Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben met wie je treft. Wij hebben helaas enorme pech gehad maar dat drong later pas tot me door toen ik een andere moeder tegen kwam die ook uitgestelde kraamzorg heeft gekregen zoals wij. onze zoon heeft 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en hadden dus nog wel recht op 3 dagen van 4 uur geloof ik. Ik was niet echt op de hoogte wat er onder uitgestelde kraamzorg valt dus toen ze zei nadat ze 5 minuten binnen was dat ze niet voor de huishoudelijke klusjes was bij uitgestelde kraamzorg, dacht ik oh oke dat zal dan wel. Als ik dat van te voren had geweten dan had ze van mij niet hoeven komen. Ze heeft werkelijk nog geen wc schoongemaakt. Ze heeft 1 wasje gedraaid en 1 wasje opgevouwen die ik gedraaid had. Ze deed wel dingen die ik wel kon en niet de dingen die ik niet kon. Ze maakte bv wel mn lunch klaar en ja na 2,5 week lukt me dat wel maar een wc soppen, lukte mij nog niet en al helemaal geen bed verschonen maarja die stond niet meer op klossen dus deed ze het niet. Ook niet toen ik vertelde dat ik met die klossen mn bed echt niet in kon komen vanwege mn buikwond. Dacht misschien doet ze het dan wel omdat het geen onwil is maar nee, helaas. Heb namelijk een spoed keizersnede gehad waarbij aan 1 kant mn rechte buikspieren doorgeknipt zijn omdat ze de kleine er niet snel genoeg uit kreeg dus mij herstel heeft wat langer geduurd dan gemiddeld denk ik en ik mocht ook vrij lang dingen niet. een aantal weken later kwam ik een andere moeder tegen die ook uitgestelde kraamzorg had gehad, na een normale bevalling trouwens en die kraamzorg ging dus wel stofzuigen, wc soppen enz. Toen ik dat hoorde was ik behoorlijk teleurgesteld dat wij dat niet hadden gehad, ik had die hulp toen nog erg goed kunnen gebruiken....
Jeetje wat een verschillende verhalen. Wij hadden het echt getroffen met Nancy. Ze deed alles in huis (ik kon ook letterlijk niks door inwendige bloeding waaraan ik na de bevalling geopereerd moestworden, pas aan het einde van de week ben ik heel even beneden geweest) Stond ze op een gegeven moment de t-shirts van mijn man te strijken (die doe ik dus noooit). Toen heb ik gezegd dat ik het fijner zou vinden als ze die tijd gebruikte om met mij een bakkie te doen omdat ik heel de dag in bed moest blijven en me daar af en toe stierlijk verveelde.
Wij hebben het enorm getroffen met onze kraamhulp! Ze brengt me ontbijt op bed (ook voor mijn man toen hij ziek op bed lag). Doet alles rondom de baby uiteraard, geeft heel veel uitleg. Controleert mij. Verder rondom het huishouden: - Stofzuigen - dweilen - elke dag toilet (2 stuks) en badkamer - wassen, strijken en was opruimen in de kasten - elke dag een bakje fruit voor mij en mijn man (omdat hij ziek is, haha) - avondeten klaar zetten - kraamvisite verzorgen van koffie/thee en beschuit met muisjes, stuurt ze ook weer op tijd naar huis, wat erg fijn is. - Hond uitlaten en eten geven - elke dag de baby wegen (bij flesvoeding) erg leuk om dat te volgen. - bed verschonen of opdekken. - ze brengt mij mijn medicijnen en zorgt dat ik de hele dag iets te drinken heb. - Daarnaast had ze ook nog tijd om gezellig een praatje te maken. Nog 2 dagen mag ik genieten van haar aanwezigheid, ik zal haar missen. Natas Bedankt! haha! Ik kijk terug op een enorm fijne kraamtijd!
Hier bij mijn eerste 2 deed de kraamhulp eigenlijk vrij weinig. Mijn en de baby endan een borstel door de wc halen meer niet. Bij deze baby hebben we dan ook geen kraamzorg aangevraagd omdat ik het nut er totaal niet van inzie
Moedig van je .. Ik geloof toch dat ik blij ben met de kleinste dingen die ze van me overneemt, al hoop ik natuurlijk op zon mooie lijst als de meeste hier
Ik heb 8 jaar geleden kraamzorg gehad, en toen was het 6 uur per dag. Op zich was deze dame vriendelijk maar ik vond het niets, we zorgde dat het netjes was voor zij er was. Het enige wat ze deedt was samen de baby in bad, even op de baby letten als ik onder de douche stond. Heel veel kletsen, en ik stuurde haar elke dag eerder naar huis en dan gooide ze de vuilniszak nog even in de container,,,,, Ik heb voor deze keer ook GEEN kraamzorg genomen, de bevalling is in het zhuis met medische indicatie, ( schildklier / 2 x hernia) Manlief zag er ook tegenop dat er weer iemand om 8 uur op de stoep staat,,, we redden het samen wel,,,
Hier deden beide kraamverzorgsters echt alles *het hele huis werd elke dag gezogen, *beneden werd alles afgestoft *afwas en was werden dagelijks gedaan en in de kasten gelegd *Bed werd elke dag verschoont, *wc's en badkamer werden elke dag gedaan, *eten werd klaargezet zodat we het alleen nog hoefden te koken *ze zijn zelfs toen we nog een hond hadden met de hond uit geweest Dit keer zal het iets minder zijn denk ik omdat er een peutertje rondloopt maar de vorige keer hoefde mijn man helemaal niks te doen... en ze stond er zelfs op dat hij ook een middagdutje deed
De mijne was niet heel erg actief, vraag me ook af hoe ze haar tijd door gekomen is. Op zich was alles erg netjes voor de bevalling, dus daar had ze geen werk aan. Ze bracht ons ontbijt op bed en at dan gezellig mee. Daarna ging ik douchen en haalde zij de stofzuiger door de slaapkamer. In 1 week tijd 1x schoon beddengoed. De badkamer is ook maar 1x gedaan. Ze praatte erg veel, maar zat gelukkig ook vaak in het zonnetje buiten als wij ons middagdutje deden. Koken deden we zelf en de afwas daarvan ook. Ik denk niet dat er nog een keer komt, maar dan vraag ik wel om iemand anders.
Hè wat vreselijk, juist omdat omdat dat ziekenhuisgebeuren flink vermoeiend is zou ze ook gewoon een extra tandje bij moeten zetten!