Kraamhulp en huishouden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ytest, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Hier ook een TOP kraamhulp:)

Wat zij deed was eigenlijk onbeschrijfelijk.

*Moeder en kind verzorgen
    *iedere dag de badkamer incl wc een beurt geven.
    *de was werd iedere dag gedaan
    * de strijk incl het inruimen ervan
    *slaapkamer werd iedere dag nat afgestoft en om de dag werd bed verschoond
    * ze voorzag het hele gezin van eten (smeerde nóg het brood van mijn partner)
    * bereidde de avondmaaltijd zó zodat mijn partner het alleen maar hoefde op te warmen.
    * ze stofzuigde en dweilde iedere dag de woonkamer
    *ze verzorgde het kraambezoek met koffie en beschuiten.
    *de vaat werd in en uitgeruimd.
    * s,middags stuurde ze mijn partner ook naar boven zodat hij mee kon rusten en hield zij de overige kids bezig met spelletjes en kleurplaten!

Ze heeft zelfs onze gordijnen op de slaapkamer gewassen omdat daar bloed en vruchtwater overheen was gekomen tijdens de bevallling!

wat dat betreft hebben wij een top kraamhulp gehad.
    enige "minpuntje" was dat ze meteen bij de box of aan het bedje stond zodra de baby meteen zijn eerste gil gaf......een beetje té voorzichtig en dat vond ik af en toe wel storend.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook een fijne ervaring! Eigenlijk twee keer. De eerste keer was de focus meer op moeder en kind, veel tijd voor badje en tummy oefenen, aanleggen en bv-houdingen etc.
    Dit keer was dat allemaal niet nodig en kreeg mijn huis iedere dag een volledige schoonmaak haha, wist denk ik niet wat het overkwam ;) Gaf mij tijd en rust om te herstellen, focus ook op mijn zoontje te houden en zo te wennen aan de nieuwe situatie.

Echt geweldige mensen, die kraamhulpen, waar ze die toch vinden..!

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik had ook echt een super kraamhulp, ik hoop dat ik bij een eventuele tweede weer zo'n topper krijg! We hebben haar dan ook een bos bloemen gegeven toen ze ging, en ik heb echt even een traantje gelaten toen ze weg was.. (kraamtranen.. whaha..)
    Qua huishouden deed ze dagelijks de was, strijk, badkamer en toilet, stofzuigen en dweilen, alles netjes houden. Fruithap voor mij maken, brood smeren voor mij & vriendlief. Bezoek voorzien van natje&droogje. Echt, het leek alsof ze vier paar handen had, ze was overal tegelijk haha. Ze vroeg ook of ze het avondeten moest regelen voor ons, maar omdat mijn vriend een paar weken vrij was na de bevalling, deed hij dat. Zij deed al meer dan genoeg, volgens ons. En ondertussen zorgde ze ook nog eens meer dan prima voor onze zoon en legde ze ons alles goed uit. Toppertje!

4. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik had bij onze eerste zon super kraamhulp dat we haar voor deze kleine frummel ook hebben gevraagt!
    Tis een vrouw van nu, 63 jaar, maar totaal niet van de oude stempel in dr doen en laten.
    Ik hoefde haar niets te zeggen ze deed alles, maar dan ook alles! Geen omkijken naar. Dat gaf zon rust.
    Vaak hoor je dat kraamhulp met de was, alleen de was van moeder en baby doet. Maar deze vond dat zonde om halve trommels te draaien. Dus deed gelukkig alle overige was en dat van mijn vriend er netjes bij.
    Echt ik ben zelf een poetsmiep en kan mn huishouden moeilijk uit handen geven. Maar mn huis glom en blinkte aan alle kanten.
    Ze kletste ook wel graag, maar ja dat doe ik zelf ook. Msaar ze compenseerde dat wel door super te werken.
    Ook goed en netjes naar de visite. Ze smeerde ons brood sochtends en tussen de middag. Maakte fruit voor mijn vriend en mij.
    ook hier zorgde mijn vriend zelf voor het avond eten.
    Maar ook super hulp met de bv.
    Ik heb ook wel een traantje gelaten toen ze wegging. We hebben voor haar een Therme relax pakketje gehaald voor het afscheid.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Vrijdag is de coördinator van Thebe geweest voor een huisbezoek. Ze gaf aan toch ook wel huishoudelijk wat over te namen als stofzuigen, sanitair, was, etc..

Ben ergens wel opgelucht.. We zien het wel :)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook een kraamverzorgster die eigenlijk alles deed. Naast zorg voor moeder en kind, maakte ze dagelijks de badkamer schoon, ging ze met de stofzuiger het hele huis door, kookte ze iedere dag voor ons (en lekker joh!). Ze heeft zelfs alle hemden van mijn man staan strijken toen ze zich verveelde :D

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook een topvrouw gehad wat ze deed.
    - slaapkamer elke dag nat afdoen, luchten en bedverschonen.
    - de was van baby, van mij en mijn partner.
    - strijken en alles opruimen.
    - beneden en boven stofzuigen en dweilen.
    - vaatwasser in en uit ruimen
    - bezoek voorzien van natje en droogje.
    - ze stuurde mijn vriend mee naar bed tussen de middag zodat hij ook kon rusten.
    - was super rustig, en leerde ons alles heel duidelijk en logisch uit.
    Badkamer elke dag sanitair, en beneden toilet ook elke dag.
    - maakte het avondeten zo klaar dat we alleen hoefde op te warmen.
    - maakte elke morgen ontbijt op bed voor mij en mijn vriend.
    - hoefde 's morgens niet op te staan zij had de sleutel en kwam gewoon binnen konden wij nog even lekker blijven liggen en maakte zij ontbijt voor ons.

Ze was super hebben haar ook een bloemetje gegeven toen ze ging!
    Je moet gewoon overleggen met de kraamhulp wat ze wel en niet gaat doen.

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Als ik straks zon lijst kan toevoegen ben ik een blij moeder :D

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier vrat de kraamverzorgster ook geen ene mallemoer uit. Ze zat maar op haar kont, en de hele dag koffie te drinken.
    Effe afwassen was er niet bij.
    Was in de wasmachine en droger doen, was er niet bij.
    Het bed verschonen, deed dame ook niet.
    Mijn man moest alles doen omdat mevrouw het niet deed.
    5 minuten voordat haar werktijd erop zat haalde ze even snel een doekje over de wc bril, meer niet ( erg hygienisch was ze dus ook niet )
    Bij de 2e wil ik alleen nog maar moeder en kind controle, en daarna kan ze opzouten. Zowiezo nemen we dan totaal een andere kraambureau.

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heb je toen nog iets van een klacht ingevoerd?:$

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Jazeker hebben we een klacht ingediend. En weet je wat ik kreeg ?
    20 euro van de rekening werd eraf getrokken. ( was dus een tarief van 1 dag )

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Na de eerste kraamhulp de deur uitgezet te hebben hebben we een tophulp gehad (mn vriend moest de tuin maar gaan doen vond ze deze had nodig een grote beurt nodig. En hij moest niet zeuren dat ie moe was. Hij is tenslotte de man en had niks te leiden van een bevalling/pasgeboren kindje. Hij kon ook maar beter naar zn werk gaan, zij was er tenslotte voor mij dus mn vriend was nu eigenlijk nutteloos volgens haar).
    Andere kraamhulp deed alles. kregen ontbijt op bed. Was werd gedaan bedden verschonen. Wassen, poetsen alles.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ze deed o.a: Vaatwasser inruimen en uitruimen, bed opmaken/verschonen, elke dag stofzuigen, elke dag de wc, alles wassen en strijken, elke dag een deel van t huis met nat afnemen.....

Echt zo een lieve schat, vond t ook jammer dat ze weg was.

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nou nou dat is gul :$

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Noujaaaaaa goed hoor dat je dr de deur uitgekickt hebt!

16. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hier is de hulp net de deur uit. Was voor ons moeilijk, maar voor haar ook volgens mij. Van alle kraamhulpen was dit echt de liefste. Ze deed:
    Mij en baby verzorgen
    Was
    Bed verschonen van alle gezinsleden
    Eten klaarzetten (aardappels schillen ed)
    De oudste entertainen zodat vriendlief en ik samen konden rusten 's middags
    Was een geweldig klankbord tijdens al mijn kraamtranen
    Hield badkamer en toilet schoon
    Stofzuigde/ hield huis opgeruimd

Echt top! Over het algemeen deden de vorige hulpen dit ook, maar ze leggen hun eigen accent. Vorige keer hadden we een echte 'poets'. Huis was nog nooit zo schoon geweest :D

17. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Oh ja, en bezoek werd uiteraard van natje en droogje voorzien...

18. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    hier werd ook alles wel gedaan.
    elke dag de badkamer, wc, stofzuigen, bed, dweilen, wassen opvouwen eten maken, koffie en beschuit maken. Ze ging ook nog met de hond lopen.. Ideaal.
    hoop bij eventueel een tweede weer zo iemand te krijgen.

19. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier hadden wij ook een schat van een kraamhulp !

was vorige jaar met de kerstdagen ook nog eens ,
    Mijn moeder was er ook die bleef slapen

- moeder en kind zorg
    - hulp bij borstvoeding
    - baby in badje doen om de dag
    - stofzuigen ( elke dag heb hondjes )
    - de was en strijken waarvan ik al tegen der gezegt had dat ze niet persee hoefde te strijken, dit deed ik zelf ook niet super veel
    -sochtends ontbijtje met kopje thee :) en vaak zette ze ook nog even koffie voor mijn man en moeder . en vond ze het bijna vreemd dat wij dat ook graag voor haar deden ;) )
    -fruithapje tussen de middag en als manlief er zin in had kreeg die ook
    - grondig het toilet en de badkamer elke dag
    - bedden verschonen ( ook bed van mijn moeder de laaste dag :)

koken niet omdat ik savonds visite had ivm de kerst dagen
    nou had ik al gezegt dat het iets rommeliger zou worden omdat ik zelf erg weinig energie had om het op te ruimen en dat ze dat rustig kon laten staan , en manlief of mams nog wel zou opruimen
    deed ze met alle liefde ook mee helpen opruimen ( toppertje dus )

ze was nog een beetje bezorgt om me omdat ik nog helemaal niet emotioneel was geweest,
    maar op het moment dat ze wegging en mijn moeder er ook niet meer was
    en manlief aan het werk
    kwamen de tranen wel :)
    maar mede door de kraamverzorgster heb ik een super kraamtijd gehad :)

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook top! En ze was nog maar voor in de 20 volgens mij.

-visite verzorgen
    -baby en peuter in bad
    -was, ook strijken
    - elke dag zuigen en dweilen ook de bijkeuken die ik zelf haast nooit deed..
    -slaapkamer
    -wc en douche
    -bed verschonen ook van peuter
    -eten koken
    -bloemen doen
    -kamer stoffen
    -badmatten zijn in de was geweest
    -aardappelbak is schoongemaakt..
    -veeeel goeie tips ook over borstvoeding
    - Peuter aankleden
    - maakte zelf boodschappenbriefjes van wat ze gebruikt had heel handig

Deel Deze Pagina