Hoi hoi, Ik kom oorspronkelijk uit België en daar zijn ze niet zo verplicht bezig met kraamzorg. Als je daar in het ziekenhuis bevalt (wat 98% daar wel doet) dan blijf je daar voor max 3 dagen als alles in orde is en ben je weer thuis en komt er ook niemand thuis voor je te helpen tenzij je dit zelf aangeeft van dit te willen. Nu is het zo dat ik kraamzorg enkel wil voor de hoognodige dingen zoals checken of alles goed is met de baby en mezelf en eventuele verzorging ALS er een snede is moeten gebeuren ofzo. Maar voor huishouden willen men vriend en ik niemand hebben omdat we dit zelf willen doen. We kiezen zelf voor een ukkie dus willen ook graag alles erop en eraan doen, ook het huishouden. Het scheelt dat we niet groot wonen dus veel huishouden is er niet te doen maar ik krijg bijna overal te horen dat het verplicht is dat zun dat allemaal voor je doen. Is dat zo of kan je zelf nog afspraken maken?
Hoi hoi, In Nederland kun je kiezen voor volledige zorg of wijkzorg. Volledige zorg is 5 1/2 uur per dag en wijkzorg 3 uur. In jullie geval zou ik voor het laatste kiezen, dan is er alleen moeder en kind zorg. Groetjes Adrienne