Kraamhulp maakt bedje te hoog op! Wat zouden jullie doen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door juutje89, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juutje89

    juutje89 Bekend lid

    3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Oké op het moment zit ik nog boven en voel me enorm kut natuurlijk in combinatie met m'n hormonen...
    Ik heb een bericht naar de kraamzorg gestuurd omdat ik dus zou gaan slapen....
    Komt ie...

    Ik zou gaan slapen samen met m'n zoontje van 2.
    Kraamzorg stopt achter mij Owen in die 4 dagen oud is.
    Toen ze weg was keek ik nog even om (10 seconden later dus) en trof ik hem aan zoals op de foto!

    Ik snap dat er eens iets mis kan gaan maar dit is toch levens gevaarlijk?
    Of draai ik nu door in m'n hormonen?
    Wat zouden jullie doen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zou hier zeker een bericht over sturen naar de kraamzorg. Bedje lijkt veel te hoog op gemaakt zo op de foto, kan het niet zo heel goed zien omdat het hele bedje er niet op staat.
     
    Esila vindt dit leuk.
  3. juutje89

    juutje89 Bekend lid

    3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ja idd dit zou ze doen omdat hij omhoog kruipt maar ik vond dat zoeizo al wel apart.
    Dat was dus extra schrikken.
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoger opmaken omdat hij omhoog kruipt? Risicovol wel want hij kan ook naar beneden zakken dus.. zou nooit mijn keuze zijn geweest. Ik had eerder voor inbakeren gekozen en het bedje laag opmaken.
     
  5. juutje89

    juutje89 Bekend lid

    3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Ja dat dacht ik dus ook ik zou hem zoeizo zelf weer omlaag gedaan hebben
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Inderdaad bericht sturen. Liever omhoog kruipen en zo wat kouder worden dan eronder en erger...
    Snap dat je schikt. Zijn echt niet alleen hormonen.
     
  7. juutje89

    juutje89 Bekend lid

    3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Nou ik heb der gesproken maar ze zegt dat hij van bovenaf nog kon ademen en dat ze hem in een boogje over hem heen had ingestopt
     
  8. juutje89

    juutje89 Bekend lid

    3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Zo dacht ik idd ook! Liever dat
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    In een boogje over hem heen gestopt? Ik vind het toch bijzonder. Zou hier een melding van maken ook bij het bureau met foto en screenshot van haar reactie. Niet om haar een oor aan te naaien, maar wel zodat ze op de hoogte zijn.

    Is hij heel onrustig dat hij naar boven kruipt, moet zo’n uk best veel kracht voor hebben..
     
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Brr ik zou daar ook niet blij van worden!
    Zou er idd melding van maken, want dit is gevaarlijk.
    Als hij al omhoog kruipt dan zou ik eerder beginnen aan een slaapzakken dan deze oplossing.
    Zoon deed het ook al heel snel , en hij lag dus met een slaapzak aan.
    Hij was niet onrustig, maar blijkbaar wel sterk en lag eigenlijk liever op zijn buik.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik zou zeggen dat je dit niet meer wilt. Sta op je strepen want je kunt het nooit meer terugdraaien als het misgaat. Vind het echt veel te hoog opgemaakt. Dekentje mag tot max onder de oksels. Armpjes erover heen. Zo ging het tenminste bij onze 2 dames. En maak een melding bij het bureau. Gewoon ter preventie.

    Oja wij deden onze dochter na 3 wk al in een slaapzakje, dekentje toen nog lager gedaan. Vanaf 6 wk alleen nog slaapzakje en dekentjes weg. Voelde voor mij veel veiliger.
     
  12. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Precies dit!!
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Kindje hoort zo te liggen in bed. Even foto van mijn pasgeboren dochter. Ze is zo ingestopt door de kraamzorg
     
  14. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Tja slechte kraamzorg.. ik heb altijd zelf alles gecontroleerd haha en bedje en kruikjes. van de zomer iemand die ik ken kindje benen ernstig verbrand in ziekenhuis door verpleegkundige die de kruiken niet had afgedekt.
    dus het gebeurd zelfs in ziekenhuizen.


    Ik zou persoonlijk gelijk de kraamzorg aanspreken dat ze bed verkeerd opmaakt. Dna is onprofessionele onwettigheid. Maar indien bed wel was opgemaakt goed en stel dat er kruik hoort in benen en die er niet lag, zakt baby naar beneden dan kan het over eenmalige fout gaan. Maar goed, beide niet ana orde
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit vind ik ook echt niet ok. Veel te hoog opgemaakt. Hier trapten ze in de kraamweek al hun hele bedje door, de oudste lag ooit helemaal over dwars onder in haar bed en toen was ze dus nog geen week oud. Meteen alle losse dekentjes en lakens eruit gegooid en haar een slaapzakje aangedaan; veeeel fijner! De jongste begon ook weer met dekentje en lakentje, maar toen zij zichzelf naar boven had getrappeld bij haar ook overgestapt op slaapzakjes - dat was op dag 3 of 4 na de geboorte.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  16. Parasol

    Parasol Actief lid

    21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Dus ze probeert het ook nog goed te praten? Dat maakt het in mijn ogen nog 10x erger, want dat betekent dus dat ze het normaal vindt! Bah zeg. Als het bedje laag was opgemaakt had dit nooit kunnen gebeuren. Goed dat je een foto hebt, ik had het er ook niet bij laten zitten hoor, je hebt helemaal gelijk. Gelukkig keek je nog en is alles goed. Goed instinct heb je :)
     
    Paardenbloem, SAARC, Vero0504 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    1 ongevraagd advies: haal al die losse dekentjes en knuffel uit het bedje. Mocht ze gaan maaien met dr armpjes kan dit over het gezichtje raken. Eigenlijk mogen er nooit losse dingen in het bedje liggen. Uiteraard tot ze op een leeftijd is dat ze met een knuffel kan slapen.
     
    Dettol vindt dit leuk.
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is inmiddels 2,5.
    Wij wonen op een flat en deur staat op een kier dus er werd vaak gekeken plus babyfoon in de buurt.
    Knuffel is met mijn geur. En hydrofiel zit strak eronder en is voor het spugen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Nou, precies dit!
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Welke losse dekentjes?? Daar boven in de hoek kan ze echt niet bij.. hydrofiel onder het hoofdje is ingestopt
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina