kraamhulp

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mwjalloh, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ik had een vraagje over de kraamhulp; ik krijg als het goed is 49 uur kraamhulp waarvan ik een deel zelf moet betalen. Ik vind zelf dat ze wel wat minder mag komen ALS het goed met me gaat. Kan dat zomaar dat ik na 4 dagen zeg van wat mij betreft is het goed zo? En betaal ik dan ook alleen maar voor de uren die ze werkelijk is geweest?
    En dan nog een vraag, wanneer krijg je de rekening van de kraamhulp?
    Alvast bedankt!

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ja hoor, dat kan je gewoon aangeven en je betaald dan de uren dat ze is geweest.
    maar als je wel wilt dat ze minder komt dan zou ik dat wel zo snel mogelijk aangeven.
    wat je ook kan doen is ipv bijvoorbeel 6 uur per dag 4 uurtjes doen de laatste dagen.
    ik moet zeggen dat ik het wel lekker vond de 44 uur die ik kreeg, dus ik zou er lekker van gaan genieten.
    qua geld hoef je het niet echt te laten want je betaald geloof ik iets van 3.5 eigen bijdrage
    en de rekening kregen wij geloof ik een maand later ongeveer.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn zus is ook bevallen van een dochtertje.
    Ze zei eerst ook altijd, ik hoef eigelijk geen hele week kraamhulp te hebben.
    Ze heeft het toch maar gedaan, maar ze was er echt zo blij mee.
    Je hebt dat schijnbaar echt nodig.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou het idd ook niet hebben willen missen beide keren. En je betaald idd iets, maar dat is niet veel.
    Het is juist zo lekker dat als je je weer beter voelt en meer kan, om dan juist meer zelf met die kleine bezig te zijn. Ipv dan huishoudelijke taken te moeten doen. Dat kan nog lang genoeg ;))

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    klopt daarom heb ik ook de max. aantal uren aangevraagd dan kan ik later altijd nog beslissen, ik heb namelijk zelf huishoudelijke hulp in huis dus dat is alvast geregeld! Maar bedankt voor de antwoorden!

6. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    mijn kraamhulp is wel de hele week geweest maar de laatste dagen ietsje korter omdat alles goed was. Ben wel blij dat ze er de hele week was.
    Je hebt het echt wel nodig en het is best wel lekker als iemand dingen van je kan overnemen.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben zelf om minimale kraamhulp gevraagd en ik vond het heerlijk dat ze er maar een paar uur per dag was. We redden het prima met ons drietjes de kraamweek.
    Hier werd verteld dat je altijd de eigen bijdrage voor het minimale aantal uren kraamzorg betaald, ook als de kraamhulp minder dan dat komt.

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    jah je mag de kraamhulp wegsturen wanneer jij wilt!
    Dat heb ik hier ook gedaan, jebaalt allen de uren die zij dan daadwerkelijk heeft gewerkt.
    Ik kreeg de rekening toen mijn dochter 5weken was.

9. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb de eigen bijdrage weer vergoed gekregen van de verzekering. Ik zou dus je voorwaarden even nalezen want dat kan nog een hoop schelen. Ik heb heerlijk kunnen genieten van mijn kraamtijd en hebben uiteindelijk 62 uur gehad ivm problemen met de bv. Die extra uren hebben er wel toe geleid dat ik nog steeds 100% bv kan geven.

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ooowh meid geniet er aub van!
    Ze is bij mij sinds maandag weg en ik mis d'r echt!
    Het is zooo heerlijk om een back up te hebben niet alleen voor de huishouding maar voor alles. Ik werd 10 uur gekort omdatik geen bv gaf en ik in het ziekenhuis ben bevallen...nou ik vind het echt balen dat ze weg is!

11. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    heerlijk toch een kraamhulp..
    onze eerste was 5 weken te vroeg, moest 2,5e week in z.huis blijven..hadden daarna eigenlijk geen recht meer op kraamhulp, maar toch nog via veel bellen 3 keer 4 uurtjes couveuse na kraamzorg gekregen..stelde niet veel voor, maar oh zo fijn als je net met een kleintje thuiskomt...
    en mijn kraamtijd was dus drie keer niks hierdoor...
    bij een 2e had ik het graag op een andere manier willen hebben, gewoon 8 dagen kraamhulp thuis...
    het werd wederom een z.huisbevalling, dus ik zag mijn kraamtijd weer de soep ingaan....
    gelukkig mocht ik na 3 dagen naar huis....met kind!
    en kreeg doordat ik een keizersnee heb gehad de volledige 8 dagen! Meid! wat was ik blij, eindelijk die welverdiende en gehoopte kraamtijd! en ik heb super genoten hoor!
    geniet nou maar van kraamzorg en hulp.....het mag misschien wel ietsje kosten, maar valt mee ten opzicht van de zorg die je krijgt, je hebt het echt wel nodig hoor!
    en je betaald alleen een eigen bijdragen van ongeveer 5 euro per uur...dus reken maar uit, 49 keer +/-5 euro....

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook hier ben ik zo blij met de kraamhulp! Wij hebben over de normale 8 dagen 8 uur extra gekregen i.v.m. mijn conditie (liter bloed verloren bij bevalling waardoor ik m'n bed uberhaupt niet uit kon en borstvoeding kwam, waarschijnlijk mede door de daardoor ontstane bloedarmoede niet goed op gang) en omdat alles nog niet 1-2-3 zomaar beter ging, hebben we voor vandaag en morgen nog 2 dagen extra gekregen... En daar ben ik zo blij mee! Moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind dat morgen de laatste dag is, omdat het ook wel weer fijn is om echt ons eigen ritme te kunnen pakken en niet daarin af te moeten stemmen op de kraamhulp die om 8 uur binnenkomt, maar qua hulp heb ik het echt nodig gehad en was het zo fijn dat ik de boel de boel kon laten!
    Had van tevoren nooit gedacht dat ik het zo nodig zou hebben, maar het is dus echt zo afhankelijk van hoe je bevalling loopt... Kijk dus echt op dat moment zelf, beslis niet van tevoren al, want het kan smerig tegenvallen!

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn situatie was hetzelfde als die van jou maar ik kreeg niets extra's. BV mislukt. En heb 2 kraamverzorgsters gehad. Zat ook nog in de stress omdat ze het eerst niet konden garanderen en al. Krammverzorgster die ik uiteindelijk had, gaf openlijk toe dat ze het vak niet meer zo boeiend vond. Maar verder was ze toppie; deed veel dingen en kon verder wel gezellig met haar kleppen.

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    wel ff de rekening van de kraamzorg opsturen naar je ziektekostenverzekeraar.
    Als je aanv verzekerd bent kun je 75% terug krijgen

15. Niet meer actief

Toen ik zwanger was dacht ik ook "ach, die kraamhulp, is dat nu wel zo nodig? Ze mag wel minder komen dan de uren die ik krijg". Maar o, wat was ik blij dat ze er was! Ze ruimde op, maakt een ontbijtje voor me, deed de was (jeetje wat een berg wasgoed opeens met een baby erbij en elke dag schoon beddegoed). Helemaal omdat mijn man gewoon weer moest werken. Ik heb echt genoten van de kraamhulp en moest een traantje pinken toen ze afscheid nam (ach ja, zullen de hormoontjes wel geweest zijn!)

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook minder uren gehad, maar dat was meer omdat ze anders de laatste uurtjes maar een beetje zat te zitten. Gelukkig begreep ze zelf wel dat ze net zo goed naar huis kon gaan! We hebben uiteindelijk 28 uur gehad, ik heb wel 2 dagen in het zkh gelegen met de beeb.

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    tijd vliegt, morgen is mn kraamverzorgster voor het laatste, pfff kan wel janken, ik ga haar echt missen, heb het volledig verkeerd ingeschat maar deze 8 dagen had ik echt nodig hoor!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Melloncollie: sjonge, wat raar dat je niks extra kreeg! Nou moet ik zeggen dat hier onze kraamhulp daar wel erg bovenop gezeten heeft hoor! Lieve dame van 57, net zo oud als mijn moeder en een heel prima alternatief voor mijn moeder die ik vooral veel over de telefoon heb gesproken (m'n ouders wonen 2,5 uur rijden hier vandaan). Lekker moederlijk type dus, de kraamhulp, verzette echt BERGEN aan werk: verzorging van mij, van Thirza, huishouden heeft ze tiptop gedaan en daarnaast heeft ze heel veel geinvesteerd om de borstvoeding zo goed mogelijk op gang te helpen, want na een liter bloedverlies bij de bevalling, kwam dat -op z'n zachtst gezegd- ook niet bepaald vanzelf op gang. Nu met hulp van een tepelhoedje drinkt ze goed, maar dat heeft dus heel wat investering gekost. Heeft ze allemaal extra gedaan. In totaal hebben we dan 25 uur extra zorg gehad, wat wel betekende dat we de laatste 4 dagen een andere kraamhulp hadden. Tja, je kan moeilijk verwachten dat iemand 10 dagen achter elkaar werkt: ik werk zelf ook maar 4 dagen per week, dus ik vond het al heel wat dat deze kraamhulp er 6 volle dagen (echt van 8 uur) is geweest... En nummer twee was iemand van mijn eigen leeftijd met een kindje van een half jaar en ook een zware bevalling, dus dat was veel herkenning over en weer, :)

@mwjalloh: nou, gelukkig heb je gewoon de normale uren dan in ieder geval gehad! Begin je inmiddels al wat bij te komen en op te knappen?
    Ik merk dat het oppakken van m'n normale ritme ook wel weer helpt nu om verder op te knappen, dus ook wel weer goed dat de kraamhulp weer weg is, :)

19. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Ja ik ben weer lekker op de been, vind het ook wel weer goed dat ze weg is want nu kunnen we lekker ons eigen gangetje gaan, ook lekker hoor!

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihii had ik ook last van...heb echt staan slikken bij de deur toen ze ging ;)

Deel Deze Pagina