altijd drama 's avonds..

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by maja82, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoi Ilja,

Hoop dat jij de gouden tip hebt ;)
    Lune slaapt 's avonds al weken (wat zeg ik.. al maanden) niet. Ze is moe, breng haar naar bed en ze begint of direct te huilen of ze valt in slaap en wordt na een half uurtje wakker om dan te gaan huilen. En dan is ze ook echt overstuur. We hebben al van alles geprobeerd. Laten huilen werkt niet. Ook elke 10 min. even heengaan, aai over de bol en weer weg helpt niet. Wat we nu doen is naast haar gaan zitten met je hand bij haar, dan gaat ze met je hand friemelen en valt meestal zo in slaap. Alleen je zit zo een half uur tot een uur. Ze heeft het wel met fases dat het de ene keer beter gaat als de andere. Zoals nu wil ze steeds op haar buik draaien en dat lukt nog niet goed. Overdag probeert ze het bijna niet en het lijkt wel of ze het 's avonds wil inhalen als ze in bed ligt. Ze is dan zooo druk! Terwijl ze dus wel heel moe is.
    Overdag slaapt ze vrij veel en ik dacht eerst dat als ik haar overdag meer wakker zou houden ze 's avonds beter slaapt maar ze is overdag niet wakker te houden. Ben bang dat ze in een verkeerd ritme komt, hoe kan ik dat voorkomen? Hoewel ze 's avonds ook niet slaapt als ze overdag wel veel wakker is. Ik weet het niet.. Jij? ;)

Groetjes Maja

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Lastig he zulke situaties. je raakt er zelf ook oververmoeid door.
    Helaas kan ik je de gouden tip niet zo geven en ik lees dat jullie het één en ander al geprobeert hebben. Waarschijnlijk is het een fase waarin je dochter nu zit. Het enige advies wat ik je nu mee kan geven is blijf consequent en biedt regelmaat aan. Doe haar elke middag op dezelfde manier naar bed.
    En geloof mij er komen weer betere tijden wat betreft het slapen.

Ilja

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Dankje voor je bemoedigende woorden :) Met name de laatste zin haha!
    Ik heb zelf inmiddels ook wel een beetje het idee dat ze weer in een fase zit. Ze leert nu ook een hoop nieuwe dingen en is heel erg druk de laatste tijd.

Nogmaals bedankt!

Groetjes Maja

Share This Page