Pijnbestrijding tijdens de bevalling.

Discussion in 'De bevalling' started by Senna, Aug 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Pijnbestrijding?

1. Ja ik ga daar zeker voor kiezen tijdens de bevalling.

2. Ik weet het nog niet.

3. Nee, ik hoef niets tegen de pijn als ik ga bevallen.

4. Ja ik heb iets voor de pijn gehad tijdens mijn bevalling.

5. Nope niets gehad voor de pijn.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ben wel benieuwd naar jullie mening en ervaring van de dames die al zijn bevallen en nog moeten gaan bevallen hierover..

Zelf heb ik er niet voor gekozen simpelweg omdat ik pas bij 9 cm in het zkhs aankwam en het toen te laat was. Voor de weeen had ik het niet nodig, maar het zou wel fijn zijn als het moment wanneer het hoofdje staat iets minder pijn had gedaan. Hahaha.
    Ik ben blij dat ik het zo heb ervaren, maar bij een eventuele volgende zou ik misschien wel wat willen hebben tegen de pijn. Waarom pijn lijden als het eigenlijk niet hoeft?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa heb ik wel wat voor de pijn gehad in combinatie met een slaapmiddel.
    De bevalling duurde nl al erg lang en ik raakte al wat uitgeput. We zijn toen naar het ziekenhuis gegaan en kreeg daar die cocktail zodat ik nog even kon slapen en op krachten kon komen. (eigenlijk wilde ik thuis bevallen en dus zonder pijnstilling)

Bij de bevalling van Tim ben ik thuis bevallen en heb dus ook geen pijnstilling gehad..
    Had het ook niet nodig.. ging nl zo snel.
    Persoonlijk vind ik dat ook niet nodig.. pijn hoort erbij... (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

3. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik hoop dat het bij mij zo natuurlijk mogelijk mag gaan en dus zonder pijnbestrijding!
    Maar ja het is voor mij de 1ste x dus ik weet ook niet wat me te wachten staat...
    Ik zou er in elk geval niet te snel voor kiezen, pas als de pijn echt ondraagelijk wordt..

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik persoonlijk vindt dat het juist iets is waar je doorheen moet (de pijn) het hoort er nou eenmaal bij...ik zou zelf niet kiezen voor pijnbestrijding dat is in mijn ogen gewoon iets wat je ervoor over moet hebben..

tis wat anders als je al bijna 2 dgn ligt te puffen en het bijna niet meer trekt maar anders nee vindt ik dat het er gewoon allemaal bij hoort...

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik wil graag thuis bevallen en volgens mij is er dan geen pijnbestrijding mogelijk. Ik kies dus voor niet.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik wou het zo natuurlijk mogelijk doen en heb dat ook het grootste gedeelte gedaan... heb 40u weeën gehad en een weeënstorm en dat alles zonder pijnbestrijding omdat ik het zelf zo wou. Het werd wel aangeboden maar ik wou het gewoon zonder doen, toen ik letterlijk gek werd van de pijn kreeg ik een spoedkeizersnede en daarvoor kreeg natuurlijk wel een ruggeprik. Ik vind het mooi dat het er is maar ik vind dat sommige er echt te snel naar grijpen, ik vind dat je een bevalling niet onnodig medisch moet maken.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    opes dat was 2x

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb niets gehad tegen de pijn. Op het moment dat ik dacht, dit hou ik niet meer vol, geef me maar wat, kreeg ik persdrang en mocht ik persen.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb niets gehad voor de pijn maar ik vroeg er wel steeds om. Ze vonden dat ik het te goed deed! Achteraf ben ik ook blij dat ik het helemaal zonder heb kunnen doen. :)

xxx Marijke

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb wel een pijnstiller gehad, een spuit met iets waardoor je een roesje krijgt zeg maar. Ze hadden me dat gegeven omdat ik pas 4 cm ontsluiting had. Ze dachten dat het nog wel een uurtje of 6 zou duren. Dik anderhalf uur later kreeg ik persweeen en had ik 10 cm ontsluiting. Door dat roesje heb ik het persen enz niet echt bewust meegekregen en achteraf zeiden ze ook dat als ze verwacht hadden dat het zo snel zou gaan ik nooit een pijnstiller had gekregen, maar dat het vooral bij een 1e niet vaak zo snel gaat. Waarschijnlijk heb ik me door dat roesje heel goed kunnen ontspannen en ging het daardoor ook zo snel. Ik had het persen liever bewust willen meemaken, maar heb geen spijt van die pijnstiller omdat ik het niet uit hield van de pijn op dat moment.

11. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb gestemd op 'ja, voor pijnbestrijding gekozen', omdat mijn situatie er niet tussen staat. Ben bevallen via een geplande keizersnede en kon er dus niet onderuit. Moest ik van een volgende gewoon kunnen bevallen zou ik zeker proberen om te bevallen zonder pijnbestrijding, ik wil dit gewoon eens meegemaakt hebben.

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik begin zonder...
    maar is het echt niet te houden zou ik wel een prikje nemen...
    maar mijn plan is gewoon zonder..

Poll : ik weet niet

13. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Zo denk ik er ook over het zou ook niet in mij op komen ik vind het hoort erbij.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik weet niet wat ik kan verwachten. Dus ik het weet niet ingevuld. Misschien ga ik thuis bevallen, dan heb ik weinig keus natuurlijk

15. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je weet dat een kindje krijgen niet zomaar gaat
    pijn hoort daar gewoon bij

dat er soms wordt ingegrepen omdat de pijn ondragelijk is/wordt daar kan ik me wel in berusten

maar bij voorbaat al naar een spuitje vragen nee
    puur natuur een kindje baren doe je niet zonder pijn maar je moet maar zo denken die pijn is van korte duur en je weet waarvoor je het doet :)

maar ik heb 3 makkelijke bevallingen gehad met weinig pijn (kan het me niet herinneren dat het ondragelijk was) dus misschien heb ik makkelijk praten :)

16. Niet meer actief

volgens mij krijg je het hier in nederland ook niet bijvoorbaat.

Ik had er met de rugweeën wel om gevraagd, maar toen werd ik uitgelachen. Ik was al te ver met ontsluiten en het ging snel, dus nee. Achteraf gezien was het eigenlijk ook niet nodig geweest, want 2 uur na het vragen later was mijn meisje er!

17. grombeertje

Dec 27, 2005
    52
    0
    0
    Ik ging er voor mijn bevalling ook vanuit dat ik geen pijnmedicatie wilde.
    Maar door vermoeidheid en zeer pijnlijke weeen heb ik een spuit in mijn bovenbeen gehad. Hierdoor leek de tijd tussen de weeen wel uren en had ik het gevoel goed te kunnen bijtanken. Ik had het voor mijn gevoel niet gered zonder. Ik was bang om te gaan hyperventileren. Kon niet meer inademen door mijn neus.
    Heb er geen spijt van.
    Heb de persweeen wel bewust meegemaakt.

18. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik heb geen pijnbestrijding gehad bij mijn bevallingen. Ik ben ook 2x thuis bevallen.
    Achteraf was ik best trots op mezelf dat ik die pijn had doorstaan.
    Maar als ze op het "pijnlijkste" moment mij medicatie hadden aangeboden had ik het met beide handen aangepakt. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer!

Share This Page