Kraambezoek juist in het ziekenhuis?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Leni88, Sep 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

Sep 16, 2014
    807
    422
    63
    Female
    Aangezien wij binnenkort ons tweede kindje verwachten, ben ik aan het denken hoe ik onze kraamweek wil doorbrengen.
    Wij wonen in Duitsland, hier bestaat geen kraamzorg.
    Wel is net zo dat je na de bevalling meerdere dagen in het zh blijft (zeker 3-5 dagen)om bij te komen.
    Eigenlijk wil ik na de bevalling snel naar huis,vanwege ons zoontje van 1,5. Hij is erg aan mij gehecht :( tegelijkertijd is het zo, dat ik mij grote zorgen maak mbt kraamvisite.
    Ik verwacht een stuk of 20 naaste familieleden die de kleine graag zo snel mogelijk willen zien (uiteraard doen wij wat voor ons goed voelt). Mijn man kan na de bevalling meteen 2 weken vakantie nemen, dus dat is wel fijn. Maar ik weet dat ik thuis geen rust zou hebben met zoveel bezoek, ik kan het huishouden dan niet laten gaan en mij op de baby, borstvoeding en ons zoontje concentreren, ik moet de boel dan gewoon netjes houden en ook achteraf weer alles opruimen en schoonmaken (heb helaas echt een grote drang om alles netjes en schoon te houden, anders heb ik geen rust, mijn man kan het dan ook niet goed doen in mijn ogen:)).
    Niet zo handig na een bevalling dus.
    Een kraamfeest lijkt mij niet zo handig, aangezien de naaste familie de kleine graag eerder wil zien, wat ik ook kan begrijpen. Nou had ik het idee of na de bevalling 2 dagen in het zh te blijven ipv meteen naar huis te gaan en zoveel mogelijk bezoek (lees: iedereen) in het zh te ontvangen. Zo blijven mensen niet te lang en wij hebben er geen omkijken naar. Ik blijf gewoon in bed liggen met de baby en ev onze zoon en iedereen kan even komen kijken. Lijkt mij echt super relaxed zo;)

Of zie ik het nu te positief? Heeft iemand dit ook zo gedaan?
    Wat voor mij belangrijk is, is dat ik eenmaal thuis eerst even een week of twee GEEN bezoek wil, hooguit mijn moeder en schoonmoeder eventjes.
    Bij mijn zoon heb ik geen kraamweek gehad omdat hij in de couveuse lag, ik heb amper in bed gelegen na mijn ks en geen moment rust gehad doordat wij 3 weken lang iedere dag bezoek hebben gehad. Voelde me niet als een kraamvrouw, ook de bv verliep hierdoor zeer stroef.
    Zo een 10 bezoekers per dag, die niet lang blijven, is dat realistisch en goed te doen als je weet dat je daarna "klaar" bent met kraamvisite?

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    beide kinderen zijn in het ziekenhuis geboren maar mocht wel de volgende dag naar huis.
    bij de oudste mochten alleen onze ouders even komen kijken savonds maar bij de 2e wilde ik niemand zien alleen de oudste mocht komen.
    eenmaal thuis bij de 2e had ik eigenlijk ook niet zoveel zin in visite maar ja je komt er nou eenmaal niet onderuit.
    ik voelde me ook heel anders dan bij de 1e.
    voelde me eigenlijk soort van emotieloos, niet voor de baby natuurlijk, en had best last van naweeen.
    achteraf gezien had ik toch een kraamfeest door moeten duwen, mijn man wilde dat niet..
    je moet je kraamweken invullen zoals jij denkt dat jij je het prettigst zal voelen.
    en als je voor jezelf dat kraamfeest het fijnste zou vinden moet je dat gewoon doen en dan is het maar jammer voor de rest dat ze even moeten wachten

Share This Page