hallo, ik had even een vraagje als je de voetenzak gebruikt in de maxi cosi moet de stoelverkleiner er dan uit, of kan je die er ook in laten zitten, het lijkt me dat het dan allemaal zo opgepropt zit. hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. thanx alvast
Oef dat vroeg ik me ook af, had vandaag ook al zo'n moeite om het ding erin te krijgen. Ik heb de verkleiner er in laten zitten overigens, dat is toch de bedoeling voor een pasgeborene? Later moet ie er toch pas uit..
Ik heb de voetenzak gewoon over de stoelverkleiner, geen probleem. Mèt voetenzak zit hij trouwens beter in zijn maxi-cosi als zonder voetenzak.
heb nu de verkleiner laten zitten en de voetenzak er overheen, maar weet niet of dat nu wel helemaal goed zit hoor......
Ik heb een andere vraag.. Ik heb een voetenzak bij me wagen erbij gekregen maar weet nu niet of het voor de wandelwagen of voor de maxicosi is..
Ja hoor, je kan de voetenzak over de verkleiner heen doen. Met Iza heb ik destijds na 6 weken de verkleiner eruit gehaald. Ook Jenne is een heel sterk meisje en bij haar heb ik met 4 weken de hoofdsteun eruit gehaald. Het extra kussentje onderin heb ik er nu los in liggen, onder de voetenzak. Ze werd er echt boos van om zo opgepropt te liggen. Bij thuiskomst uit het ziekenhuis, de eerste dag, zei Iza bij het zien van haar zusje "baby boos". Hahaha... dat zegt genoeg denk ik!
Vaak zijn de voetenzakken voor de wagens veel groter dan die voor de maxi cosi. Leg hem er eens in en kijk of de gaten voor de gordeltjes overeen komen.
De hoofdverkleiner en het kussentje moet je in de voetenzak doen en nooit er onder laten zitten. Als je hm onder de voetenzak laat zitten word het een soort van kussen waar het kindje dan op ligt. Een kussen voor een baby is erg slecht voor het nekje en de verkleiner heeft dan geen nut meer. De verkleiner/ ring om het hoofd zeg maar zorgt ervoor dat wanneer je in de auto rijd het hoofdje vast ligt en niet de hele tijd van links naar recht slingert. Als je een voetenzak bij je wagen hebt gekregen is die altijd voor de wandelwagen. De voetenzak voor de maxi cosi is precies even groot als de maxi cosi. Voor de wandelwagen zijn ze vrij lang.
ik vroeg dit ook een tijdje geleden (gelukkig maar, want een collega ging de voetenzak pas monteren toen het kleintje al geboren was en ze de mc nodig hadden en toen wisten ze niet hoe het moest) maar eerst de verkleiner uit de mc halen, dan voetenzak erin, gordels erdoor, verkleiner erin en gordels erdoor en klaar.
Handig dit topic want ik snapte er de ballen niet van.. er stond ook nergens uitleg ofzo bij die zak, voor je 't weet doe je het dus fout..