijk, voelde mezelf ook erg goed en de kleine man deed (en doet) het prima, dus dan is het echt genieten.
    Ik had 55 uur i.v.m. aanvullende verzekering dus echt 8 dagen waarvan van maandag t/m vrijdag van 8 tot 17u, weekend en de laatste maandag halve dagen. Echt luxe.
    Je moet het gewoon treffen. Er zitten mutsen tussen natuurlijk. Heb het wel gehad toen ik op kraambezoek ging dat de kraamverzorgster er gewoon bij kwam zitten met d'r kont bovenop het bed... tja...

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    1 februari intake gesprek hier thuis, dan zullen we horen wat ze voor ons gaat betekenen, hopelijk hebben we een beetje mazzel! :)

4. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Wij hadden een super kraamhulp! Zaterdag gekomen en maandagavond heb ik al staan janken bij het idee dat ze eind van de week weer weg zou gaan (lang leven kraamtranen).
    Ze deed alles voor ons, heeft zelfs mijn gordijnen gemaakt waarvan de zoom aan de onderkant helemaal los zat haha.

Moet wel zeggen dat ik bij nr. 2 denk ik minder behoefte heb aan het er boven op zitten wat we bij de eerste wel hadden (wat ook fijn was!). Wil nu vooral veel zelf doen en niet teveel bemoeienissen met alles wat ik wel of niet doe.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier:

Controles moeder
    Controles baby
    Douchebak schoonhouden
    Wc schoon houden
    Stofzuigen
    Evt eten klaar zetten
    Evt baby badderen (deed ik liever zelf en savonds)
    Visite ontvangen en beschuitjes smeren, koffie serveren.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier deed de kraamhulp:
    - snel het huishouden
    - veeeeeel praten over onzinnige dingen
    - veel niets doen en op het balkon zitten
    - vooral kind en mama niet goed checken
    - graag boodschappen doen en zo lang mogelijk weg blijven
    - graag met de hond willen wandelen die niet voor niets in de bench zat ivm bijten;)
    - geen leuke ontbijtjes en fruithapje
    - vooral niet uitleggen hoe ik mn eerst nacht alleen thuis door moest komen

Dus, hier kan het bij de volgende alleen maar meevallen.:)

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Doordat de draken te vroeg zijn geboren kreeg ik 2x kraamzorg. Ik mocht na vijf dagen het ziekenhuis verlaten dus kreeg toen een dag of 4 kraamzorg. Ik wilde meer uren kraamzorg nadat de kinderen thuis kwamen.

De eerste kraamzorgmevrouw deed:
    - me helpen douchen en aankleden.
    - koffie en beschuit voor visite.
    - toilet en badkamer.
    - ons bed verschonen.
    - brood maken voor me.
    - ontzettend veel kletsen dat we op een gegeven momen het huis uitvluchtte en al lekker vroeg naar de draken gingen.
    - tien x in een uur vragen of ze het allemaal wel goed deed.

Kraamhulp 2 (6 weken na de bevalling kwam ze)
    - al het bovenstaande behalve teveel kletsen en onzeker gedoe.
    - ze liet me echt niks doen en alleen maar genieten van de kinderen die eindelijk thuis waren.
    - baby's lekker badderen.
    - ons met rust laten als er visite was. Dan ging ze boven wat dingen doen en kwam af en toe kijken of ze nog drinken kon bijschenken.
    - foto's maken van ons en de kinderen als we met ze bezig waren. 1e badje thuis, 1e keer naar buiten. Dat soort dingen.
    - ze regelde een indicatie om 2 dagen langer te blijven omdat ik zo emotioneel was door de bevalling en de periode erna. Ik moest echt even rust pakken na al die weken.

Kortom ze was TOP.

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #48 luckybird, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
    Oh als ik dit allemaal lees wat heb ik dan een pech gehad!!
    Ik heb de eerste dagen 3 ziekenhuizen gezien, niet kunnen slapen en nog stond ik voor de zogenaamde kraamhulp brood te smeren en ' s avonds de was weg te werken. Ongelooflijk achteraf. Ik was zo kapot en druk met artsen dat ik echt niet op kon brengen om haar bij te sturen of te klagen. Ook kwam de vk 1x langs " hoi! Ik kom het kraambed afsluiten" huh?! Het moest nog beginnen...

9. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik had minimale kraamzorg aangevraagd dus 3,5 uur per dag.
    Officieel is dat alleen moeder en kind zorg maar beide kraamhulpen (heb er 2 gehad) maakten gewoon hun tijd vol.
    En de ene keer ging ze dan strijken en de andere keer stofzuigen enzo.
    Was prima geregeld zo.

10. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier niet zo positief over kraamhulp.
    Ze heeft 1x gestofzuigd en gooide twee keer wat bleek in het toilet. Dat was het qua huishouden.
    Ze heeft twee keer een was gedaan. Een keer gestreken en de was opgevouwen.
    Ze heeft 1x geprobeerd te koken (was aangebrand).
    Ze heeft 1x boodschappen gedaan.

Ze is 4 dagen geweest (ivm ziekenhuisopname en weer een ziekenhuisopname). De laatste dag hebben we haar niet laten komen.

11. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Poeh... wat een verschil zeg in ervaringen. Besef me dan ook wel dat wij beide keren veel geluk hebben gehad. En ik heb een superlieve moeder die gewoon 8 dagen lang voor ons heeft gekookt zodat mijn man niet meer hoefde koken (lees: kraam zou alles kraam zetten en manlief alleen maar even koken). Maar elke avond kwam 'tafeltje dekje'. Dubbele luxe dus, een lieve kraamhulp en een schat van moeder en zus die vaak genoeg belden of we nog iets van boodschappen nodig hadden en het dan zo snel mogelijk langs brachten.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is een goede ja, mamalief achter de hand :)

13. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden echt een super kraamhulp.
    Ze was samen met een stagiaire die in haar laatste jaar zat dus we hadden er twee voor de prijs van 1 :D.
    De ene deed elke dag boven stoffen en zuigen en de badkamer. De ander deed beneden stoffen en zuigen en het toilet poetsen.
    Daarnaast deden ze alle was nog en hielpen met de verzorging van mijn dochtertje.

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wij ook zo. Super!

15. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Wij hadden een top kraamhulp.
    Ze deed wassen, strijken, was opvouwen, koken, de visite van alles voorzien, stofzuigde zowel boven alles als ook de woonkamer en ze deed badkamer/wc schoonmaken. Daarnaast nam ze ook nog eens alle tijd voor moeder en kind.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb hier vorige week intake gehad en ivm mijn situatie kan ik 59 uur krijgen voor 8 dagen, daarin doet ze huishouden, moeder en kind zorg, zorg voor de andere kinderen en evt ze naar school brengen.

Bij de jongste had ik maar 1 dag kraamhulp ivm opname zoontje.
    Bij de meiden woonde ik nog thuis.

17. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier deed ze alles!
    Mijn reddende engel! ;)

Wassen, strijken, stoffen, stofzuigen, badkamer, toilet.
    Ze zette zelfs het eten klaar voor de avond!

Nu moet ik zeggen dat de dame die wij hadden echt leefde voor haar werk! We kregen zelfs haar prive nummer, en als onze dochter s' nachts heel erg onrustig was en wij dat de volgende dag vertelden.. Vroeg ze zich serieus af waarom we haar niet gebeld hadden :-D
    Dan was ze namelijk ff naar ons toegereden! :)

(Klinkt misschien opdringerig maar we hadden niet zo'n makkelijke kraamtijd)

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    M'n sm beweerde dat ze tegenwoordig echt niets meer qua huishouden deden en alleen jou en de baby... Ik heb me volgens mij weer druk lopen maken om niets als ik het zo lees, had gewoon weer niet moeten luisteren naar dat gebetweet..

Volgens mij als jij me kraamhulp een beetje dankbaarheid en waardering toont doet ze ook graag net een beetje meer.. :)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Aantal jaar geleden was t wel zo, moeder en kind zorg en alleen belangrijke dingen in huis.
    Maar is ook alweer een hoop veranderd hoorde ik.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb geen kraamhulp gehad, het badje hebben ze me laten zien in het ziekenhuis en de verzorging ook grotendeels.

ik zou ook niet weten wat die kraamhulp her zou moeten doen, tjah poetsen maar ik kan er niet tegen als er een onbekende in mn huis zit te neuzen in de kasten, dan zou ik die de hele dag acherna lopen denk ik haha

Deel Deze Pagina